Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva tenker folket om forskjellig formatering på interne og eksterne linker? Satt og tenkte på det i sted, og tenkte det kanskje kunne være en idé for å skillet lettere for folk.. En må jo gjerne ha en klasse på linker uansett, for å få JavaScript til å åpne et nytt vindu, og da kan en jo likegjerne style linkene med den klassen i tillegg... En kan jo gjøre som mange gjør; sette et ikon før linken, men det er ikke alltid dette passer.

8404657[/snapback]

Joda, men jeg tenkte mer på å kanskje ha forskjellige farger på linkene for eksempel.

8404727[/snapback]

Syns det er en god idè å skille mellom interne og eksterne linker, men noen løsninger fungerer nok bedre enn andre.

Å kun ha fargeforskjell vil vel innebære at brukeren må opplæring for å skjønne forskjellen (klar forklarende tekst ved mouseover er jo en løsning, men). Ikon vil vel fungere bra dersom ikonet er forklarende nok i seg selv.

Bra det tok dette forumet 3 år ellerno å godta eksterne linker på nettsider. Har jo omtrent blitt halshogd hver gang jeg (og enden var vel på laget mitt også) har ment at eksterne linker kunne være praktisk (ja jeg vet det er litt forskjell på metodene som brukes, men eksterne linker er eksterne linker).

Merkelig hvor fort meninger endrer seg her på forumet når enellerannen med en kjent webdev-dude skriver det i bloggen sin.

Lenke til kommentar
Trykk Rapporter, skriv inn ønsket melding.

8404881[/snapback]

Her er riktig fremgangsmåte, vi leser ikke alle tråder/poster uten videre.

Saken er overført til GKFH(granskinskommisjon for mods handlinger) ;)

8405199[/snapback]

Synes det står "at dette ikke er en måte å komme i kontakt med moderatorne på", jeg... :hmm:

8405507[/snapback]

Helt rett men når man ikke vet hvem man skal ta kontakt med så kan man bruke rapp. funksjonen til nøden ;)

OK, Back to business, resten tar vi på PM :)

Lenke til kommentar

Jepp, jeg må bare få utepeke at det var greit at innlegget mitt ble slettet - for det inneholdt jo personhets. Men jeg vil ikke la kaféen gå glipp av den dosen med humor jeg la inn i posten. Så derfor har jeg heller laget et annonymt bilde som beskriver msn-loggen slik jeg så det for meg.

Får håpe hovedpersonen også liker dette, ja du vet hvem du er ( :love: )

untitled2kb2.jpg

Lenke til kommentar
Forresten, er det mulig å få drop shadow til å gå i to forskjellige 'angles' på to forskjellige layers?

By default så endrer den angle på det andre layeret også dersom man går inn og redigerer angle på et nytt layer..

8405913[/snapback]

Slå av "Use global light" i lag stilen (layer style) Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Pft, same shit different cow. :)

Vi har hatt diskusjoner på om hvorvidt linker kan åpnes i nytt vindu generelt også.

8405755[/snapback]

Så klart er dete ikke det samme :)

Å markere eksterne linker på en spesiell måte, kan jeg ikke huske at noen har argumentert mot.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke scriptet jeg lurer på, det er synspunktet på hvordan de skal STYLES ;) Det er jo to vidt forskjellige ting. Er da såpass dreven i JavaScript at jeg klarer å skrive noe sånt selv ;)

Jeg fant et lite ikon takket være Google som jeg bruker:

icon_link.jpg

I tillegg gir jeg alle eksterne linker tittelen "Ekstern link". Nå vet jeg ikke om dette er bra nok for en person som deg, men det funker perfekt for meg og mine "behov" :)

Lenke til kommentar

Jeg har alltid mislikt ordet "lenke". Muligens fordi bladet Komputer for Alle brukte det hele tiden, men også fordi det høres dumt ut.

Hvorfor ikke bare si LINK? Korrekt oversatt blir det jo "lenke", men vi sier ikke "nett/vevdesign", gjør vi?

Det er vel en smakssak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...