Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

For å forpeste tråden med et tilbakestående spørsmål: jeg får ikke til å legge til kategorier i Wordpress utover de to som ligger inne som standard. Er det noen måte jeg kan gjøre dette manuelt, eller må jeg reinstallere driten?

Lenke til kommentar
For å forpeste tråden med et tilbakestående spørsmål: jeg får ikke til å legge til kategorier i Wordpress utover de to som ligger inne som standard. Er det noen måte jeg kan gjøre dette manuelt, eller må jeg reinstallere driten?

8328922[/snapback]

Du kan vel legge til en linje i databasen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

8328922[/snapback]

Du kan vel legge til en linje i databasen?

8328927[/snapback]

Skal prøve...

(Hvis noen bare kan forklare meg hvordan jeg gjør det først)

Lenke til kommentar

Du finner ut hvor du installerte db'n. mysql.domene.com f.eks finner riktig database (sikkerd word_press) logger deg inn, finner kategorier også skal det være sånn add funskjon eller noe. Sånn var det for meg i alle fall. Du finner også visse Database tools på intarweb

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg finner ikke ut hvordan jeg kan logge inn. Er usikker på hvilken adresse jeg skal bruke. Det åpenlyse funker liksom ikke. Har domeneshop.

Lenke til kommentar
Jeg finner ikke ut hvordan jeg kan logge inn. Er usikker på hvilken adresse jeg skal bruke. Det åpenlyse funker liksom ikke. Har domeneshop.

8329027[/snapback]

Domeneshop er vel <brukernavn>.mysql.domeneshop.no og port 3306 når man skal ha kontakt med databasen.

Domeneshop har bare en database pr webhotell, så den vil aldri ha noe annet navn enn brukernavnet ditt.

Opplysningene finner du der du administerer webhotellet. Blant annet passord. Regner med at databasen er aktivert.

Let på kontrollpanelet etter "phpmyadmin" eller "edit database" etc...

8329057[/snapback]

Domeneshop bruker ikke administrasjonsverktøy tilsvarende cAdmin eller andre. Så slike valg finnes ikke. Skal databasen administreres, må enten phpMyAdmin installeres på webhotellet eller MySQL sine adm.verktøy, SQLyog etc brukes fra egen PC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

8329027[/snapback]

Domeneshop er vel <brukernavn>.mysql.domeneshop.no og port 3306 når man skal ha kontakt med databasen.

8329129[/snapback]

Funker ikke.

Lenke til kommentar
Æsj, bør få meg en venn i USA tror jeg.

8324641[/snapback]

Jeg skal være her de neste 4 årene, og forhåpentligvis lenger (alt ettersom hvordan ting går). Så da har du "i USA"-delen i orden hvertfall. ;)

No one belongs here more than you, lizm izm

8327948[/snapback]

Uh, hun har boksignering i Seattle på selveste nasjonaldagen. Lurer på om de har 21årsgrense på Neumos for det arrangementet.

Lenke til kommentar
Magwerk.com har noen utrolig bra magasiner, er fast leser av Encore Magazine :) Har registrert meg og får beskjed på mail om når siste utgave er kommet, i tillegg er det noen andre fordeler jeg ikke husker i farten med å regge seg. I motsetning til Display er det flash på nettet og ikke PDF, men håper det går bra :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...