Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Det har man jo vitterlig i WinAmp òg, MC2 - og igjen, hvorfor skal du se på albumarten om du skal bruke global hotkeys? :no:

Dere får diskutere videre, jeg skal se siste episode av Diggnation i min lettvekter-medieavspiller MPC.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har man jo vitterlig i WinAmp òg, MC2 - og igjen, hvorfor skal du se på albumarten om du skal bruke global hotkeys?  :no:

8515288[/snapback]

Poenget er at man slipper å ha fullscreen når man spiller av musikk. Og albumart kommer også opp når du trykker på win + o (info om sangen).

Lenke til kommentar

Haha, så du vil slippe å ha fullscreen. Kanskje du heller trenger et minimalt program?

Rykk tilbake til start. Du får ikke 20.000 kroner ved passering. Bruk Winamp om du trenger global hotkeys og ikke vil ha musikkspilleren din i fullscreen.

Lenke til kommentar
Men kva i helsike skal eg med den jævla album-arten? Eg skal høyre musikk frå eit minimert program eg, eg skal ikkje sitte å sjå på informasjon om sangen eller bilete av coveret!

8515311[/snapback]

Info om sangen kommer bare opp i noen sekunder når du spør om det.

Haha, så du vil slippe å ha fullscreen.

Rykk tilbake til start. Du får ikke 20.000 kroner ved passering. Bruk Winamp om du trenger global hotkeys og ikke vil ha musikkspilleren din i fullscreen.

8515312[/snapback]

Poenget er ikke å slippe fullscreen. Jeg har to skjermer og har amarok på fullscreen på ene hele tiden, poenget er at du slipper å ha fullscreen dersom du ikke foretrekker det.

Uansett er dere konservative alle sammen!

Eneste agrumentet jeg kan godta mot Amarok er at det er grafisk, dermed tungt og litt tregt, pluss at det kan krasje. Men WinAmp er også grafisk så det hjelper ikke. Men må innrømme at Winamp er lettere og bruker mindre minne. Men hvis man skal ned den veien å burde man like gjerne gå for MPD eller Foobar2000

Anyway, har eksamen i morra så tror jeg legger meg tildlig i dag. Snakkes

Endret av MC2
Lenke til kommentar
Men kva i helsike skal eg med den jævla album-arten? Eg skal høyre musikk frå eit minimert program eg, eg skal ikkje sitte å sjå på informasjon om sangen eller bilete av coveret!

8515311[/snapback]

Info om sangen kommer bare opp i noen sekunder når du spør om det.

Men kva skal eg med det? Om eg vil ha info om sangen, så får eg det. Når eg ikkje vil ha det, ja då har eg det ikkje. Eg ser strengt tatt ikkje poenget ditt her.

Lenke til kommentar
Derfor har du èi speleliste med all musikken du vanlegvis vil høyre på, i Winamp, sjølvsagt. Shuffle. Om du har spesifike låtønsker, "J" + [søkestreng] + enter. Sadistisk mykje raskare søking enn du finn i noko operativsystem, iTunes, WMP. Den er faktisk så rask at det einaste som senkar søkefarten er kor fort du er i stand til å skrive :)

8515132[/snapback]

Jaha? Nå husker jeg ikke helt nøyaktig hvordan det det funker i Winamp (mange år siden jeg har brukt det), men slik jeg husker det må man være inne i Winamp for at dette skal virke — right?

Spotlight fikser den biffen der — uansett hvilken app jeg måtte finne på å bruke.

For ikke å snakke om i iTunes — der skriver jeg bare rett i vinduet uten å åpne noen ting som helst. F.eks. skriver jeg "bi" spretter jeg rett til BigBang.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er lite som slår iTunes når det kommer til musikkspillere, men det kan ha noe med at jeg er "avhengig" av det pga. iPoden min (Jada, jeg vet det finnes plugins/støtte for det i Winamp). Selv liker jeg hvordan det ser ut, hvordan søkene fungerer, og jeg liker muligheten for album artwork, igjen på grunn av iPoden :)

Det eneste jeg ikke liker, er designet på det i Windows, og når Multi Plugin enda ikke har kommet til versjon 7.1, er det lite å gjøre med det :(

post-28291-1178050855_thumb.png

Lenke til kommentar
Jaha? Nå husker jeg ikke helt nøyaktig hvordan det det funker i Winamp (mange år siden jeg har brukt det), men slik jeg husker det må man være inne i Winamp for at dette skal virke — right?

Spotlight fikser den biffen der — uansett hvilken app jeg måtte finne på å bruke.

For ikke å snakke om i iTunes — der skriver jeg bare rett i vinduet uten å åpne noen ting som helst. F.eks. skriver jeg "bi" spretter jeg rett til BigBang.

8515432[/snapback]

Ja, eg må opne winamp-vinduet for å søke, men det må du vel strengt tatt i alle andre program og. Spotlight anar eg ikkje kva er, så vi tar utgangspungt i basisfunksjonalitet.

Søkinga i iTunes er kanskje grei, men så kjem alt det andre dilldallet eg ikkje har behov for.

Det er faktisk ingen gode argument i heile verden for at eg skal skifte musikkspelar, Winamp er faktisk perfekt til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Arve: Du er klar over at man kan velge hva man vil vise når det kommer til kolonner? Selv synes jeg de valgene jeg har i iTunes nå er ganske så perfekte :)

Litt kjedelig at jeg mistet alle playlistene mine da jeg formaterte sist, men de lager jeg nesten bare når jeg skal brenne cd'er uansett, ellers søker jeg :)

Lenke til kommentar
Arve: Du er klar over at man kan velge hva man vil vise når det kommer til kolonner? Selv synes jeg de valgene jeg har i iTunes nå er ganske så perfekte :)

Ja, men korleis forandrar det situasjonen?

Litt kjedelig at jeg mistet alle playlistene mine da jeg formaterte sist, men de lager jeg nesten bare når jeg skal brenne cd'er uansett, ellers søker jeg :)

8515533[/snapback]

Nok ein grunn til å ikkje ha tungvinte system med hundretusen playlists.

Leon:

Men du må jo uansett få fram Spotlight-interfacen på eit vis. Då blir det det same som eg som må opne Winamp-vinduet. Einaste er at eg må trykke på ein heil knapp i tillegg :O

Edit:

Pluss at eg nektar å tru at Spotlight er like rask som Winamp (2.xx) sin søketing.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Er man smart, bruker man ikke Spotlight, men Quicksilver, som er hundretusen ganger raskere, og mye penere (IMO). Men nå er det vel snakk om at utvikleren av Quicksilver jobber i enten Google eller Apple (jeg håper på den siste), og hvis Quicksilver blir en del av Leopard tror jeg at jeg skriker av lykke! :grin:

Lenke til kommentar

Arve: Om jeg forstår deg riktig:

God løsning: Bytte til winamp (Steg 1: Bytte til avspillingspgrogram), trykke "j" (Steg 2: aktivere søkefunksjon), og så skrive inn låta / artisten du leter etter (Steg 3: søke).

Dårlig løsning: Trykke "cmd + space" i hvilket som helst program (Steg 1: aktivere søkefunksjon), og så skrive inn låta / artisten du leter etter (Steg 2: søke).

Jesper: Tenkte jeg skulle styre unna ekstrafunksjoner, og bare argumentere med det som er standard. Men som du sier: Quicksilver er hundretusen ganger kjappere enn Spotlight, og Spotlight er kjapt i utgangspunktet.

Endret av Leon
Lenke til kommentar

Flott at det er flere enn meg som har skjønt det! Nå er jeg ikke Mac-bruker enda, men mange blir overrasket over hvor mye jeg kan til å ikke eie en Mac selv :p Selv bruker jeg Quicksilver-"klonen" Launchy, men den mangler jo masse støtte i forhold til Quicksilver, men det kommer seg nok, men innen den tid har jeg nok skaffet meg en aldri så liten MacBook eller tre :p

Edit: Søket i iTunes er også instant, Spotlight er også ganske instant, i hvertfall har jeg inntrykk av det :)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...