Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Hooh, la til memcached og kjørte openload på testserveren med 100 testklienter (100 forespørsler pr. sekund). Og alt dette skjedde på min søte lille MacBook med 2gb ram.

bilde1kv9.th.png

(Felt: Path, datostempel, total tidsbruk, databasetidsbruk, pythontidsbruk og db-spørringer)

Rått.

MC2: Ein ganske stor portal, ala Facebook+YouTube

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ha ha, hvorfor er du der? Og hvorfor har du ikke med PoleCat? Og for ikke å snakke om Marvil som troner kongestolen i WK?

8495956[/snapback]

Som konge foretrekker jeg å ikke bli nevnt i lister over arbeiderklassen.

Det ble diskutert med POleCat også, han foretrakk også å ikke få sitt navn der.

Fagerhaug: De er ikke så aktive :p Men kan godt legge de til :)

8496594[/snapback]

Som nevnt over, ingen grunn til å gjøre det per dags dato. Har heller ingen aktive sider på nett. Slikt var poppis i 2004 lissom.

Marvil fortjener ikkje plass der :p

8496795[/snapback]

Hah. Kom det fra han som er offer for statens organiserte slaveri over tregrensa i de mer russiske delene av Norge.

Selv går jeg glipp av hele russetida... Begynner med eksamen 2 mai og slutter 16 mai. Har 15 stykk, 2-3 i hvert fag og tilsammen teller de 80% av karakteren ... noen som vil bytte?

8496848[/snapback]

Var det bare vi som hadde fri hele russetiden omtrent?

Dog en veldig dum ting å ikke like, da kritikk er veldig sunt, og bare bidrar til økt/bedre forståelse for design og hva andre mener.

8498254[/snapback]

True. Men i tillegg er det viktig å spørre Ola Nordmann hva han mener, ikke bare hva WDS-forumfolka mener, da kan man risikere en begrenset verdi på kritikken.. :)

Kritikk er bra, så lenge man ikke fenger seg helt for det, da ender du jo med at andre micromanager hele designet ditt.

8498269[/snapback]

Om kritikken går på at siden/ergonomi/design/brukervennlighet/osv suger, så syns jeg heller man bør fenge seg helt, enn å sitte igjen med en ubrukelig side men med æren i behold.
Lenke til kommentar
True. Men i tillegg er det viktig å spørre Ola Nordmann hva han mener, ikke bare hva WDS-forumfolka mener, da kan man risikere en begrenset verdi på kritikken.. :)

Tja, Ola Nordmann har ikke peiling. Det har WDS-folk, sånn generelt sett. Det som teller, sånn som jeg ser det, er brukervennlighet, design, innhold, ikke noe som Ola Nordmann kan svare bedre på enn f.eks. en WDS-er. Har heller ikke opplevd at en WDS-er har gått glipp av banale aspekter ved f.eks. brukervennlighet, som Ola Nordmann garantert hadde reagert på / blitt satt ut av spill på grunn av.

Lenke til kommentar
Kritikk er bra, så lenge man ikke fenger seg helt for det, da ender du jo med at andre micromanager hele designet ditt.

8498269[/snapback]

Om kritikken går på at siden/ergonomi/design/brukervennlighet/osv suger, så syns jeg heller man bør fenge seg helt, enn å sitte igjen med en ubrukelig side men med æren i behold.

8498599[/snapback]

Men hvem sa at den kritikken faktisk er god kritikk, og "stemmer"? Da bør man i det minste høre med flere.

Lenke til kommentar
Hooh, la til memcached og kjørte openload på testserveren med 100 testklienter (100 forespørsler pr. sekund). Og alt dette skjedde på min søte lille MacBook med 2gb ram.

bilde1kv9.th.png

(Felt: Path, datostempel, total tidsbruk, databasetidsbruk, pythontidsbruk og db-spørringer)

Rått.

MC2: Ein ganske stor portal, ala Facebook+YouTube

8498548[/snapback]

Tar jeg helt feil nå, eller er det ikke hva som burde skje når du cacher queries?

Hehe, når blir portalen lansert da?

Lenke til kommentar
Tar jeg helt feil nå, eller er det ikke hva som burde skje når du cacher queries?

8498722[/snapback]

Neida, du har heilt rett - men ég forventa at det kom til å ta mykje meir tid. Egentlig forventa eg at serveren skulle krasje. Det gjorde den ikkje før eg var oppe i 5000 synkrone spørringer. :)

Lenke til kommentar

Tja, Ola Nordmann har ikke peiling. Det har WDS-folk, sånn generelt sett. Det som teller, sånn som jeg ser det, er brukervennlighet, design, innhold, ikke noe som Ola Nordmann kan svare bedre på enn f.eks. en WDS-er. Har heller ikke opplevd at en WDS-er har gått glipp av banale aspekter ved f.eks. brukervennlighet, som Ola Nordmann garantert hadde reagert på / blitt satt ut av spill på grunn av.

8498656[/snapback]

Peiling eller ikke, å teste siden på en aktuell senere besøkende (jeg snakker generelt om nettsider, ikke om bloggen til en forumbruker som har 13 unike besøkende i måneden hvor 12 er herfra) er i mine øyne en smule viktig. Med Ola Nordmann mente jeg en tilfeldig utvalgt person i målgruppen, og jeg ville gjerne hatt innspill fra hans side. Regner med at han på noen områder har andre meninger enn WDS-folk, og om denne meningen er gjennomgående (å teste på en person er ubrukelig), så er det grunnlag for å se på eventuelle muligheter for korrigering, selv om en WDSer mener det motsatte og har en kjendisblogg i ryggen.

At noen har blitt satt ut av spill har ikke jeg heller opplevd, det var mer tenkt som en måte å optimalisere siden på. Det at Ola Nordmann ikke har peiling (i motsetning til en WDSer), som du selv sier, gjør at han og en utvalgt WDSer kan ha forskjellige meninger som kan være verdt å se nærmere på.

Men ja, en WDSer vil kunne gi god kritikk på mange, om ikke alle områder. :)

8498269[/snapback]

8498599[/snapback]

Men hvem sa at den kritikken faktisk er god kritikk, og "stemmer"? Da bør man i det minste høre med flere.

8498679[/snapback]

Selvsagt. Om kritikken stemmer må jo man selvsagt ta en vurdering på. Å bruke input fra kun en person uten nærmere begrunnelse eller ha sett om flere mener det samme, vil jo ikke akkurat være smart. ) Endret av Marvil
Lenke til kommentar

8498722[/snapback]

Neida, du har heilt rett - men ég forventa at det kom til å ta mykje meir tid. Egentlig forventa eg at serveren skulle krasje. Det gjorde den ikkje før eg var oppe i 5000 synkrone spørringer. :)

8498734[/snapback]

Ah, 5000 spørringer samtidlig er jo imponerende. Men prøvd du med 5000 like eller noen ulike spørringer?

Lenke til kommentar

8498722[/snapback]

8498734[/snapback]

Ah, 5000 spørringer samtidlig er jo imponerende. Men prøvd du med 5000 like eller noen ulike spørringer?

8498933[/snapback]

Openload kjører samme spørringa, men eg prøvde på tre forskjellige stier. :)

Lenke til kommentar
Openload kjører samme spørringa, men eg prøvde på tre forskjellige stier. :)

8498969[/snapback]

Vel det høres ut som om du har en solid "grunnmur", spesielt siden du kjørte det på en liten laptop. :)

Er dette et hobbyprosjekt eller noe mye større?

Lenke til kommentar
'Tor Bollemo' :wee:

Kinkig problem du har der, kan ikke si jeg har hørt om hacks som går på operativsystem, uavhengig av nettleser, heller. Kan hende det har noe med line-height å gjøre?

8499065[/snapback]

Har jo ikke noe line-height i menyen eller <h1>.. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...