Matsemann Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Han som har skrevet "Innocent Code - a security wake up call for web programmers"-boka. *riste på hodet* Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 hvorfor fikk du mail av han? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Fordi jeg sendte en mail med kommentarer på boken og et lite spørsmål. Første forfatteren jeg faktisk har fått svar fra Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/16920 Uti vår hage er genialt Lenke til kommentar
Leon Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Arve: Jepp! Kom over introjinglen for en stund siden, så nå har jeg verdens kuleste ringetone ;D Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Noen Uti vår Hage-fans som la merke til likheten mellom vignettmusikken til nevnte serie og den der serien om statsministeren, da? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Why deprecate blockquote? Tenkte jeg skulle høre deres syn på saken. Jeg mener man bør beholde det, da det faktisk er en viktig del av innholdet (altså HTML), til tross for at mange hevder det kun er et presentasjonselement. Endret 3. mai 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Er igrunn litt einig. Kva med quote til både store og små sitat? Semantikk, gutt - semantikk! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Joda, jeg er enig i at man kunne brukt quote, men likevel synes jeg at blockquote også gir mening å bruke, uansett hvor mye det måtte stamme fra print-verdenen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Neh, blockquote. Presentasjon, IMO. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det bør egentlig bare være en tag, da de to eksisterende faktisk har akkurat samme funksjon. Enig mer Arve her. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Eitt element. Ikkje ein tag. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Why deprecate blockquote? Tenkte jeg skulle høre deres syn på saken. Jeg mener man bør beholde det, da det faktisk er en viktig del av innholdet (altså HTML), til tross for at mange hevder det kun er et presentasjonselement. 8531378[/snapback] Syns vi bør beholde den. Blockquote og q har jo to ganske forskjellige funsjoner og utseende, og jeg tror det er en dårlig løsning at alle skal ha forskjellige class navn (med mindre man blir enige om to som alle bruker) for å skille de to forskjellige quoteelementene. Hadde f.eks. blitt et jævla slit vis man skulle overføre en htmlartikkel fra en side til en annen og måtte skrive om alle class-navnene fordi den andre siden brukte andre navn for å skille blockquote og vanlig quote. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Noen som har en forklaring på hva som er forskjellen på "Line Endings"? Slikt som LF, CR og CRLF, hva er forskjellen på disse? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Syns vi bør beholde den.Blockquote og q har jo to ganske forskjellige funsjoner og utseende, og jeg tror det er en dårlig løsning at alle skal ha forskjellige class navn (med mindre man blir enige om to som alle bruker) for å skille de to forskjellige quoteelementene. Hadde f.eks. blitt et jævla slit vis man skulle overføre en htmlartikkel fra en side til en annen og måtte skrive om alle class-navnene fordi den andre siden brukte andre navn for å skille blockquote og vanlig quote. 8531541[/snapback] Utsjånaden skal ikkje ha noko å seie, det er jo heile poenget med semantisk HTML! Det mest semantisk korrekte ville vere å ha eitt element til sitat, IMO. Eit sitat er eit sitat, uansett utforming på sida. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Men det er etter min mening forskjell på inline-quotes og blockquotes. Hørtes litt dumt ut det der, men om man hadde hatt quote for blockquotes og q for inline, da er jeg med. For bare quote har ingen mening presentasjonsmessig, i motsetning til - som du påpekte så fint i sted Arve - blockquote. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Syns vi bør beholde den.Blockquote og q har jo to ganske forskjellige funsjoner og utseende, og jeg tror det er en dårlig løsning at alle skal ha forskjellige class navn (med mindre man blir enige om to som alle bruker) for å skille de to forskjellige quoteelementene. Hadde f.eks. blitt et jævla slit vis man skulle overføre en htmlartikkel fra en side til en annen og måtte skrive om alle class-navnene fordi den andre siden brukte andre navn for å skille blockquote og vanlig quote. 8531541[/snapback] Utsjånaden skal ikkje ha noko å seie, det er jo heile poenget med semantisk HTML! Det mest semantisk korrekte ville vere å ha eitt element til sitat, IMO. Eit sitat er eit sitat, uansett utforming på sida. 8531618[/snapback] Jaja.. Selvfølgelig. Men poenget mitt er at det er fryktelig upraktisk at det ikke er to forskjellige elementer når man skal eksporere det mellom ulike sider med ulike stilsett. Eller sagt på en annen måte. En blockquote bør se ut som en blockquote selv om man ikke har det opprinnelige stilsettet html-dokumentet var laget for. Endret 3. mai 2007 av JonT Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Kva betyr "å eksporere"? Det kan godt vere to element, men då må dei tenkast litt meir igjennom enn q og blockquote. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Fordi jeg sendte en mail med kommentarer på boken og et lite spørsmål.Første forfatteren jeg faktisk har fått svar fra 8531164[/snapback] Morsom kar. Hadde han i forelesningen en gang. Hva spurte du om? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Noen som har en forklaring på hva som er forskjellen på "Line Endings"?Slikt som LF, CR og CRLF, hva er forskjellen på disse? Line Feed, Carriage Return, Carriage Return Line Feed: Line Feed blir som å vri på vrideren til høyre på gamle skrivemaskiner, slik at du får en ny og ubrukt linje å skrive på (du 'fôrer' inn en ny linje), Carriage Return er det du må gjøre på gamle skrivemaskiner når du hører den velkjente plingelyden, nemlig å dytte hele 'skrivehodet' tilbake til venstre med et smell. Da sier det seg selv at sistnevnte er en kombinasjon - du starter en ny linje helt til venstre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå