Haraldson Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 -Kiman-: Det begynner å bli nok med vs.-diskusjoner nå, særlig når du ikke argumenterer noe for din påstand. Skjerpings, ellers må jeg vurdere å bruke tryllestaven på annet enn å fikse Henriks dobbelposter. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Det som er vanskelig er å få ting til å se estetisk fine ut, samtidig som de er gode å lese, når man tar seg bryet med å gå inn i teksten. Han typografen jeg så intervju om når du var her Hein, snakket om det. At han ofte valgte estetikken. Heller nok mest mot det selv, vansklig å finne en gylden middelvei man blir fornøyd med. For å sette det litt på spissen. 11px font-size kontra 16px, da den siste er mye bedre lesbar, men estetikken faller bort på en måte, om man har endel innhold. Endret 1. mai 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Jeg pleier som regel å ha medieavspilleren bak massevis av vinduer, eller minimert, så det har ikke så mye å si for meg, egentlig. Kall meg gjerne rar, men jeg klarer ikke bruke programmer som har et stygt brukergrensesnitt. 8516048[/snapback] Da får du vente til MediaMonkey 3 slippes ut da vettu. Vil nok bli et av de mest modifiserbare programmene som finnes der ute med tanke på musikkavspillere. Hvis det er noen som er interessert i å designe noe til MediaMonkey (til hele programmet eller kun en avspiller) så vennligst gi meg en lyd. Jeg kan kode det for dere hvis det er et helhjertet forsøk Har følelsen av at det er en del designere som har sans for estetikk her. Btw, her er et skin jeg holder på med Endret 1. mai 2007 av iMono Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 For å sette det litt på spissen. 11px font-size kontra 16px, da den siste er mye bedre lesbar, men estetikken faller bort på en måte, om man har endel innhold. I dette tilfellet må jo 13-14px være perfekt ;D Nei, men seriøst, så har jeg aldri forstått hvorfor det er så estetisk pent å ha så liten tekststørrelse. Ender med at jeg syns det ser stygt ut, bryter med designet ved at kontrasten mellom store designelementer og små tekstlinjer/bokser blir for stor osv. Ikke at 11px er så lite, men det finnes de som mener at 9px er pent til brødtekst også, og nekter å gjøre teksten større nettopp med det argumentet om at større tekst ser stygt ut, som sitt trumfkort. Lenke til kommentar
PT Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) 11px er bare såå 2003 dah. -- Hvorfor endrer alle nye brukermoderatorer signaturen sin til en sånn skikkelig seriøs greie med disclamer og alt? Endret 1. mai 2007 av PT Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Liten fontstørrelse har alltid fascinert meg, synes det blir så rent da. Bortsett fra med antikva, det er penere i 14px -> Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Minnepennar er fine, men det har ingenting med saken å gjere. Det er berre det at fleire MP3-spelarar, digitalkamera og liknande ting treng egen programvare for å laste ned/opp filer frå/til - det burde ikkje vere slik, og det heilt uavhengig av operativsystem.8516101[/snapback] Synd å seie det - men så langt har vi faktisk ikkje kome. Det fins ikkje ein bærbar medieavspelar med eit brukargrensesnitt på lik linje med iPod som ikkje brukar propitære teknologiar til overføring.8516141[/snapback] Enkelte (muligens alle?) av Creative sine spillere fungerer da slik! Herlig forbrukervennlig synes jeg Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) JonT: Syns du ikke Apple har designsans? Egne playlister kan vel lages som m3u-filer, men det bruker jeg aldri, drar bare mapper inn i WinAmp. 8515159[/snapback] Joa, Apple er flinke de. Men det betyr ikke at den themen du bruker er spesielt pen. Nei, XP themen er bedre enn det meste Windows Blinds themene. ...Selv bruker jeg Quicksilver-"klonen" Launchy, men den mangler jo masse støtte i forhold til Quicksilver, men det kommer seg nok, men innen den tid har jeg nok skaffet meg en aldri så liten MacBook eller tre 8515774[/snapback] Bruk Google Desktop Seach. Kanskje litt bloat vis du kun skal åpne sanger. Men søke kan den i alle fall. Winamp er fortsatt > iTunes, Amarok og WMP 8515813[/snapback] Korrekt, men: Mediamonkey > ALL 8515858[/snapback] Medieavhengig programmerer?? Syns Dagsavisen brukte litt for mye antikva, men ellers var det ganske så pent. Kanskje noe for mye luft 8516235[/snapback] Adblokker'n ødela litt der ja. TimesOnline > allEdit: Føler linken sier det meste, menmen får si noe da. Liker spesielt fargevalget, oversiktligheten og det at de har skjønt det med grotesk font i brødteksten. Alle nettaviser burde bruke Times Online som inspirasjon. 8516320[/snapback] Tror nok de fleste har hørt om TimesOnline. Og det er en grunn til det, ja. Endret 1. mai 2007 av JonT Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Trenger jo ikke søke når jeg har orden på filene mine. Som igjen er poenget mitt ovenfor å bytte til Linux eller OS X, ræva filstrukturering. 