Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant det tor, men etter litt syntes jeg det fungerer glimrende, selv på små skjermer. Når du får Mac og går inn på OSet med den instillingen så blir det vel slik.

Har hatt en lang prat med både meg selv, foreldre og what not, og tror jeg velger Reklame, Illustrasjon og Design neste år.. Blir et ålreit år med jobb, revy og litt skole :)

Lenke til kommentar

Har nettopp satt meg det umulige målet, nemlig å komme inn på Westerdals etter videregående. Jobb/skole i Studio 3 hadde ikke vært å forrakte, men det er en lang vei dit. Allikevel mener jeg at man må sette seg tøffe mål for å kunne oppnå noe. Hva mener dere om Westerdals/muligheten for å komme seg inn der?

Lenke til kommentar

Jeg vet at de tar inn får rett etter videregående, da de gjerne vil ha litt modne folk som har gjort litt etter videregående. Enten det er reist, studert eller jobbet. Har pratet med avdelingsleder på Grafisk Design der i et intervju tidligere i høst, og han røpte så meget som at gjennomsnittsalderen på 1 klasse Grafisk er 23 år.

Dog, det skjer, om du er god nok :)

Lenke til kommentar

Takktakk :) 23 år? Det var da skremmende høyt snitt :dontgetit: Jobber som grafiker for Personec AS nå sammen med skolegang++, for øyeblikket er det produksjon av CD-Rom med Flash som gjelder, tror ikke det er dumt å ha det på CV'n. Blir allikevel ganske lite jobbing, så vet ikke helt om dette teller i den store sammenheng. Men jeg skal jobbe hardt mot å komme inn på Westerdals :)

Lenke til kommentar
Sikker på at SLOCCount fikk med seg alle kildefiler? Ikke sikkert den støtter java helt, og hopper over enkelte filer. Sleng på --addlangall på kommandolinjen, så skal du få med en del ekstra stas.

Og ja, 2k linjer er hysterisk lite.

8368802[/snapback]

Fikk samme resultat. Kan ikke være alt, har endel html og configfiler også

NLD er bare noe Tor innbiller seg. :)

8369083[/snapback]

På samme måten som eksen hans?

Lenke til kommentar
Nå lurte jeg litt jeg også, har du noen enkel guide for det eller noe slikt?

Kommer vel en artikkel om det fra undertegnede på webkafeen.no ;)

EDIT: Grattis med jobb, Berg! Er det deltid frem til sommeren og så fulltid?

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette spørsmålet, men jeg velger å ta det her siden det er under dette forumet jeg henger mest.

Noen som vet hvordan man tar "bilde" av hele nettsiden? Nå tenker jeg ikke på en vanlig print screen, men hele siden.. Slik som feks biip.no har bilder av i pdf filen her: http://www.biip.no/gfx/kit.pdf

Skjønner hva jeg mener?

8369883[/snapback]

Hvis du har vista kan du jo bruke Utklippsverktøy. Der kan du velge hvor stor del av skjermen du skal klippe ut. Vet ikke om jeg forstod spørsmålet ditt helt, men tror jeg ga et ok svar :)

Lenke til kommentar
Sikker på at SLOCCount fikk med seg alle kildefiler? Ikke sikkert den støtter java helt, og hopper over enkelte filer. Sleng på --addlangall på kommandolinjen, så skal du få med en del ekstra stas.

Og ja, 2k linjer er hysterisk lite.

8368802[/snapback]

Fikk samme resultat. Kan ikke være alt, har endel html og configfiler også

8369608[/snapback]

Har du mange filer med samme navn (i forskjellige mapper, da)? Det finnes en kommandolinjeswitch som tvinger den til å håndtere filer med samme navn som forskjellige filer. Les litt i manpages for den.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
@Kiman: Hva for grafisk arbeid har du gjort? urlz plz.

8369840[/snapback]

Har min portefølje under utvikling, så har ikke noe av mitt arbeid ute på webben enda, men skal si fra når den er klar :) Dog kan jeg ikke love noe, ufattelig mye skolearbeid om dagen. Som for eksempel videoprosjekt som skal leveres i morgen, hvor vi har redigert halve filmen og har ganske nøyaktig 160 minutter på oss i morgen til å få den ferdig. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...