Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
200, kvar med 16GB minne. Og det er berre memcached-serverene, liksom. Sjukt.

Ser Deja Vu, kjem inn snart.

8534393[/snapback]

De har jo også en brøte med brukere også da :)

Benefits

Facebook rewards its engineers with great salaries and options packages, plus numerous benefits and perks:

* Medical, dental and vision plans with no premium for employees

* 401(k) plan

* 21 vacation days per year, plus 8 company holidays and 2 floating holidays

* Complimentary catered breakfast, lunch and dinner daily

* Complimentary beverages and snacks

* Dry cleaning and laundry service onsite

* Free downtown parking permit

* Subsidized gym membership

* Catered Friday Happy Hours at the office

* $600/month housing subsidy if you live within one mile of the office

* Standard-issue 24" LCD monitors and your option of 15" Apple MacBook Pro or IBM ThinkPad

* Worldwide notoriety by having your face on sample Facebook flyers

Ganske nifty

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Eg tippar 70. Og kvifor masar du pao lite liv i kafiien, naor du ikkje eingong e pao msn?  :ohmy:

8534337[/snapback]

200, kvar med 16GB minne. Og det er berre memcached-serverene, liksom. Sjukt.

Ser Deja Vu, kjem inn snart.

8534393[/snapback]

Det er kanskje en grunn til at Facebook har brukt så mye ressurser på å forbedre memcache funsjonen i PHP.

Lenke til kommentar
Neh, blockquote. Presentasjon, IMO.

8531437[/snapback]

Problemet, ArveBaby, er at semantikk ikkje har like stor stemme som bakoverkompatibelitet. Bakoverkompatibelitet er i dette tilfellet mykje viktigare enn at elementnamnet inneheld uttrykk frå print-verda. Du aner ikkje kor mykje fram og tilbake som skulle til for å få inn elementa VIDEO og AUDIO. Det går ikkje like lett med QUOTE, og eg ser ikkje grunnen til at det burde gå inn heller. Eg syns godt elementet kan gje nokre hint om kva innhold som skal vere inni.

Får komme meg tilbake til kaffien. :wee:

8533350[/snapback]

Joda, men i ei perfekt verd så ville det vore eitt element for sitat, uavhengig av plassering og storleik på dei. Det er iallefall mi meining. Om det er tungvint å lage til på ein bra måte bryr meg midt i der sola aldri skin. Det er ikkje mi oppgåve likevel.

QUOTE-elementet kunne like gjerne vore det samme som Q.

Unite them all into one!

Vi trur ikkje at H1 er eit inline-element, sant? :)

h1 er det eg gjer det til. Eg er litt som Chuck Norris. :)

Eg tippar 70. Og kvifor masar du pao lite liv i kafiien, naor du ikkje eingong e pao msn?  :ohmy:

8534337[/snapback]

Du kommer deg.. :)

8534431[/snapback]

Eg tek utgangspunkt i at neste gong eg snakkar med Tor, så snakkar han flytande sogning. Då får du ei oppgåve, Marvil.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Tror dere flash på web er fremtiden, eller går det mer mot ajax og lignende? Har lyst til å sette meg litt inn enten Flash eller Javascript, og akkurat nå er det Flash som frister. Jeg tenker at det å kunne litt animasjon kan bli nyttig etter hvert, også virker det relativt enkelt og greit og jeg kan det grunnleggende + litt til allerede. Men jeg må si at tjenester som MindMeister imponerer meg veldig, så frister litt å forsøke å lære seg noe i den duren også. I tillegg sier weblæreren min at javascript har blitt et veldig "møkkete" språk, så det frister til å velge bort det, i hvert fall i denne omgang. Innspill?

Edit: Vet at dette blir to ganske så forskjellige ting, men jeg lurer bare på hva som er mest nyttig å lære seg.

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Hmm...hadde det ikke vært for de irriterende alert-boksene man kan lage i JS ville jeg gått for AJAX, men pga de ville jeg ha gått for Flash.

(Legg merke til jeg...)

8535466[/snapback]

Flash er stilig, men svært lite brukervennlig, og det føles så tungt.

Personlig har jeg fått veldig sansen for JavaScript i det siste, og synes det er ganske så gøyalt å styre på med. Så lenge det blir brukt korrekt, riktignok.

8535523[/snapback]

Javascript er veldig stilig, var ikke klar over at dette er så kraftfullt som jeg nå har sett gjennom diverse web 2.0 sider. Skal jeg være helt ærlig ser det forferdelig vanskelig ut :ermm:

Hva liker dere best av Adobe Dreamweaver CS3 og Dreamweaver 8?

8535596[/snapback]

Det blir vel ikke veldig vesentlig spørsmål, for de programmene var utrolig like. Jeg ser ikke annet enn at Adobe har gjort Dreamweaver enda litt bedre, det er mer kompatibelt med resten av Adobeprogrammene, det ser lekrere ut enn noen gang og den delen som sjekker kompatibiliteten med nettleserne ser ufattelig genial ut. Så jeg ville sagt CS3, selv om forskjellene ikke er store fra 8.

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Når Arve slenger på seg Army-utstyret sitt, samt et aldri så lite war face, løper han fra Førde til Øvre Årdal på litt under to timer.

8535319[/snapback]

Det er korrekt, men akkurat no er kitet mitt i feil ende av landet :)

Tror dere flash på web er fremtiden, eller går det mer mot ajax og lignende? Har lyst til å sette meg litt inn enten Flash eller Javascript, og akkurat nå er det Flash som frister. Jeg tenker at det å kunne litt animasjon kan bli nyttig etter hvert, også virker det relativt enkelt og greit og jeg kan det grunnleggende + litt til allerede. Men jeg må si at tjenester som MindMeister imponerer meg veldig, så frister litt å forsøke å lære seg noe i den duren også. I tillegg sier weblæreren min at javascript har blitt et veldig "møkkete" språk, så det frister til å velge bort det, i hvert fall i denne omgang. Innspill?

Edit: Vet at dette blir to ganske så forskjellige ting, men jeg lurer bare på hva som er mest nyttig å lære seg.

8535398[/snapback]

Sjølv ville eg gått for Javascript. DHTML har eksplodert i det siste, og på mange område utkonkurrert Flash. Sjølvsagt, Flash vil nok ha sine bruksområde òg, men om du vil fremje standardbasert utvikling og brukarvennleg teknologi så er vel Javascript/AJAX/DHTML vegen å gå. :)

Hmm...hadde det ikke vært for de irriterende alert-boksene man kan lage i JS ville jeg gått for AJAX, men pga de ville jeg ha gått for Flash.

8535466[/snapback]

Du har aldri tenkt over kor mykje møl du kan lage med Flash?

Hva liker dere best av Adobe Dreamweaver CS3 og Dreamweaver 8?

8535596[/snapback]

Dreamweaver CS3 er vel nyast, i og med at den er del av Creative Suite 3 til Adobe, medan Dreamweaver8 er den gamle pakken som vart laga når Macromedia fortsatt var seg sjølv. I og med at CS3-utgåva er nyast, har nok den sikkert litt bagatellfunksjonalitet som 8 ikkje har.

Lenke til kommentar

(Legg merke til jeg...)

8535466[/snapback]

Tidenes mest tåpelige innlegg? :ermm:

Flash er roten til alt ondt, sammen med NullPointerException

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...