Magnus Holm Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ruby har mye rart i seg: >> !?! => false >> !!?? => true >> !!??!=!?! => true >> !!??!=!!?! => false >> !!??!=!!?! => false Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Noen som har en linux distro å anbefale? Skal helst være pen å se på, samtidig som jeg har tilgang til de "mest brukte" nettleserene til linux. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ubuntu. Det med at det "skal være pent å se på" har ikke så mye med distroen å gjøre, men med desktopen du velder, GNOME, KDE, Fluxbox osv. Uansett er Ubuntu nok et av det enkleste og mest brukte distroene, hvilket betyr mange som kan og har lyst til å hjelpe deg dersom noe går gærnt, pluss at de fleste problemene finner du løsninger til ved å søke. Men du må huske at Linux er forskjellig fra Windoze, og kan være frustrerende i begynnelsen. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Får jeg tilgang til Konqueror i Ubuntu? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jup, sudo apt-get install konqueror Så enkelt er det å legge inn konqueror. Altså en Linux distro fra en annen distro er ikke som to forskjellige OSer, dvs de aller fleste programmer fungerer uansett distro, det er bare litt vanskeligere å legge inn programmene i forskjellig distroer... Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ubuntu er ganske så digg ja. Gleder meg til 19. april og Feisty Fawn. Huff så teit. Innleggstellingstingen til forumet har blitt fiksa på, så eg har mista teh loads of innlegg Jeg gikk ned temmelig så nøyaktig 94 innlegg. Jeg overlever. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Noen som har en god galleri-plugin til Wordpress? Håhh.. alt smaker fortsatt øl.. 8331866[/snapback] Jeg bruker fGallery, fungerer helt greit og er relativt enkelt å modifisere. http://www.fahlstad.se/wp-plugins/fgallery/ 8332732[/snapback] Tuzen takk Det så jo ikke så verst ut.. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ruby har mye rart i seg:>> !?!=> false >> !!?? => true >> !!??!=!?! => true >> !!??!=!!?! => false >> !!??!=!!?! => false 8335061[/snapback] Du ser jo med en gang at antall utropstegn og spørsmålstegn må være like mange for at det skal blir true!?!?Nr 3 blir true av den grunn at det som står på henholdsvis venstre og høyre side av erlikhets-tegnet er samme verdi. (false=false -> true). Det eneste jeg lurer på er hva som skjer når det er to utropstegn færre/flere enn spørsmålstegn. linje 4 blir jo til false, altså må det som står der være "false=true", hvilket ikke er sant; altså false. Hvorfor er !!?! true og ikke false? hmm... kanksje ting blir true visst antall "stavelser" er et partall? Selv har jeg aldri sett på ruby før, så noen som kan skjiten får opplyse meg Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Hvis du skriver "?" foran et tegn i Ruby får du ASCII-koden. >> ?! => 33 >> ?A => 65 Dermed blir utsagnet "?!" (eller "??" og "?X") sann. Hvilket som gjør at "!?!" blir usann og "!!?!" sann For å skrive det litt annerledes: >> !33 => false >> !!63 => true >> !!63 != !33 => true >> !!63 != !!33 => false Dette er en veldig mystisk del av Ruby som ikke er veldig kjent. Jeg lærte det ikke før i dag EDIT: Hvis noen vil prate mer Ruby med meg, så møt opp på IRC (#judofyr @ QuakeNet) Endret 8. april 2007 av Judofyr Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) hæ? 14forbanna tegn Endret 8. april 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Noen som sitter med Mac her? Trenger bare noen til å ta en kjapp titt på denne iSafari og sjekke at det ikke er noen bugs. Har holdt på med IE6-bugfixing i 2 timer nå, så hvis det er noen bugs i Safari går jeg og henger meg elns Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Huff så teit. Innleggstellingstingen til forumet har blitt fiksa på, så eg har mista teh loads of innlegg Mindre e-penis 8335043[/snapback] jorgis@blondie:~$ sh vpenis.sh 110.9cm Lenke til kommentar
sparks Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Husker ikke hva min postcount var i forhold til hva den er nå. Fant en ålreit mp3-spiller til wordpress, stilig i grunn! Dog litt kjipt at man ikke kan regulere lydnivået. http://deep.pirajafisken.net/deep/ Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Husker ikke hva min postcount var i forhold til hva den er nå. Fant en ålreit mp3-spiller til wordpress, stilig i grunn! Dog litt kjipt at man ikke kan regulere lydnivået. http://deep.pirajafisken.net/deep/ 8338187[/snapback] Den var jo grei den spillern der. ___ Mistet 200poster jeg bare. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvordan vet dere hvor mye dere mistet... Og hva er det de har fikset opp i? Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Beklager, det er kun for pros. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Noen som sitter med Mac her? Trenger bare noen til å ta en kjapp titt på denne iSafari og sjekke at det ikke er noen bugs. Har holdt på med IE6-bugfixing i 2 timer nå, så hvis det er noen bugs i Safari går jeg og henger meg elns 8337695[/snapback] Ser bra ut. Eg har fått fleire innlegg, eg. Merkelig. How to write a spelling corrector 20 linjer med Python-kode. Power Endret 9. april 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 How to write a spelling corrector20 linjer med Python-kode. Power 8340030[/snapback] require 'rubygems' require 'raspell' module Spell SP = Aspell.new("en") SP.suggestion_mode = Aspell::NORMAL SP.set_option("ignore-case", "false") def self.correct string string.gsub(/[\w\']+/) do |word| not SP.check(word) and SP.suggest(word).first or word end end end Hvorfor ikke bare bruke Aspell (og ruby-aspell)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå