Runar Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg legger meg flat angående "MSN-chatten" vår, men mener dere at jeg ikke skal få diskutere inntak på Medier og Kommunikasjon, mens dere kan diskutere fotball og rumpeherjing? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Det er Jespers mening Som sagt tidligere, har jeg ikke så mye imot det. Har jo selv brukt kafeen til å diskutere MK. Endret 19. april 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 MK går helt fint Lurer på hva jeg skal velge til neste sommer Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Da så Nå legger vi dette bak oss, og fortsetter med web-relaterte diskusjoner. Er det unødvendig med "Beskyttet av Åndsverksloven" eller lignende på norske nettsider, siden alt automatisk blir beskyttet? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Nei, men det skremmer nok noen eventuelle tyver om du skriver at du kan gå til rettsak osv. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Det er kun som en preventiv effekt, loven gjelder uansett. I henhold til Lov om opphavsrett (Åndsverksloven) har den som skaper et åndsverk opphavsretten til dette, samt enerett til å råde over verket. Endret 19. april 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Jeg legger meg flat angående "MSN-chatten" vår, men mener dere at jeg ikke skal få diskutere inntak på Medier og Kommunikasjon, mens dere kan diskutere fotball og rumpeherjing? 8422873[/snapback] Du tok tydeligvis ikke spøken min, men Hein skjønte at jeg var litt sarkastisk Snakk om det dere vil for min del, så lenge dere skjønner når dere må gå over til MSN/PM, slik at jeg og andre slipper å lese gjennom flere sider med to personer som diskuterer noe som egentlig bryr oss andre et visst sted Edit: Forresten noen som kan finne ut hvordan jeg kan få mp3-spilleren på Jetset07.com til å spille av musikken hele tiden, selv om man laster ny side? Uten å måtte bruke frames på alle mulig elementer og sette target og piss og møkk.. Sliter litt med det, see.. Endret 19. april 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Jeg mener at alt jeg sier er relatert til alt det bør relateres til. Såvidt jeg vet Jesper, må du det isåfall gjøres i flash. Tror eg. Endret 19. april 2007 av sparks Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Problemet er jo det at så fort siden reloades loades jo også flash-filen på nytt, og dermed starter sangen på nytt for hver side... Jeg vet det kan løses med frames/iframes, men det blir for mye knot på en Wordpress-side til at jeg gidder å fikse det... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Popupvindu! Mange! Aah, jeg aner terror! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hva med en pop-up? Eller du må få med nøyaktig hvor langt ute personen var i sangen. Eller du må laste inn det nye innholdet vha av AJAX. Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Tok meg en tur innom skole biblioteket i dag, fant masse bøker om web design ol. Eneste som virket interesangt var en bok som het funksjonelt webdesign, noen som har lest den? Fant til og med en: "web design with FRONTPAGE." Noen som har noen bøker å annbefale, innen for temaene: mysql, php, javascript eller design generelt? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Vel, 'DOM Scripting' handler jo om 'Web Design with JavaScript and the Document Object Model', og anbefales vel både titt og ofte. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) web design with FRONTPAGE er nok en bok jeg ville begynt med, den er fantastisk! Frontpage er jo kjent som det beste innen WYSIWYDG (What You See Is What You Don't Get) og WNMVC (Will Not Make Validating Code). Frontpage støtter og TUI (Terrible User Interface), som kan være både bra og dumt. Funksjonelt Webdesign har ikke lest, men det bør holde med boken om Frontpage. Endret 19. april 2007 av sparks Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Siden jeg ikke liker å lese engelsk så godt, finnes det noen norske alternativer? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Noen som har noen bøker å annbefale, innen for temaene: mysql, php, javascript eller design generelt? 8423461[/snapback] To tips: Hold deg unna skolebiblioteket. Og hold deg unna bøker stemplet før 2005. Gå inn på Sitepoint. De har mange bra boktips. I tillegg bør du gjøre et Googlesøke på forfatteren og skjekke om han har skrevet på kjente sider som IBM, A List Apart, Sitepoint, blogger osv. EDIT: PM meg de som er interessert i Joost invite. Endret 19. april 2007 av JonT Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 web design with FRONTPAGE er nok en bok jeg ville begynt med, den er fantastisk! Frontpage er jo kjent som det beste innen WYSIWYDG (What You See Is What You Don't Get) og WNMVC (Will Not Make Validating Code). Frontpage støtter og TUI (Terrible User Interface), som kan være både bra og dumt. Funksjonelt Webdesign har ikke lest, men det bør holde med boken om Frontpage. 8423496[/snapback] Støttes Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Oi, tok og så inni boken, er stemplet: første eksempek; 1999. Men selve boken er jo om funksjonalitet, har det forandret seg no serlig mye? Boken er skrevet av en Jakob Nielsen. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja, det har forandret seg mye. 1999 er jo 8 år siden.. Gud, morsomt å mimre tilbake hvordan Frontpage var på den siden.. Programmet var kongen da, og er fortsatt kongen! Go Microsoft! Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja, det har forandret seg mye. 1999 er jo 8 år siden.. Gud, morsomt å mimre tilbake hvordan Frontpage var på den siden.. Programmet var kongen da, og er fortsatt kongen! Go Microsoft! 8423540[/snapback] Jeg brukte ikke engang Frontpage når jeg hadde grønn bakgrunn og gul skrift på hjemmesidene mine. Så ræv var det programmet. Frontpage har aldri vært kongen... i hvert fall ikke i mitt rike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå