Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du vil ha en effekt av at to kolonner er like høye, selv om innholdet i en av kolonnene ikke er like høyt som det andre. Bakgrunnsbilder brukes for å fikse effekten av dette.

8452057[/snapback]

Ja, det vet jeg :) Men jeg bare lurte på om noen visste om en side der denne metoden er brukt slik at jeg enkelt kan se hvordan det er gjort med koding o.l?

8452112[/snapback]

http://vikingboard.com/ ?

Lenke til kommentar
Har Internet Explorer problemer med å lese koden margin: 0px auto; som sentrerer en div? I Firefox funker det helt greit, men i IE flytter den seg helt til venstre..

IE i quirks mode har vel problemer med den, ja. IE (6+) i standards mode derimot klarer det fint. Kjører du XHTML?

Lenke til kommentar
Dårlig eksempel, og ikke veldig pent, men på Nerd07.com, som jeg slang sammen for noen russejenter for en tid tilbake har jeg brukt teknikken.

8452131[/snapback]

Takk!

Da var det i gang: http://thinkfuzzy.net/100/

Men hvorfor får jeg så mye ekstra space i bunn? Altså, jeg kan scrolle ned uten at det er noe innhold. How to fix that?

8452789[/snapback]

Er ikke veldig sikker, men kanskje det har noe med min-height: 100%; på #wrap ?

Lenke til kommentar
Prøv med min-height: 90% i stedet for 100%.

Hvis jeg ikke husker feil, så funker det.

8452854[/snapback]

Forsatt mye space med 90%, men med 81% så ble det hvite feltet i akkurat lengde (spør om det er slik i alle browsere da)

Men nå kom det et felt under det hvite igjen... Noen idér? :(

http://www.thinkfuzzy.net/100

Hvorfor følger ikke bakgrunnen med teksten?

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar

Hvorfor akkurat left, og ikke both? Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke helt er med på hvordan de forskjellige verdiene (left, both, right) til clear fungerer, kanskje fordi det ser ut til å bugge så altfor ofte - men poenget er vel at et element med clear-egenskapen skal ut av 'flyten' til én eller begge av sidene?

Lenke til kommentar
Hint: clear:left; :)

8453121[/snapback]

Takk!

----

Nå som IE7 har kommet og mange begynner å ta i bruk den, trenger jeg da å bruke unødvendig tid å fikse designet slik at det virker fint i IE6 også? :(

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar
Kommer ann på hvor god du er, egentlig.

Konstruktiv, du.

Edit: Er det for eksempel sånn at om bare float: left; er brukt, så skal også clear være satt til left? Og videre, hvis man har floatet både til venstre og til høyre, så skal man bruke clear: both;?

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Kommer ann på hvor god du er, egentlig.

Konstruktiv, du.

Edit: Er det for eksempel sånn at om bare float: left; er brukt, så skal også clear være satt til left? Og videre, hvis man har floatet både til venstre og til høyre, så skal man bruke clear: both;?

8453193[/snapback]

clear: left; vil få elementet til å hoppe ned et hakk om det har flytande element til venstre for seg. Samme greia med clear: right;. Enkelt, Hein. :o

Lenke til kommentar

Men da blir det ikke så veldig logisk med clear: both; på for eksempel en footer-div, da det ikke flyter elementer på hver side av denne, men over. Særlig i tilfeller der det ikke er plass i bredden til at elementer flyter på hver side av footer, men clear: both; likevel må brukes for å få ønsket resultat.

For øvrig vet jeg hvordan det fungerer, Arve, men jeg lurte på om det fungerer riktig i forhold til hvordan det er ment å skulle fungere.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Godt jeg ikke er den eneste som ikke helt klarer å følge med 100% på den lista, da :p

8443214[/snapback]

Jeg greier ikke følge med stort jeg heller. Prøvd å gjøre det i starten. Men motivasjonen stoppet fort etter at jeg oppdater at det kom 7-10 laaange mail hver eneste dag.

Først ble http://dn.no redesignet og nå følger http://e24.no like etter. Liker vi det?

8445324[/snapback]

Det er utrolig hvordan så mange store sider greier å ha så stykke design på sidene sine. Det eneste som er sånn nogenlunde pent må vel være Aftenposten og tildels Dagbladet.

Mye bra arbeid fra Okapi Studio.

8450716[/snapback]

Mye bra typografi der. Synd det er så lite bra webdesign.

Lightbox 2.0  :sick:

8452221[/snapback]

Russejenter :love:

8452251[/snapback]

Det må vel være det eneste bra med den siden der?

Nå som IE7 har kommet og mange begynner å ta i bruk den, trenger jeg da å bruke unødvendig tid å fikse designet slik at det virker fint i IE6 også? :(

8453141[/snapback]

Som jeg har nevnt før. IE7 kommer ikke til Win > XP. Det er fortsatt mange som sitter med Win. 2000 og ikke har vett nok til å bytte til Firefox. I tillegg er det veldig mange som ikke liker IE7 og fortsatt holder seg til IE6.

EDIT: Dagens mail: "Julehilsen fra Hotserv.dk"

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...