Anonym5656 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Oh. Det må jeg se nermere på. Er ikke særlig pent med index.php?p=blbal234133 akkurat. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Men husk at da må serveren støtte mod_rewrite Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Bah, savner Django når jeg sitter å loker med hovedprosjekt altså. Noen som har tenkt noe mer på webkafeen egentlig? Er jo bare å implementere designet å luke ut noen småbugs nesten nå. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) en annen greie med linker av typen www.side.no/mappe1/mappe2/ er jo at om du legger en index-fil (.html/.htm/.php/ etc) i mappen så vil den sprette frem. En link til en mappe trigger altså index-filen som ligger i mappen. Men som andre påpeker: ofte bruker man serverscript for å hente ut en spesifisert side og gir en bruker- og søkemotorvennlig url vha mod_rewrite Edit: når det gjelder designet på DynaSale så støtter jeg de som synes det ser grusomt ut.. Jeg vil anta det ikke har tatt mange timene å komme opp med det designet som er der nå? Og antar også at et ordenlig design kommer til å bli implementert i fremtiden. Endret 6. mai 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Ække så pent nei. Må bare få opp noe enkelt osv, har ikke tid til å få det pent. Med mindre noen har lyst til å lage en fisk for meg. Jeg er jo somsagt ikke noen spess god designer Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Design er design, funksjonalitet er funksjonalitet. Selv om de to faktorene arbeider sammen, så synes jeg funksjonalitet er viktigere. En liten digresjon. Jeg vet at det er mange som har formeninger om design her. Jeg holder på å lage et skin til MediaMonkey, er det noen som har noen konstruktive kommentarer? Endret 6. mai 2007 av iMono Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Det blir feil å si at alt som har med utseende å gjøre skal være CSS. CSS eksisterer ikke fordi man absolutt ville skille innhold og utseende, men for å minke båndbredde/diskplass, gjøre det enklere for webutviklere å oppdatere utseende på siden og for å kunne tilpasse utseende til printere, svaksynte osv. på en enkel og bedre måte. Litt av greia med å utvikle CSS var jo nettopp å skilje struktur og presentasjon - der HTML står for strukturen i det heile. Strukturen er bygd opp av fleire semantiske element, akkurat som eit vanleg hus - kvar del har si rolle, som til saman dannar ein bygning som står og fungerer. Når elementa (IMO) manglar ei semantisk meining, så synest eg det er på tide å få dei bytta ut med element som har ei semantisk rolle - men som kanskje gir eit identisk sluttresultat i standard-renderinga til nettlesarane. At man bruker elementer som blockquote, sub, sup, strong og em er heller med på å spare båndbredde, og gjøre det enklere for webutviklere å opptare utseende på webområdet fordi man enkelt kan eksportere html-dokumentene til andre sider og stilsett uten å beskymre seg for hvilke class-names disse sidene bruker for å angi stileffekten. I tillegg ville det også gjort det vanskeligere å lese html-dokumenter vis man ikke hadde brukt disse elementene fordi man ikke hadde sett like lett hvilken tekst som var viktig (uthevet), hva som var sitater (blockquote) og om det er 30C eller 3<sub>o</sub>C. Jeg kommer i hvert fall ikke på noen gode grunner til å ikke bruke disse elementene. Men vis du har det, kommenter gjerne. 8546041[/snapback] Å blande STRONG og EM med BLOCKQUOTE, SUB og SUP blir jo feil, i og med at dei to førstnevnte har ei fin semantisk meining, medan resten har det ikkje. I og med at vi ikkje har gode alternativ til dei tre siste per i dag, gjer vel at eg til sjuande og sist aksepterer bruken av dei - men eg synest fortsatt at dei burde ha vore bytta ut. Design er design, funksjonalitet er funksjonalitet. Selv om de to faktorene arbeider sammen, så synes jeg funksjonalitet er viktigere. I mine auge er design det å sette saman den grafiske utforminga med god funksjonalitet, samt å få det heile til å fungere i praksis (sidestruktur f eks). Endret 6. mai 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Uhm... Ser ut som ei fantastisk flott bok... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) La oss alle håpe at bokas design ikke matcher innholdet edit: Noen som vil anbefale en god Apachebok? Endret 6. mai 2007 av clvn Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 La oss alle håpe at bokas design ikke matcher innholdet 8547737[/snapback] Kvaliteten til bøker om programmering er ofte omvendt proporsjonal med designet på coveret. Jo styggere boken ser ut på utsiden, jo bedre er den inni. Eksempler; God bok: Eeeelendig bok: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 VB-boka var strengt tatt ikkje fin på utsida, jorgis, så det var eit dårleg eksempel til teorien din Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Yeah, endelig fikk jeg invite til Reinvigorate beta Lenke til kommentar
sparks Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Borte 3 dager og ca 200 nye innlegg? Er det i det hele tatt noe interessant som har blitt skrevet? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Egentlig ikke, men jeg har endelig kommet meg på Facebook Men det er bare tre andre i klassen som har det Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Egentlig ikke, men jeg har endelig kommet meg på Facebook Men det er bare tre andre i klassen som har det 8549821[/snapback] Du går i en slik 'racer-klasse', skjønner jeg? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Finner ingen andre jeg har gått i klasse med heller (har gått på 4 skoler totalt) Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg må bare spørre, hvor er det du går på skole? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 gutter er nå bare 15 år, så er ikke så rart at ikke hele klassen henger på facebook. iallefall er mitt intrykk at facebook er mer for studenter som tar høyere utdanning (til nød videregående). Enig/uening? er jeg helt på bærtur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå