jorgis Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Noen som har en forklaring på hva som er forskjellen på "Line Endings"?Slikt som LF, CR og CRLF, hva er forskjellen på disse? 8531597[/snapback] Hein: Husk at dette implementeres veldig forskjellig, avhengig av plattform! Det er et psykt irriterende problem når du skal håndtere tekstfiler fra ulike plattformer, og er et problem du gjør lurt i å være obs på _før_ folk skriker til deg fordi ting blir ødelagt i andre plattformer enn du selv har. For å få ny linje (nederst til venstre) i ulike OS; Windows: CRLF (\r\n) *nix (inkl. OS X): LF (\n) OS 9: CR (\r) Andre OS har igjen andre formater, men det ser ut til å standardisere seg rundt bruk av bare Linefeed. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvordan det implementeres har jo ikke så mye med hva uttrykkene i seg selv betyr, men kjekt å vite lell! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Arve: Jepp! Kom over introjinglen for en stund siden, så nå har jeg verdens kuleste ringetone ;D 8531306[/snapback] Jeg som posta i kafeen, så! Line Feed, Carriage Return, Carriage Return Line Feed: blablabla... 8532307[/snapback] Jasså, følger med på når svigers underviser? Snakkes på jobb imorra, tjommis! The Departed var bra, altså. Er på en bra film-streak om dagen, A Scanner Darkly, og nå denne. Mye bedre enn Pirates of the Caribean-pisset jeg har sittet igjennom. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jasså, følger med på når svigers underviser? Snakkes på jobb imorra, tjommis!Selvfølgelig. Snakkes ja, på det lille kontoret med de fantastiske fire. The Departed var bra, altså.Den var litt tung da jeg så den forrige helg, må være litt i humør. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Bare innrøm det - det er mange forviklinger og avanserte relasjoner i den filmen, og handlinga er litt treig... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det er berre din måte å fortelje oss at du er dum. Det er greit, Hein, vi skal ikkje hate deg av den grunn Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Bare du som er noob. The Departed er genial, og har allerede fast plass i filmhyllen min. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Haha, dette blir praten rundt vanndispensern imorra, ja! *Sove* Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Haha, den er såpass ny at dere ikke får lov til å forsvare den med nebb og klør ennå. Alt jeg sa var at den var noe tung, og at man må være litt i humør når man ser den, i alle fall jeg. Kanskje det bare var Iril som forstyrra med prat. Litt kritikk må være lov. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Sett bort i fra den latterlige teksten og at det er en mockup jeg har brukt toppen fem timer på: Tror folket dette kan være veien å gå — sånn visuelt sett? Stilen og layout, altså. Edit: Det kommer fler te-elementer (ref den gamle logoen: frankietea.no) — sånn som telapper, teposer, tebokser etc. All konstruktiv kritikk mottas med takk =) Endret 3. mai 2007 av Leon Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Stilig side, i must say. - Håpar ikkje teksten oppe til høgre skal ha så stor font, det såg jævlig ut - Fiks litt på overskrifta i innholdsfeltet, kontrast og muligens storleik. - Blei veldig mykje med seks "store" bilete på ei side slik, håpar du har tenkt å gi dei litt meir rom, bittelitt tekst rundt seg eller liknande. - Usikker på "active"/:hover (whatever fits) på menyen din. - Menyen generelt var litt anonym - Lenker i det brune feltet nederst var litt for lysande. Ellers lekkert, fint konsept Lenke til kommentar
sparks Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Spennende Leon! Liker fargene, men er føler at siden kan gi så mye mer, men ikke helt gjør det enda! Godt utgangspunkt anyhow/who/where/whoawe. Da er jeg tilbake på mandag folkens, russetreff på gang. Kos dokk, i knåw i wilj. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Godt utgangspunkt anyhow/who/where/whoawe. Da er jeg tilbake på mandag folkens, russetreff på gang. "Anywhoawe"? Russetreff? Pjokk. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 The Departed var bra, altså. Er på en bra film-streak om dagen, A Scanner Darkly, og nå denne. Mye bedre enn Pirates of the Caribean-pisset jeg har sittet igjennom. 8532778[/snapback] Departed var bra, er ikke helt sikker p Scanner Darkly enda, syk var den da.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Sånn, rundt tall igjen. 8400 innlegg. For andre gang. Drittforum Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Neh, blockquote. Presentasjon, IMO. 8531437[/snapback] Problemet, ArveBaby, er at semantikk ikkje har like stor stemme som bakoverkompatibelitet. Bakoverkompatibelitet er i dette tilfellet mykje viktigare enn at elementnamnet inneheld uttrykk frå print-verda. Du aner ikkje kor mykje fram og tilbake som skulle til for å få inn elementa VIDEO og AUDIO. Det går ikkje like lett med QUOTE, og eg ser ikkje grunnen til at det burde gå inn heller. Eg syns godt elementet kan gje nokre hint om kva innhold som skal vere inni. QUOTE-elementet kunne like gjerne vore det samme som Q. Vi trur ikkje at H1 er eit inline-element, sant? Får komme meg tilbake til kaffien. Endret 4. mai 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Tror folket dette kan være veien å gå — sånn visuelt sett? Stilen og layout, altså.8532950[/snapback] I løv it! Men hovedfeltet manglet litt tekst under bildene syns jeg, men det kommer vel. Svinesteik in the morning. Endret 4. mai 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Takk for forklaringene Mr.Berg og jorgis, ting ble litt klarere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå