Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nuvel, nå er ikke Øvre Årdal representativt for hele Vestlandet..

8544753[/snapback]

Ikke? Trodde det, jeg :innocent:

Nei, det er vel andre steder på vestlandet det skjer mer enn innerst i fjorden... Gah, jeg skulle lastet opp PSD-filen av designet mitt, så kunne jeg jobbet med det her... Men jeg kunne jo ikke vite at fetteren min hadde Photoshop, han som bor så langt uti gokk..

Lenke til kommentar
Ikke? Trodde det, jeg :innocent:

Nei, det er vel andre steder på vestlandet det skjer mer enn innerst i fjorden... Gah, jeg skulle lastet opp PSD-filen av designet mitt, så kunne jeg jobbet med det her... Men jeg kunne jo ikke vite at fetteren min hadde Photoshop, han som bor så langt uti gokk..

8544781[/snapback]

...det å bu langt uti gokk er eit direkte hinder for å ha Photoshop?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Man skal ikke tro, Jesper, man skal vite. Tro er noe man gjør i kirken >_<

EDIT: Innlegge passa seg ikke helt, lenge siden jeg hadde oppdatert siden, så fikk ikke med meg alle innlegga som hadde kommet :hrm:

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Noko seier meg at dykk ikkje har følgt med på HTML-WG-lista? Chris Wilson er i toppen av ledelsen. Microsoft vil ha versjonsnummerering av HTML. Det er det einaste negative eg har å seie om deira innspel hittil.

8543149[/snapback]

Det er vel sikkert lurt for Internet Explorer at man beholder versjonnummere sånn at Microsoft både kan få dagens sider til å ikke slutte å virke, samtidig som de gir utviklere mulighet for å utvekle sider etter de nyeste standardene.

Men det blir jo litt feil vis verdensveven skal utformes rundt IE. Så det er jo et lite dilemma der.

Lenke til kommentar

Semantikk, kjære venner.

Har <sub> og <sup> semantiske egenskaper, eller er de kun visuelle hjelpemidler?

Selv vil jeg påstå at de har det, iom. at H2O (i mitt hode) er noe annet enn H<sub>2</sub>O, men godeste Jørgen var ikke helt enig.

Så altså:

.sub { vertical-align: sub; }
H<span class="sub">2</span>O

eller

H<sub>2</sub>O

? Eventuelt noe annet.

Endret av PT
Lenke til kommentar

I mine auge er dei to elementa presentasjonelle, men på den andre sida så klarar eg ikkje heilt å sjå eit semantisk element som kan overta rolla, i og med at talla/bokstavane/whatever må vere slik-og-sånn uansett om stilarket er der eller ikkje.

Hmm.

Edit:

Så, altså - IMO blir begge eksempla dine ukorrekte. Utan at eg heilt har ei god løysing.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
De har da vel semantisk verdi, for eksempel kan vel muligens talebaserte nettlesere lese 'i andre' istedenfor å ramse opp sifrene i et tall og si '2' i samme stil på slutten.

8545762[/snapback]

10^2 ville i så fall bli korrekt skrivemåte, einaste er at det er litt meir tungvint å forholde seg til i større samanhengar - men det blir jo igjen presentasjonen det kjem an på.

Har du elementer til det, så bruk de, sier jeg.

Akkurat det utsagnet likte eg ikkje, for HTML har element til å gjere tekst feit, kursiv og understreka òg :)

Haugsand:

Ja, eg er klar over det, men sjølve elementa går fortsatt på presentasjonen, i bunn og grunn. Så eg er halvvegs ueing.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Akkurat det utsagnet likte eg ikkje, for HTML har element til å gjere tekst feit, kursiv og understreka òg :)

Her må vi visst inn med basiskunnskapen igjen - vi har elementer som uthever tekst, vi har elementer som legger trykk på tekst. Understreking skal du få godkjent på. Det visuelle uttrykket til elementene, som oftest er ganske likt i forskjellige nettlesere, står ikke i fremste rekke. Det gjør den semantiske betydningen.

(...) sjølve elementa går fortsatt på presentasjonen, i bunn og grunn. Så eg er halvvegs ueing.

Og jeg er uenig i bruk av uordna lister, for det blir jo punkter under hverandre med en sånn bullet til venstre. Æsj, altså, det er jo visuelt.

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på det.

<span class="strong|italic|underline">*text*</span>, <em class="strong|italic|underline">*text*</span> eller noe annet?

Både dette og sub|sup er ment for å brukes i poster i Vikingboard, om det skulle ha noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...