8515207[/snapback] I forhold til Windows er faktisk filsystemet og filstruktureringen i Linux minst tusen ganger bedre. Ting gir faktisk mening, fremfor at 90% plasseres i C:\Programfiler. Og om du behøver et godt, raskt søk, er alltids Beagle til stede for å søke i alt du måtte behøve. Skal du sitte foran PCen din og titte på programmet som avspiller musikken så passer iTunes perfekt, men som sagt. Multitasking 8515236[/snapback] Aha. Da er det fint Amarok kan maksimalt minimeres til et lite tray-ikon (som likevel klarer å vise deg avspillingsmodus, hvor langt du er kommet i sangen, samt volum), og når du trenger å vite info om sangen, henter du frem OSD med Win+O, som legger en liten halvgjennomsiktig rute med info om sangen på skjermen i ca. 3 sekunder. Uansett. amarok er fullt utrustet for minimalisert bruk, men lar deg også maksimere spilleren, og fokusere på musikken. Hele gjengen her virker som noen sulliker som bare har musikken på i bakgrunnen, aldri setter musikken i fokus. Med amarok pleier jeg ofte å maksimere vinduet, og bruke context-browseren (se første screen i tidligere poster) til å lese sangteksten, samt lese litt rundt på wikipedia-artikkelen om albumet/sangen/artisten. At amarok i tillegg leser min last.fm-liste for å foreslå gode artister jeg kanskje burde høre på er også herlig genialt. Amarok setter musikken i fokus når du vil ha den i fokus. For meg er det nesten alltid. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Nei, XP themen er bedre enn det meste Windows Blinds themene. Nei, fy faen! Standard Windows-XP-themen trur eg er det aller styggaste som har blitt produsert av interface-grafikk. Vel lett "windows 95-look" på XP foran teletubbieverden. Jorgis: Og du klagar på at Opera er bloat? Om eg skal fokusere på musikken, så gjer eg nettopp det - lenar meg tilbake, ser i taket og høyrer på musikk. Eg treng ikkje ha integrert lyrics-catcher, wikipedia-browser og semitransparent inforute i musikkspelaren min for å høyre på musikk. Endret 1. mai 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jørgen: Er du interessert i en og en halv time med litt deilig, koselig Pink fFloyd Live? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ser det er mye preik om hva som er best her, men frykt ikke. Nå kommer jeg med fasiten: Musikk: Winamp Web: Opera Dev: Dreamweaver OS: Windows XP Pro Skriftstørrelse: ems Design: www.danielforsbakk.com <: Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hvorfor endrer alle nye brukermoderatorer signaturen sin til en sånn skikkelig seriøs greie med disclamer og alt? Du aner ikke hvor mange kranglete brukere som finnes på dette forumet, så det er først og fremst for å slippe mye mas om at 'sånt burde en brukermoderator holde seg for god for' osv. Angående WinXP-temaer, så hater jeg det grå og flate gamle temaet, med blå -> lyseblå fade i tittellinje og det som er - jeg liker godt mitt mørke gråe og oransje tema, jeg. Og jorgis; kan du ikke være mer aktiv på forumet sånn at du slipper å alltid komme slengende på et senere tidspunkt og dra opp igjen en diskusjon som er lagt død, da? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Utenom at eg har biltt vant til og blitt litt glad i Windows Vista, så har du rett i den lista du har der med unntak av siste linja. Du er ein fornuftig mann, Daniel. Hein: Screenshot av din Wind00z? Endret 1. mai 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
PT Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Jørgen: Er du interessert i en og en halv time med litt deilig, koselig Pink Floyd Live? Ikke dumt, men lyden kunne godt vært et par hakk bedre Og Jørgen var vel på Roger Waters-konsert forleden om jeg ikke tar helt feil. EDITZ0r: Min Windass på laptopen, om noen skulle lure. Sånn siden vi snakker brukergrensesnitt og sånt. På desktopen kjører jeg uten ikoner på skrivebordet, ellers stort sett det samme. Endret 1. mai 2007 av PT Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hein:Screenshot av din Wind00z? Sånn liker nå jeg det, i alle fall. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nice theme Hein Men fatter ikke hvordan du orker den hakkete skriften der. ClearType PowerToy Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Men fatter ikke hvordan du orker den hakkete skriften der. ClearType PowerToy Det der sa jeg for et år siden, også, og jeg er godt klar over CT PowerToy og tuning osv, men det er faktisk ikke noe problem å ikke bruke CT når man har så høy oppløsning på en så liten skjerm, relativt sett. Små piksler gjør at buer og runde kanter ser fine ut. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 greie med skriften er vel at Mr.Berg bruker jpg som bildeformat. Jeg synes vi alle skal le av han pga det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå