Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217
hva er egentlig vitsen med å kryptere passordet i databasen er vel bare å dekryptere det igjen vel?

8375992[/snapback]

Prøv selv :)

Lenke til kommentar
hva er egentlig vitsen med å kryptere passordet i databasen er vel bare å dekryptere det igjen vel?

8375992[/snapback]

Man krypterer det ikke, man hasher det ;)

Det er en form for enveiskryptering, og kan ikke reverseres.

Man kan fortsatt finne ut passordet om man har hashen.

Man hasher en verdi, sjekker om hashen blir lik, om ikke hasher man en ny, sjekker osv., noe som tar år og dag. Man kan bruker regnbue-tabeller der noen har gjort det i forveien, men om man har noenlunde vanskelige passord med kombinasjon av små og store bokstaver + tall gir det ganske mange kombinasjoner.

Lenke til kommentar
Hva syntes forresten folket om Apollo ? Jeg har så vidt testa det litt, og det er jo litt interessant. Men jeg tror ikke det kommer til å slå'an noe særlig.

8373478[/snapback]

Jeg liker det ikke noe særlig. Webben funker jo helt supert og er langt mer tilgjengelig og krever heldigvis ikke preporitær programvare sånn som Apolle/flash drittet.

EDIT: Har fått tilgang til Joost nå. Bra teknisk kvalitet, men kvaliteten på innholdet er ikke akkurat veldig bra enda. Vi får håpe det blir bedre etter hvert.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Jeg tenkte også på publiseringssystem (selv om det ikke vil fungere i alle tilfeller?).

Innhold administrasjons system var mer et eksempel på hvorfor man ikke skal oversette ord for ord til norsk. :)

8376405[/snapback]

jepp tok det rett ut av ordboken ver tillog med en ordelig der :p

publiserings system høres bra ut:P ingen bedre da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...