Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg begynt å angre på mitt valg å fullføre Medier til VK2 for å få studiekompetanse. Det kommer til å bli et helvetesår og akkurat nå frister Reklame, Illustrasjon og Design ekstremt mye. 10 timer mindre i uken, samt samarbeid med Westerdals.

Geezz, kommer sikkert til å angre om jeg gjør det. Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Jeg fullfører jo videregående.. Men spørsmålet er om jeg vil inn på høgskoler eller universiteter. Og skal jeg det siden kan jeg evt bare ta det opp, dog jeg vet det kan være vanskelig å begynne på slike fag.

Trenger man studiekompetansen for å studere i danmark?

Lenke til kommentar

Jepp, man trenger studiekompetanse for å studere i danmark.

Jeg går idag medier og kommunikasjon vk1 og har bestemt meg for å fortsette ut vk2, slik at jeg får studiekompetanse.

Det kommer nok til å bli et slitsomt år, men jeg tror man får igjen for det med tanke på at man da står fritt til å studere i etterkant.

Lenke til kommentar

Det får vel være opp til meg å bestemme, Steinmann. Jeg spøkte forsåvidt ikke, det føles faktisk sånn. Problemet er at jeg ikke har noen interesse for å lære disse allmennfagene, og jeg føler ikke at de 10 timene med norsk neste år kommer til å være vesentlige for mine fremtidige år da jeg har lyst til å drive med design på en eller annen måte. Men klart, jeg må vel ta de om jeg vil ha muligheten til å studere noe annet sted enn Westerdals etter VGS.

Lenke til kommentar

Du vet jo ikke hvordan du kommer til å leve livet ditt, Ole Martin. Tenk på hvor videre spekteret av muligheter blir med studiekompetanse, om du noen gang kommer til å se deg lei på ting du driver med akkurat nå. Det å skifte yrker er det veldig mange som gjør om dagen, og det blir sikkert mer vanlig framover - så jeg ville nok valgt studiekompetansen.

*Pakke ned til togreisen*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...