Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sitter her å mekker en side tenkte jeg skulle prøve meg på noe web 2.0 greier bare på gøy.

noen her som har noen skikkelig web 2.0 måte å lage menyen på?

kanskje noen sider å se på ? og hvilke effekter er det som oftes er brukt på det grafiske. (vannspeiling, rundekanter, skygger)

og hvilke funksjonener kunner vert kult å få med? skal bli en blogg slash portefølje.

og hva er deres favoritt web 2.0 side?

Endret av KillYou
Lenke til kommentar

Ser at det er mange kjente nettsider som blir tatt med buksene nede når det gjelder sikkerhet. Det fikk meg til å lure på hvordan sikkerheten på dette forumet er? Husker jeg satt på et phpBB-forum før, og det ble lett hacket. Noen som vet hva de driver med som kan uttale seg om saken?

Lenke til kommentar
Ser at det er mange kjente nettsider som blir tatt med buksene nede når det gjelder sikkerhet. Det fikk meg til å lure på hvordan sikkerheten på dette forumet er? Husker jeg satt på et phpBB-forum før, og det ble lett hacket. Noen som vet hva de driver med som kan uttale seg om saken?

8243632[/snapback]

Diskusjon.no fikk uventet besøk i november.. Les sak: http://www.hardware.no/nyheter/annet/uonsk...kusjon_no/33065

Forøvrig: diskusjon.no benytter ikke siste release av IPC-forumet så vidt meg bekjent. Så er godt mulig det eksisterer ulike sikkerhetshull som ikke har blitt lappet sammen...

Lenke til kommentar

8243632[/snapback]

Diskusjon.no fikk uventet besøk i november.. Les sak: http://www.hardware.no/nyheter/annet/uonsk...kusjon_no/33065

Forøvrig: diskusjon.no benytter ikke siste release av IPC-forumet så vidt meg bekjent. Så er godt mulig det eksisterer ulike sikkerhetshull som ikke har blitt lappet sammen...

8243985[/snapback]

De patcher manuelt så langt jeg vet. Så det er vel ikke så dårlig stelt med diskusjon.no når det gjelder sikkerhet.

Lenke til kommentar

8243632[/snapback]

8243985[/snapback]

De patcher manuelt så langt jeg vet. Så det er vel ikke så dårlig stelt med diskusjon.no når det gjelder sikkerhet.

8244273[/snapback]

Hvorvidt de patcher manuelt eller ikke vet jeg ikke, men det er veldig få zero-day sårbarheter til IPB, så det bør stort sett gå fint. Stiller meg derimot litt skeptisk til diverse mods som er blitt lagt inn. Men hey, det er stort sett 24-timers overvåkning av serverne, kan ikke helt se at de kommer særlig langt før det blir oppdaget. :)

Lenke til kommentar

Vi har kun spoiler som custom mod, vi har blitt cracket en gang med denne programvaren, og da ble en fiks lansert 30 minutter _etter_ at vi ble slått ut, så akkurat den var det litt vanskelig å gjøre noe med.

Som det sies patcher vi manuelt, samt at vi bruker ekstra tredjepartslogin til "farlige" sider, slik at det ikke vil nytte å bare overta en administratorkonto.

PHPBB er vel strengt tatt å sammenligne med en refrist eller en hullete ost både på sikkerhets og ytelsesfronten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...