Arve Systad Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) http://macenstein.com/default/archives/595 Ein fordel med Mac, iallefall Endret 4. mai 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Fordi jeg sendte en mail med kommentarer på boken og et lite spørsmål.Første forfatteren jeg faktisk har fått svar fra 8531164[/snapback] Morsom kar. Hadde han i forelesningen en gang. Hva spurte du om? 8531851[/snapback] Om noe med en proxy han har skrevet. PenProxy. Den var enkel og grei, men støtter ikke SSL (ikke noe problem for meg). Hovedproblemet var at når man endret ting som ble send via GET eller POST, så var det et vanlig input-felt man gjorde det i, ikke et textarea, noe som var tungvindt. Han anbefalte meg da WebScarab istedet Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 http://macenstein.com/default/archives/595 Ein fordel med Mac, iallefall 8535824[/snapback] Haha, de går på veggen Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Tidenes mest tåpelige innlegg? Flash er roten til alt ondt, sammen med NullPointerException 8535817[/snapback] Som jeg sa så er det min mening, dermed basta Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Di meining er feil. Endret 4. mai 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Nei, alle kan ikke bare mene hva de vil. Det er derfor vi har menig. Endret 4. mai 2007 av CissaM Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Nei, alle kan ikke bare mene hva de vil. 8536057[/snapback] That's what they want you to believe Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Nei, alle kan ikke bare mene hva de vil. 8536057[/snapback] That's what they want you to believe 8536104[/snapback] . De får det til og. NOT! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det tross alt ikke så ofte man kommer over en side (som ikke heter YouTube) som bruker flash som innhold. 8536144[/snapback] Vel, det kommer flere og flere nettsteder som viser video i Flash-format. Dette vanskeliggjør (men hindrer ikke) uautorisert kopiering og gjør størrelsen på filene mindre. Som noen eksempler på sider som nylig har tatt dette i bruk kan jeg nevne Kulturo.no, Amobil.no, Break.com og Dagbladet.no. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hva liker dere best av Adobe Dreamweaver CS3 og Dreamweaver 8?Notepad++LOL, se bilde. Får håppe det forsviner. Lyl, noobskin. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Lyl, noobskin. 8536414[/snapback] EEE? Og det betyr? Men uansett den er borte nå. Endret 4. mai 2007 av CissaM Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Edit: Vet at dette blir to ganske så forskjellige ting, men jeg lurer bare på hva som er mest nyttig å lære seg. 8535398[/snapback] Det kommer jo helt ann på hva du tror du vil lage i fremtiden. Men vis du har et ønske om å kunne lage grafisk krevende applikasjoner/filmer (f.eks. animasjoner ol) er flash helt det beste valget. Men til det meste annet er javascript et bedre valg. Mange firmaer ønsker ofte at frontend utviklere kan flash (selv om jeg ikke helt sjønner hva disse firmaene skal med noen som kan flash). Mens javascript ofte er viktigere å kunne vis du skal drive med backend og lage webprogramvare. Men det meste kan gjøres i javascript, og det er ofte javascript de fleste vil ha mest bruk for og vil komme til å bruke mest. Det tross alt ikke så ofte man kommer over en side (som er videosider) som bruker flash som innhold. EDIT: Siden Mr. Dahl tydeligvis har komplekse hjerneproblemer får jeg vel endre det til noe som forhåpentligvis hjernen til Dahl kan forstå. 8536144[/snapback] Jeg kommer til å lage det som markedet ønsker, har ingen favoritt (enda). Jeg vil nok sikte mest mot frontend, men jeg har et mål om å bli relativt stødig på backend også, dette for å hele nettsteder som freelancer. Tror jeg ender opp med flash i denne omgang, vet vi skal ha flash-undervisning i andre klasse på Medier og Kommunikasjon, og det er sikkert ikke dumt for karakteren å lære litt på forhånd. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Slik, etter å ha surfet uten å kunne se eksterne bilder i en uke, og sett igjennom alle innstillinger, fant jeg ut at jeg hadde huket av en ting på webdeveloper toolbar i Fx... Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Går utfra at de fleste forsto at jeg ikke bare mente YouTube, men også andre YouTube lignende saker. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Flash er best, men det er mest fordi jeg ikke aner hva Ajax er Men har et lite spørsmål, er det bedre alternativer enn notepad2 ute på markedet om jeg vil ha et gratis program som ikke er overfylt av stasj? Tror forøvrig muligens jeg gikk på en liten smell i norsktimen i dag, det ble bestemt at jeg skulle holde foredrag om det å holde foredrag... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Metaforedrag. Ikke dumt. Og, AJAX > Flash. Angående Notepad2-spørsmålet, kan vel sikkert Intype være et alternativ. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Går utfra at de fleste forsto at jeg ikke bare mente YouTube, men også andre YouTube lignende saker. 8536709[/snapback] Haha, nå oppfører du deg tragisk. Jeg poengterte bare at det kommer stadig flere sider som benytter Flash til visning av innhold. Anyway, nå er det pils. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 JS er noe herk, samme gjelder sikkert flash (ikke at jeg har prøvd det da ), så jeg har selv valgt å droppe hele JS dritten til JS2 kommer ut. Forhåpentligvis så vil den klare å fjerne noen av de verste problemene jeg har med JS. Espen Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Haha, nå oppfører du deg tragisk. Jeg poengterte bare at det kommer stadig flere sider som benytter Flash til visning av innhold.8536785[/snapback] Du kan ikke sammenligne sider som bruker flv(?) og Flash til webdesign, altså. ATTAACK! Grid Calculator Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Går utfra at de fleste forsto at jeg ikke bare mente YouTube, men også andre YouTube lignende saker. 8536709[/snapback] Haha, nå oppfører du deg tragisk. Jeg poengterte bare at det kommer stadig flere sider som benytter Flash til visning av innhold. Anyway, nå er det pils. 8536785[/snapback] Penget er at det bare blir flere sider med flashvideo, ikke flash brukt som innhold på noen annen måte. Mao. har det du sier ingenting å si i sammenhengen. Endret 4. mai 2007 av JonT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå