Equerm Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Pff. Fagbrev funker fett. Allmenn/Påbygning ble for hardt for meg... 8357235[/snapback] Hvordan er timeplanen egentlig noen som vet det? Selv tenker jeg å ta allmenn påbygg når jeg er ferdig med lærlingperioden, som Tor sier så er det ganske greit å ha studiekompetansen Endret 11. april 2007 av Equerm Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Noen som har et python/bash script eller noe som rekrusivt teller antall linjer i alle tekst filene i en mappe og undermapper? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Hvor mye er nettstedet ditt verd? Edit: Timeplanen for hva? Jeg gikk IKT-Driftsfag som VK1, etter Almenn GK. Endret 11. april 2007 av JohnRichard Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Timeplanen for Allmenfagelig Påbygning Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Regner med han mener timenplanen for almennfaglig påbygning. Den vil vel variere litt utifra hvilke fag du har hatt på grunnkurs/VKI, men det er vel nok å gjøre.. Edit; Treigen. Endret 11. april 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Noen som har et python/bash script eller noe som rekrusivt teller antall linjer i alle tekst filene i en mappe og undermapper? 8357271[/snapback] Laget ett lite python script til deg... #! /usr/bin/evn python import os.path DIR = "/home/espen/programmering/python/seafish/" THE_COUNT = 0 def myvisiter(arg, dirname, names): global THE_COUNT for f in names: full_path = os.path.join(dirname, f) if os.path.isfile(full_path): lines = open(full_path, "r").readlines() THE_COUNT += len(lines) if __name__ == "__main__": print "Ok, walking %s" % DIR os.path.walk(DIR, myvisiter, None) print THE_COUNT Espen Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Noen som har et python/bash script eller noe som rekrusivt teller antall linjer i alle tekst filene i en mappe og undermapper? 8357271[/snapback] Laget ett lite python script til deg... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor #! /usr/bin/evn python import os.path DIR = "/home/espen/programmering/python/seafish/" THE_COUNT = 0 def myvisiter(arg, dirname, names): global THE_COUNT for f in names: full_path = os.path.join(dirname, f) if os.path.isfile(full_path): lines = open(full_path, "r").readlines() THE_COUNT += len(lines) if __name__ == "__main__": print "Ok, walking %s" % DIR os.path.walk(DIR, myvisiter, None) print THE_COUNT Espen 8357648[/snapback] Takker Ok, walking /home/orsus/workspace/DynaSale/173603 Sikker på at den er riktig? -- Hehe, den talte .class filene og jar filene også Liten fiks og resultatet blir noe annet: Ok, walking /home/orsus/workspace/DynaSale/22616 Fortsatt endel da! Endret 11. april 2007 av Steinmann Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Kan ikke bare bruke nl-kommandoen i terminalen da? Eller er den kun i mac-terminalen? Du må vel skrive inn alle filene for hånd, men still.. Skriptet funket jo fint, så da trenger man vel ikke stresse mer med det Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Er ca 80 filer, i ganske mange undermapper Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Noen som har et python/bash script eller noe som rekrusivt teller antall linjer i alle tekst filene i en mappe og undermapper? 8357271[/snapback] Laget ett lite python script til deg... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor #! /usr/bin/evn python import os.path DIR = "/home/espen/programmering/python/seafish/" THE_COUNT = 0 def myvisiter(arg, dirname, names): global THE_COUNT for f in names: full_path = os.path.join(dirname, f) if os.path.isfile(full_path): lines = open(full_path, "r").readlines() THE_COUNT += len(lines) if __name__ == "__main__": print "Ok, walking %s" % DIR os.path.walk(DIR, myvisiter, None) print THE_COUNT Espen 8357648[/snapback] Takker Ok, walking /home/orsus/workspace/DynaSale/173603 Sikker på at den er riktig? -- Hehe, den talte .class filene og jar filene også Liten fiks og resultatet blir noe annet: Ok, walking /home/orsus/workspace/DynaSale/22616 Fortsatt endel da! 8357736[/snapback] Om du teller kildekode er det vanlig praksis å ignorere alle linjer som kun inneholder kommentarer, samt utelukke whitespace fra tellingen. Kan sterkt anbefale SLOCCount som et verktøy for å telle kildekode, det er svært fleksibelt, og har til og med støtte for utregning av utviklingskostnad etter COCOMO-modellen. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Noen som kjapt kan tipse om en relativt rimelig og god LAMP-webhost? Gjerne i USA eller Europa. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Noen som kjapt kan tipse om en relativt rimelig og god LAMP-webhost? Gjerne i USA eller Europa. 8358540[/snapback] Jeg bruker dreamhost og er ganske fornøgd med det edit: så kan du bruke promo code 777 (om den ikke er utgått) eller HAK5 for å få det billigere Endret 11. april 2007 av Equerm Lenke til kommentar
PT Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Siden vi snakket om Ubuntu for noen dager siden Kanskje jeg endelig får kjørt Ubuntu skikkelig på laptopen nå Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Siden vi snakket om Ubuntu for noen dager siden Kanskje jeg endelig får kjørt Ubuntu skikkelig på laptopen nå 8358719[/snapback] Det var jo akkurat det du ikke kunne enda... Kan ikke justere oppløsninga uten å måtte redigere en viss x-konfigurasjonsfil. HANDY! Lenke til kommentar
PT Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Oppløsningen er på listen over ting jeg klarer å fikse selv, så det overlever jeg. Har slitt mer med nettverk og litt sånt. Er i grunn mye greiere å kjøre Ubuntu på laptopen når ting først funker, siden jeg likevel ikke bruker Win-only-programmer som f.eks. Photoshop og Lightroom den. Er lettere å finne erstatningsprogrammer for mer standard greier. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvor mye er nettstedet ditt verd? 8357288[/snapback] http:/ / www.itavisen.no is: $1,811,200 http:/ / www.digi.no is: $4,001,000 http:/ / hardware.no is: $101,852,000 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Jeg bruker dreamhost og er ganske fornøgd med det edit: så kan du bruke promo code 777 (om den ikke er utgått) eller HAK5 for å få det billigere Thank u! Fant en $97 promo code, så nå er vi up and running. Ca. 500 kr for 2 år EDIT: http://espenliland.no: $77 Endret 11. april 2007 av Loomy Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Bruke litt triksing Først bestilte jeg hosting (L1) for en måned og brukte koden 50OFFRAILS. Da slipper man å betale "set up fee". Så går man i kontrollpanelet og stenger kontoen. Da får man tilbake de $9.90 man betalte + "set up fee" (som du ikke har betalt). Det blir totalt $60 og for det kan man bestille for 6 år 8332900[/snapback] Hvis du bare skal ha domene, så kan du bruke dette trikset for $9.90 for 6 år Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Cool, de hadde "tilbud" på gratis set up fee nå også OG 20% rabatt på 2-års-pakken, så jeg er fornøyd med den dealen Endret 11. april 2007 av Loomy Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Noen som vil kjøre bagateller for $390? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå