Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

For øvrig: Jeg vet ikke hva du legger i «bildelenker med CSS», arve87, men om det er en såkalt rollover-effekt du ønsker å oppnå, kan du gjerne ta utgangspunkt i mitt lille eksempel. (Den største fordelen med å gjøre det på denne måten i stedet for med JavaScript, er at lenken fortsatt vil fungere selv om nettleseren ikke støtter CSS.)

Med min logo??!!?? Ok da, siden du linker til min side :) Kunne du ikke bare linke til rollovertuten min da?

Nå var hensikten å gjenkonstruere JavaScript-løsningen din med CSS, og derfor tok jeg meg den frihet å bruke det samme bildet for å understreke at effekten i en grafisk nettleser er nøyaktig den samme (bortsett fra at du slipper å styre med forhåndslasting).

Jeg har for øvrig også nevnt dette eksemplet i tråden «annet bilde når ved mouse over, hvordan?». arve87 har dessuten skrevet en artikkel om rollovereffekt på bilder med CSS, der teknikken gjennomgås i detalj.

Hvis du leser under javascript måten i tuten min så finner du nøyaktig samme teknik beskrevet ;)

Jørgen: Når man er borte to dager og finner 28 nye sider så må det til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og da var jeg ferdig for dagen.. Snakkes om en 30mins når jeg kommer hjem.. :w00t:

hva fæn!? eru ferdig for dagen? Til og med folk på barnehagen slutter ikke så tidelig.. :scared:

Fritimer de to siste hver mandag, så jeg slutter 13.35 hver mandag.. :w00t:

Lenke til kommentar
Hvis du leser under javascript måten i tuten min så finner du nøyaktig samme teknik beskrevet ;)

Nei, da du ikke benytter noen bildeerstattingsteknikk her. Prinsippet bak eksemplet mitt er å kombinere Pixy’s brilliant Fast Rollovers (som du bruker) med Stuart Langridge’s accessible image replacement technique. Denne fremgangsmåten gjør etter mitt syn JavaScript-løsningen overflødig.

My bad :blush: worship.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...