Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

liker man ikke lenke kan man alltids si hyperkobling...

et lite forklarende ikon bak eksterne linker er veldig godt å ha med, samt at linken/lenken/hyperkoblingen/whatever åpnes i samme vindu by default. Så kan man lage en liten fancy sak hvor bruker velge om eksterne linker istedenfor skal åpnes i ny fane? (valget huskes f.eks. via kaker).

Diskusjon.no skulle hatt en slik funksjon: alle linker åpnes uten noe "target"-tøys, men via en kjapp liten rullegardinmeny eller checkbox åpnes plutselig eksterne linker vha "target:_blank".

Lenke til kommentar
Runar: Der har du et eksempel på hvorfor jeg ikke vil ha noe ikon. Det blir mellomrom i teksten hvis ikonet ikke vises hele tiden, og hvis det vises hele tiden er det forstyrrende for teksten.

8407064[/snapback]

Hmm, hvorfor må det være mellomrom på de de interne lenkene? Det er vel en egen klasse for de eksterne som, i cssen, lager mellomrommet?

Lenke til kommentar
Nå har jeg begynt å tenke på hva jeg skal gjøre etter VGS.

Flygeleder høres faktisk ganske interessent ut :) Eller en eller annen form for antidatakriminalitet innen Politiet/Forsvaret.

Tenker også på å være militærpoliti under førstegangstjenesten. Tips/forslag/erfaringer, Arve?

8402197[/snapback]

Tja, MP får jo stygg Beret og alle blir korporalar (aka to vinkler på skuldra og 16kr meir per dag).

Ellers likar eg meg godt i 2.bataljon, iallefall. Men du må iallefall vere i hæren om du skal bruke eit år i forsvaret. Vakt og sikring i luft/sjø er døll, alle som er på sånt sutrer over kor kjedelig det er :p

Dessuten liker jeg ikke body onload="", foretrekker heller window.onload i JavaScript koden for å få JavaScriptet helt skilt fra HTML-koden :p

8405219[/snapback]

I agree. Clean HTML > Messy HTML.

Sånn forresten, nå skal jeg og Tor snart på trening - ser'n ikke sporty ut?

fotball-tor.jpg

8406358[/snapback]

Dærsken, altså! Hot! :whistle:

Men du, Tor sa til meg at du hadde et bilde eg skulle sjå i går. Men det blei aldri lagt ut. And i dunno what it is. Iverksett!

@eksterne lenker-saken: Keep in mind at mannen i gata sannsynligvis berre vil sitte som eit spørsmålsteikn når han ser den fancy pila eller ikonet bak lenka.

Lenke til kommentar

Noe som dette?

linkat5.gif

hoverkv6.gif

Eller bare fjerne ikonet, som Jesper foreslo.

Tja, MP får jo stygg Beret og alle blir korporalar (aka to vinkler på skuldra og 16kr meir per dag).

Perfekt :D Jeg skal høre med sesjonsleder når jeg blir innkalt til sesjon.

Jesper og Garreth: Det var de eksterne linkene på bildet. De eksterne linkene får sin egen klasse, som med CSS gir et bakgrunnsbilde og padding (mellomrommet).

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...