Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Snakker selvfølgelig on the clock da ;)

8318633[/snapback]

Ikke sikkert du har ressurser til å ta dette on-the-clock i et allerede prispresset marked.. :)

Dessuten er kunden sjeldent intressert i å betale noe mer for noe han ikke skjønner, når han har valget mellom to løsninger som fungerer, men med to forskjellige priser.

8318968[/snapback]

mannail.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*stille seg bak godeste Magnus*

--

Jeg tror forøvrig vår alles kjære Mikael var lettere på druen i går kveld. La meg sitere fra MSN:

Mikael Berg sier (04:57):

Mikael Berg sier (04:57):

oi, er klokka 5?

Mikael Berg sier (04:58):

God natt, her Taule

Mikael Berg sier (04:58):

herr

Lenke til kommentar
Jeg deler mitt syn med orsus her: Hvorfor er det en så mye større jobb å skrive sider som validerer? Sitter ikke dokumentasjonen i fingrene på de fleste av dere?

8319353[/snapback]

Er jo egentlig hipp som happ i dei fleste tilfeller, men å bruke x antall timer på å tenkje over kva som kan være det beste klassenavnet på eit element ser eg på som dårlig tidsbruk.

Uansett, å bruke <!DOCTYPE html>, samt å droppe type-attributten på style og script er jo ikkje feil - det er HTML5. :p

Lenke til kommentar
Koden validerer jo uavhengig av klassenavnet? Jeg er selv enig i at det å finne opp nye klassenavn er hat. :)

8319408[/snapback]

Ja, men semantikk er vel like viktig som å ha riktig kode syntaksmessig - for dei fleste iallfall. :)

Noen ganger trenger man en pause fra kodingen. Da pleier jeg å prøve å finne fine klassenavn osv, fordi jeg liker det!

8319412[/snapback]

Chill. :p

Lenke til kommentar
Selvfølgelig Henrik, men jeg trodde ikke det var semantikk som var temaet nå :)

8319674[/snapback]

Opprinnelig var det ikkje det, men å komme på semantiske løsninger er også noko som ofte tar ganske mykje tid (vanligvis meir tid enn det tek å produsere validerande kode).

Lenke til kommentar
Det jeg liker best med webprosjekter er å utvikle deilig kode. Finne lure og semantiske løsninger på ting. Jeg kan ikke se hvordan man ikke kan få valid kode, hva er det som står i veien? Er det blockelementer du vil ha inn i inline elementer?

8318607[/snapback]

Enig i den. HTML burde man ihvertfall få validert. CSS kan være verre, da Opera, Fx og Safari og alle nettlesere unntatt IE tolker koden så rart (...), og man må i visse tilfeller bruke "hacks". :shrug:

ENDRET: Og det var en spøk, ja...

Men om man tenker igjennom oppbygningen på forhånd og man ikke skal ha en ultra-stilig drop-down meny uten JS burde det gå.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...