Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217
Haha, bingo faktisk!

Hvilken leverandør og til hvilken verdi?

8409413[/snapback]

Have no idea.

Men det var faktisk plesk som var installert. Aldri prøvd det før.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Til orientering. 1GB er ikke såå mye. Veldig mange tilbyr det for en billig penge. Grunnen er at folk likevel ikke fyller opp og at man forplikter seg til å ikke bruke det som filehosting.

8409442[/snapback]

Til orientering. Jeg vant det på BINGO. Det tok 2 min å vinne det.

Lenke til kommentar

Faen så mye krøll med domeneshop, jeg trodde jeg bestilte en pakke med 500MB, men det var da bare til mail. 100MB lagring og 500MB til mail. Blir nok en liten rant når jeg får opp tjejporr.se, ja.

Og til orientering, så er 1GB iallefall mye hos domeneshop, 75,- i måneden.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Og til orientering, så er 1GB iallefall mye hos domeneshop, 75,- i måneden.

8409547[/snapback]

De driver jo med svindling da. De er som den banken som har 10% rente.

Lenke til kommentar
De driver jo med svindling da. De er som den banken som har 10% rente.

8409590[/snapback]

De er ikke så svindling da. De tilbyr i hvert fall Shell-tilgang for 35 kr/mnd. (Går utfra at det betyr at man kan innstallere ting selv. Har aldri hatt noe annet enn billighoster)

8409642[/snapback]

Shell-tilgang er gratis hos de fleste andre, inkludert STW.

Lenke til kommentar

Husker jeg satt å fikla litt med shell på webhotellet jeg hadde på dreamhost, da jeg fant ut at jeg skulle sjekke hvor mye plass som var mount'a opp på serveren jeg hadde hotellet på. Fikk litt bakoversveis da jeg så at det var 15+ TB tilkoblet :p

Lenke til kommentar
Husker jeg satt å fikla litt med shell på webhotellet jeg hadde på dreamhost, da jeg fant ut at jeg skulle sjekke hvor mye plass som var mount'a opp på serveren jeg hadde hotellet på. Fikk litt bakoversveis da jeg så at det var 15+ TB tilkoblet :p

8410145[/snapback]

Antageligvis et stort SAN alle serverne lagrer/leser webhotell-data fra. Ikke 15 1TB-disker i hver maskin, med andre ord. Men ta det med ro, de har nok quota-ordninger som hindrer deg i å bruke opp alle terabytene. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

8410145[/snapback]

Antageligvis et stort SAN alle serverne lagrer/leser webhotell-data fra. Ikke 15 1TB-disker i hver maskin, med andre ord. Men ta det med ro, de har nok quota-ordninger som hindrer deg i å bruke opp alle terabytene. :)

8410198[/snapback]

Vet da det. Var en grunn til at jeg brukte ord som "mount'a opp" og "tilkoblet". (ok, tilkoblet kunne tolkes på flere måter, men mente over nettverk)

Regner med de kjører egne lagringsservere/clustere, og ikke 15TB lokalt på hver maskin, ja :) (er også klar over at de 15TB'ene kan være koblet opp mot flere servere, og at det ikke er sikkert at min tidligere server distribuerte denne plassen alene)

Uansett morsomt å se hvor mye de faktisk har koblet til. </forsvar og roing>

Lenke til kommentar

Det var en gang en person som ga meg en link til en god side angående tabeller til design, men nå finner jeg ikke linken. Men sånn er det vel, når man først trenger noe så finner man det ikke.

Jeg skal skrive en skoleoppgave hvor jeg skal ha med dette temaet, altså hvorfor man ikke skal bruke tabeller til design. Noen som har noen gode tekstern/websider om dette temaet?

Lenke til kommentar
Det var en gang en person som ga meg en link til en god side angående tabeller til design, men nå finner jeg ikke linken. Men sånn er det vel, når man først trenger noe så finner man det ikke.

Kast tabellane

Hvorfor MicroID

Fordi det er trendy, web2.3 og ikke minst smør på kake.

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...