Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg legger meg flat angående "MSN-chatten" vår, men mener dere at jeg ikke skal få diskutere inntak på Medier og Kommunikasjon, mens dere kan diskutere fotball og rumpeherjing?

8422873[/snapback]

Du tok tydeligvis ikke spøken min, men Hein skjønte at jeg var litt sarkastisk :) Snakk om det dere vil for min del, så lenge dere skjønner når dere må gå over til MSN/PM, slik at jeg og andre slipper å lese gjennom flere sider med to personer som diskuterer noe som egentlig bryr oss andre et visst sted :p

Edit: Forresten noen som kan finne ut hvordan jeg kan få mp3-spilleren på Jetset07.com til å spille av musikken hele tiden, selv om man laster ny side? Uten å måtte bruke frames på alle mulig elementer og sette target og piss og møkk.. Sliter litt med det, see..

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Tok meg en tur innom skole biblioteket i dag, fant masse bøker om web design ol.

Eneste som virket interesangt var en bok som het funksjonelt webdesign, noen som har lest den?

Fant til og med en: "web design with FRONTPAGE."

Noen som har noen bøker å annbefale, innen for temaene: mysql, php, javascript eller design generelt?

Lenke til kommentar

web design with FRONTPAGE er nok en bok jeg ville begynt med,

den er fantastisk! Frontpage er jo kjent som det beste innen WYSIWYDG (What You See Is What You Don't Get) og WNMVC (Will Not Make Validating Code).

Frontpage støtter og TUI (Terrible User Interface), som kan være både bra og dumt.

Funksjonelt Webdesign har ikke lest, men det bør holde med boken om Frontpage.

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Noen som har noen bøker å annbefale, innen for temaene: mysql, php, javascript eller design generelt?

8423461[/snapback]

To tips: Hold deg unna skolebiblioteket. Og hold deg unna bøker stemplet før 2005.

Gå inn på Sitepoint. De har mange bra boktips. I tillegg bør du gjøre et Googlesøke på forfatteren og skjekke om han har skrevet på kjente sider som IBM, A List Apart, Sitepoint, blogger osv.

EDIT: PM meg de som er interessert i Joost invite.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
web design with FRONTPAGE er nok en bok jeg ville begynt med, den er fantastisk! Frontpage er jo kjent som det beste innen WYSIWYDG (What You See Is What You Don't Get) og WNMVC (Will Not Make Validating Code). Frontpage støtter og TUI (Terrible User Interface), som kan være både bra og dumt.

Funksjonelt Webdesign har ikke lest, men det bør holde med boken om Frontpage.

8423496[/snapback]

Støttes

Lenke til kommentar
Ja, det har forandret seg mye. 1999 er jo 8 år siden.. Gud, morsomt å mimre tilbake hvordan Frontpage var på den siden.. Programmet var kongen da, og er fortsatt kongen! Go Microsoft!

8423540[/snapback]

Jeg brukte ikke engang Frontpage når jeg hadde grønn bakgrunn og gul skrift på hjemmesidene mine. Så ræv var det programmet.

Frontpage har aldri vært kongen... i hvert fall ikke i mitt rike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...