Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

er det slik at eventuelle filtre også følger med fra gmail i thunderbird?

8431183[/snapback]

Lenge siden jeg prøvde Thunderburd. Men så vidt jeg vet bruker ikke Thunderbird noe mer fanzy enn POP. Og det er umulig å gjøre det med POP, så det overraskere meg sykt vis det gjør det.

8431312[/snapback]

Nei, den bruker fremdeles pop, men nye thunderbird har en ny måte å sette opp gmail kontoer på, sånn at porter og innkommende og utgående server er satt opp på forhånd.

Edit: Leste litt for raskt der. Nei det ser ikke ut som gmail-filtre blir brukt automatisk i thunderbird også.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e
Noen som har prøvd Thunderbird v2?

8429894[/snapback]

Jepp, innstallerte det nettopp. Har ikke sett så grundig på det enda, men brukergrenesnittet har ihvertfall blitt litt penere :)

Lenke til kommentar
Når jeg laster ned mail fra gmail til Thunderbird blir samtalene delt opp, slik at mailer jeg har sendt havner i innboksen i stedet for sendt-mappa. Det er litt plagsomt, er det mulig å fikse? Har ikke prøvd nye Thunderbird ennå da.

8433380[/snapback]

Fra mine gamle dager med Thunderbird husker jeg at jeg satte opp et enkelt filter. Et filter som bare flytter alle mailene som er sendt av deg til outbox mappa osv.

Lenke til kommentar
Fra mine gamle dager med Thunderbird husker jeg at jeg satte opp et enkelt filter. Et filter som bare flytter alle mailene som er sendt av deg til outbox mappa osv.

8433443[/snapback]

Jepp, vanskeligere er det ikke. (Samme prinsipp gjelder også for Outlook.) Bare husk på at vis du sender mail med varierende avsenderadresse (f.eks. privat/jobb), husk på å sette opp filteret sånn at det fanger alle avsenderne.

Lenke til kommentar
Det er når man prøver ut slike programmer at man innser hvor høyt man elsker Outlook 2007. :love:

8434291[/snapback]

Det er når man bruker slike programmer man innser hvor deilig det er å bruke Gmail og ha en archive butten så man bare trenger å ha de mailene man skal svare på/gjøre noe med i innboksen, samt ha en raskt og enkel søkefunsjonalitet så man slipper å bruke tid på å sortere eposten.

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp Thunderbird til å bruke IMAP, så uansett hvor mye det skulle knote til med installasjon av ny versjon, vil jeg alltid ha mailene lagret på serveren. Det er ganske så kos :) Gmail orker jeg ikke tanken på å begynne å importere inn i Thunderbird en gang.

Edit: Der vat Thunderbird installert i versjon 2, ingen problemer med innhenting av ny og gammel mail. Må si jeg synes den "popup"-en med varsel om nye mailer kanskje var litt i største laget, men det går det sikkert an å fikse på i settings.. Nå trenger jeg bare at forfatteren av Apple/Tiger Mail-skinnet får ræva i gir og releaser en update.

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Det er når man prøver ut slike programmer at man innser hvor høyt man elsker Outlook 2007. :love:

8434291[/snapback]

Det er når man bruker slike programmer man innser hvor deilig det er å bruke Gmail og ha en archive butten så man bare trenger å ha de mailene man skal svare på/gjøre noe med i innboksen, samt ha en raskt og enkel søkefunsjonalitet så man slipper å bruke tid på å sortere eposten.

8434344[/snapback]

Det er når en bruker slike programmer en ser hvor deilig det er med IMAP fremfor POP. :love:
Lenke til kommentar

ved å unngå position:absolute blir det mye enklere å designe/kode siden synes jeg. Men om man holder tunga usansynlg rett i munnen, er det ikke noe i veien for å bruke position:absolute.

Men hvis du vil spare seg selv for mye hodepine: dropp alt av position, og la elementene vises i den rekkefølgen de står nevnt i html-koden. Ved å bruke float kan du komme langt :)

Lenke til kommentar

Jeg har merket når jeg lager hjemmesider at det er fryktelig enkelt å "feige" ut med å bruke position:absolute; for å få enkel plassering av objekter. Men uansett, det ser ut (som oftest) til å funke både i forskjellige skjermoppløsninger og nettlesere.

Tror allikevel jeg skal begynne å bruke litt margins...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...