Haraldson Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg skylder på Jespers kode, som er uten innlagt lorem ipsum så jeg ikke ser det. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Det fungerte fint, Hein. Fortsatt møkk Edit: Når innholdet overskrider 100% kommer det problemer, ja, testet med litt lipsum nå Endret 22. april 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Testa det meste i går, ingenting funker skikkelig Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Spørsmål: Går det ann å lage en div (e.l.) som har en klasse, til en link? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) I XHTML2 kan alle element vere ei lenke. I HTML4 som vi har med å gjere no, kan du ikkje lage lenker av anna enn a-element. Edit: så skal det vel òg seiast at XHTML2 fortsatt er under utvikling, og ikkje noko som kan brukast aktivt endå. Edit: blablabla, Henrik Endret 22. april 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) No roter du, Arve. I HTML5 er HREF-attributten gyldig på A, AREA og LINK. Du snakker sikkert om XHTML2. Forresten - er SF nede hos dykk? http://sourceforge.net/projects/doomlegacy Endret 22. april 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Når XHTML2 kommer, må alle nettlesere oppdateres til å støtte at f.eks. alle elementer kan være linker? Så IE6 vil fortsatt være alles mareritt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 I HTML 5 kan alle element vere ei lenke. I HTML4 som vi har med å gjere no, kan du ikkje lage lenker av anna enn a-element. Edit: så skal det vel òg seiast at HTML5 fortsatt er under utvikling, og ikkje noko som kan brukast aktivt endå. 8443038[/snapback] Hm, javel. Men det er snakk om et bilde som bruker en spesiel font. Men kan jeg bruke f,eks... <div class="navn"><a href="#"></a></div> ..? Altså, at bilde er der uten at jeg skriver noe i A-taggen? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Når XHTML2 kommer, må alle nettlesere oppdateres til å støtte at f.eks. alle elementer kan være linker? Så IE6 vil fortsatt være alles mareritt? 8443106[/snapback] Ja. Det er derfor W3C trapper ned den vidare utviklinga av XHTML2. Det har blitt diskutert mykje fram og tilbake på mailinglista (eg har ikkje fått med meg halvparten ein gong - det er utrulig til trafikk for tida), og no har det (endelig) blitt foreslått at (X)HTML5 skal bli det nye satsingsområdet til W3C. For eit kjapt, kjapt, kjapt samandrag, sjekk ut dette innlegget på bloggen til Tino: http://therealcrisp.xs4all.nl/blog/2007/04...e-opt-in-catch/ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 No roter du, Arve. I HTML5 er HREF-attributten gyldig på A, AREA og LINK. Du snakker sikkert om XHTML2. Forresten - er SF nede hos dykk? http://sourceforge.net/projects/doomlegacy 8443073[/snapback] Yayay, same shit. Nytt oppmarkeringsspråk. Samme greia SF er nede her og ja. Fagerhaug: Det du er ute etter er jo å ha ei lenke som bilete. Sett bakgrunn på a-elementet, text-indent: -999px; og du har det du er ute etter. Og a-elementet skal inneholde tekst, det skal ikkje vere tomt. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Ja. Det er derfor W3C trapper ned den vidare utviklinga av XHTML2. Det har blitt diskutert mykje fram og tilbake på mailinglista (eg har ikkje fått med meg halvparten ein gong - det er utrulig til trafikk for tida), og no har det (endelig) blitt foreslått at (X)HTML5 skal bli det nye satsingsområdet til W3C. 8443143[/snapback] Godt jeg ikke er den eneste som ikke helt klarer å følge med 100% på den lista, da Edit til Arve: Vil det ikke være bedre å sette -9999px; i stedet? Man vet aldri om noen sitter i maksimerte browsere på skjermer som er så brede at -999px ikke er nok. Litt kjipt om teksten plutselig dukker opp på venstre side av browseren når man egentlig ikke vil vise den i det hele tatt. Selv bruker jeg alltid -9999em; da dette uansett er mye lenger til venstre enn noen skjermen har oppløsning til Endret 22. april 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Det ble litt føkka. Takk for hjelpen Arve. Du er min besteste venn. Nesten. Endret 22. april 2007 av medlem-77217 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 http://photo.pirajafisken.net/index.php Hva syntes folket om oppsettet/farger o.l? 8439528[/snapback] Fint bildegalleri, men selv synes jeg man burde havne på oversiktsiden når man skriver inn url'en. altså at ?x=browse er default side som vises hvis ingenting annet er valgt.. En annen ting jeg ikke forstod var rekkefølgen på bildene: 8, 6, 5, 2, 7, 4, 3. Men dette har lite med grafisk design å gjøre da Nå har vel ikke de fleste Windows-maskiner ClearType aktivert? Ihvertfall ser det ikke sånn ut på min stasjonære maskin. Uansett: Jeg tror jeg går for Trebuchet MS i normal utgave. 8439958[/snapback] Først etter at Vista blir å finne i de tusen hjem kommer folk flest til å ha ClearType aktiver. I XP må man nemlig ha tid og krefter til å aktivere selv... Noen som snakket om CSS-support i E-mail?A Guide to CSS Support in Email: 2007 Edition 8442379[/snapback] me like. Men det som trengs er en standard og enighet om å bruke denne - ikke en guide til hvordan noe fungerer på den og den mail-klienten. (Men oversikten var jo fin da.) Når XHTML2 kommer, må alle nettlesere oppdateres til å støtte at f.eks. alle elementer kan være linker? Så IE6 vil fortsatt være alles mareritt?8443106[/snapback] Jupp, selvfølgelig.. Så det er ingen grunn til å slutte å hate IE... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Berre eg som reagerer på tråden til -Magne- i WDS, der han spør om respons på ei porteføljeside der han skal selge websider? Synest sparks sitt svar var ganske bra i den tråden. Han klagar på svaret, når han som er den som sel webarbeid ikkje klarar å få si eiga porteføljeside til å verken sjå veldig bra ut eller fungere... :\ Ingenting personleg mot deg Magne, om du skulle lese dette, men eg synest det er feil å selge webarbeid når du ikkje innehar kompetansen til å lage ei side til deg sjølv eingong... Endret 22. april 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Forskjellig lengde takler den fint som det er, og om du skal ha flere arrays er det bare å legge på en ekstra foreach-setning inni. Samme gjelder vel Ruby-eksempelet fra Espen. 8439607[/snapback] Jørgen, no er det på tide at du enten: Legg deg Ser over eksempelet til Espen ein gong til 8440737[/snapback] Hm, som om jeg klarer å se forskjell på ruby og python, da. (om det var det det var). Holder meg våken litt til: Hvordan lager man det med rekursjon da? tongue.gif Se edit i innlegget mitt rett før ditt. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg gav opp eval var så mye enklere Lenke til kommentar
sparks Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 http://photo.pirajafisken.net/index.php Hva syntes folket om oppsettet/farger o.l? 8439528[/snapback] Fint bildegalleri, men selv synes jeg man burde havne på oversiktsiden når man skriver inn url'en. altså at ?x=browse er default side som vises hvis ingenting annet er valgt.. En annen ting jeg ikke forstod var rekkefølgen på bildene: 8, 6, 5, 2, 7, 4, 3. Men dette har lite med grafisk design å gjøre da 8443241[/snapback] Takk takk. Det med rekkefølgen er det ikke jeg som har bestemt! Men enig at det er litt snodig Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hot jeebus, Mailplane er digg! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Da var Opera satt som den nye standard nettleseren på macen. Blir en spennende testperiode.. Hittil virker det litt tregt i forhold til Camino. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Først ble http://dn.no redesignet og nå følger http://e24.no like etter. Liker vi det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå