Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Hvorfor anbefaler du å vente til SP1 kommer?

Kjenner en del som har brukt det lenge, uten å klage nevneverdig?

8404300[/snapback]

Fordi personlig har jeg støtt på en del merkelige problemer, f.eks så startet jeg å skrive ut ingenting på veldig mange printere her på jobben (sann ca 600 stk :whistle:), jeg får heller ikke fulle administratorrettigheter når jeg er i domene, derfor får jeg ikke installert Norman skikkelig. Pluss at det er litt ustabilt, maskinen skrur seg ikke alltid helt på og litt slikt. Når SP1 kommer så regner jeg med at mesteparten av slike feil blir fikset :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva gjør denne meta-koden?

<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache" />

8404415[/snapback]

Er vel med på å gjøre at siden ikke blir cachet av nettleseren/en proxy. Bak skolens proxy må jeg f.eks trykke F5 for å få oppdatert flere sider (mens den snut'en der er med på å tvinge helt nytt innhold til nettleseren)

Lenke til kommentar

Hva tenker folket om forskjellig formatering på interne og eksterne linker? Satt og tenkte på det i sted, og tenkte det kanskje kunne være en idé for å skillet lettere for folk.. En må jo gjerne ha en klasse på linker uansett, for å få JavaScript til å åpne et nytt vindu, og da kan en jo likegjerne style linkene med den klassen i tillegg... En kan jo gjøre som mange gjør; sette et ikon før linken, men det er ikke alltid dette passer.

Lenke til kommentar

Joda, men jeg tenkte mer på å kanskje ha forskjellige farger på linkene for eksempel. Ikon er jo det man ser best, men hvisman skal få :before til å funke i bl.a. IE, må man vel inn med enda mer JavaScript, og det er unødvendig.. Jeg ser i hvertfall på det som mye lettere å style linkene på to forskjellige måter, en for interne og en for eksterne linker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Ingen dum idè, men tror det vil se litt rart ut. Personlig foretrekker jeg nok et lite ikon, som sparks nevner :)

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Jeg ser i hvertfall på det som mye lettere å style linkene på to forskjellige måter, en for interne og en for eksterne linker.

8404727[/snapback]

Denne lille kodesnutten fra mikaelb.net gjør akkurat det du tenker på:

function doLinkExternal () {

var tags = document.getElementsByTagName( "a" );
for( var i=0; i<tags.length; i++ ) {
	var item = tags[i];
	if( !item.href.match( 'http://localhost' ) ) {
		item.className += 'ekstern';
	}
}
}

<body onload="doLinkExternal();">

Du forstår sikkert koden, så jeg trenger vel ikke forklare at eksterne linker får klassen "ekstern".

Lenke til kommentar

Det er jo ikke scriptet jeg lurer på, det er synspunktet på hvordan de skal STYLES ;) Det er jo to vidt forskjellige ting. Er da såpass dreven i JavaScript at jeg klarer å skrive noe sånt selv ;)

Dessuten liker jeg ikke body onload="", foretrekker heller window.onload i JavaScript koden for å få JavaScriptet helt skilt fra HTML-koden :p

Lenke til kommentar
Trykk Rapporter, skriv inn ønsket melding.

8404881[/snapback]

Her er riktig fremgangsmåte, vi leser ikke alle tråder/poster uten videre.

Saken er overført til GKFH(granskinskommisjon for mods handlinger) ;)

8405199[/snapback]

Great success!

Lenke til kommentar
Trykk Rapporter, skriv inn ønsket melding.

8404881[/snapback]

Her er riktig fremgangsmåte, vi leser ikke alle tråder/poster uten videre.

Saken er overført til GKFH(granskinskommisjon for mods handlinger) ;)

8405199[/snapback]

Synes det står "at dette ikke er en måte å komme i kontakt med moderatorne på", jeg... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...