haugsand Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ser lovende ut Ole, men jeg vet ikke om jeg liker kombinasjonen av brun og rosa i sidebaren. haugsand.org er fortsatt på skissestadiet; jeg satser på en lansering innen 2008 Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 http://photo.pirajafisken.net/index.php Hva syntes folket om oppsettet/farger o.l? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Har prøvd med et utall forskjellige farger, men blir aldri 100% fornøyd med noe, det som er så utrolig vanskelig..Tar gjerne imot tips..Har laget mye i bltt før, og tenkte jeg skulle prøve meg på noe annet for en gangs skyld også Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 jorgis: Joda, men hva hvis det er flere enn 2? Eller forskjellige lengder på Array'ene? 8437275[/snapback] Forskjellig lengde takler den fint som det er, og om du skal ha flere arrays er det bare å legge på en ekstra foreach-setning inni. Samme gjelder vel Ruby-eksempelet fra Espen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hvilket av disse oppsettene passer best som overskrift på hver side? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Uno, den som ikke er capitalized. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg likte best den som ikke var i uppercase. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg likte best den som ikke hadde store bokstaver. 3 måter å si samme sak på? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg var litt usikker, men nå som 100% av de spurte har valgt alternativ 1, så har jeg vel ikke noe valg? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 M'ene ble så stygge når de var på skrå, nemlig. Så nei, du har ikke noe valg. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Trebuchet MS passer ikke til overskrifter som skal være capitalized... De er rett og slett for skarpe, føler jeg. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Merk at bildene er tatt i OS X. De ser trolig annerledes ut på en normal Windows-maskin. Så det passet ikke med capitalized på grunn av fonten? Hadde det passet med f.eks. Georgia? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 jorgis: Joda, men hva hvis det er flere enn 2? Eller forskjellige lengder på Array'ene? 8437275[/snapback] Forskjellig lengde takler den fint som det er, og om du skal ha flere arrays er det bare å legge på en ekstra foreach-setning inni. Samme gjelder vel Ruby-eksempelet fra Espen. 8439607[/snapback] Joda, men det skal gå automatisk. Den skal takle alt! Både 1, 2 og 101 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Merk at bildene er tatt i OS X. De ser trolig annerledes ut på en normal Windows-maskin. Så det passet ikke med capitalized på grunn av fonten? Hadde det passet med f.eks. Georgia? 8439809[/snapback] Jeg mener det hadde sett bedre ut med en annen font, ja. Ser forresten likt ut på min Windows-maskin som i OS X, grunnet ClearType. Tahoma eller Arial/Helvetica ser mye bedre ut capitalized enn Trebuchet MS uansett Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Har i det siste blitt mer og mer glad i Arial, spesielt med litt endring av letter spacing kan Arial bli en meget god font! Var ikke så fan av den før, av en eller annen merkelig grunn. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 jorgis: Joda, men hva hvis det er flere enn 2? Eller forskjellige lengder på Array'ene? 8437275[/snapback] Forskjellig lengde takler den fint som det er, og om du skal ha flere arrays er det bare å legge på en ekstra foreach-setning inni. Samme gjelder vel Ruby-eksempelet fra Espen. 8439607[/snapback] Joda, men det skal gå automatisk. Den skal takle alt! Både 1, 2 og 101 8439839[/snapback] Da kan du heller først finne lengden på arrayet (antall ulike subarrays) du har som input, for deretter å konstruere et variabelt antall foreach-løkker, eller for ekstra eleganse-poeng konstruere en rekursiv funksjon som går helt inn i alle subarrays. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Og hvordan konstruerer man et variabelt antall foreach-løkker? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg mener det hadde sett bedre ut med en annen font, ja. Ser forresten likt ut på min Windows-maskin som i OS X, grunnet ClearType. Tahoma eller Arial/Helvetica ser mye bedre ut capitalized enn Trebuchet MS uansett 8439855[/snapback] Nå har vel ikke de fleste Windows-maskiner ClearType aktivert? Ihvertfall ser det ikke sånn ut på min stasjonære maskin. Uansett: Jeg tror jeg går for Trebuchet MS i normal utgave. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Da blir det natt på meg Får lese svaret ditt i morgen, jorgis Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Og hvordan konstruerer man et variabelt antall foreach-løkker? 8439930[/snapback] Litt komplisert, og gir uhyre dårlig kode*. Ved nærmere ettertanke er rekursjon enkleste løsning. EDIT: * Det er mulig om du bruker f.eks. en while-løkke med en foreach-løkke inni, og hver foreach-løkke dumper sitt resultant-array i en variabel, som neste foreach-løkke (neste runde i while-løkken) vil gå gjennom. I tillegg til while-løkken trenger en da bare å ha en kort snutt som finner ut om vi ikke har flere subarrays. Men igjen: enklest å gjøre ved rekursjon; function connect_array($array) { foreach ($array as $a) { if (is_array($a)) { $connected[] = connect_array($a); } else { $connected[] = $a; } } } Har ikke testet koden, men den vil rekursere helt til den finner et innerste element som ikke er et array, og så gå ut og inn helt til den finner enden. Endret 21. april 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå