Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg nesten heller sparer til en 30" eller noe jeg da :) De løsningene virker sånn halveis og jeg er ikke spesielt interessert i å miste noe ytelse, kjøre oppløsninger som ikke er helt laget for skjermen osv.

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Sett menyen først du. Da får man opp menyen først selv om man ser på siden uten CSS eller via mobiltelefon eller lignende..

8235641[/snapback]

Kjem heilt an på, synest eg.

Du kjem først til innhaldet på sida ved å ha menyen sist - og det er innhaldet du primært er ute etter, ikkje menyen.

På den andre sida, så treng du gjerne menyen for å finne riktig del av sida å lese på. Dog er det irriterande å måtte bla seg igjennom ein lang meny for å nå innhaldet på sida.

Fin måte å løyse det på er jo typiske "Til innhald"-lenker i toppen :)

Lenke til kommentar

Jeg syns det er best med meny på toppen. Men den må for all del være minimal. Helst ikke mer enn 4-6 linker. Har du mer som skal plasseres der f.eks. siste 10 artikler, bloggroll/-liste eller lignende bør du legge det etter innholdet.

EDIT: Du før også dårligere plassering på Google vis du har masse linker øverst siden Google rater innhold høyt i html-koden høyre enn det som er lengre nede.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Opera Mini trekker sammen menyene, slik at vi kommer rett til innholdet. :)

8236215[/snapback]

All bruker ikke Opera Mini og man skal ikke anta eller kreve at brukeren har en spesielt type software/innstilling for at noe skal fungere optimalt.

Dessuten er det ikke bare for brukere av mobile enheter man gjør dette, men også for søkemotoreroptimalisering (se forje post) og at blinde skal slippe å få lest opp en lang liste med linker til andre artikkler/sider før man kan finne ut om man har funnet riktig/en interessant siden/artikklen.

Lenke til kommentar

Har samme problemet selv, aner ikke hvorfor dette skjer :hmm: Og av en eller annen grunn nekter Windows Media Player å maksimere seg, det går rett og slett ikke lenger. Slike bugs burde vel Microsoft klare å luke ut. Dette gjelder forøvrig XP, Vista Ultimate installasjonen min fungerer utmerket, har ikke oppdaget noen bugs enda.

Føler på meg at det kommer noe dritt fra Mac og Linux fanboys nå ;)

Lenke til kommentar
En ting som irriterer meg i windows, plutselig så når jeg klikker på oppgavelinjen, så vil ikke vinduet maksimeres, noen som vet hvorfor?

8236955[/snapback]

Du trenger ny PC.

8237095[/snapback]

Hysj, din jæ*** Elkjøp-selger! :p

Lenke til kommentar
En ting som irriterer meg i windows, plutselig så når jeg klikker på oppgavelinjen, så vil ikke vinduet maksimeres, noen som vet hvorfor?

8236955[/snapback]

Når sånt skjer i Ubuntu så hjelper oftest å restarte gnome-panels eller X server, så muligens det hjelper å restarte explorer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Hva med å ikke minimere vinduer i det hele tatt? :p

8239906[/snapback]

Og med det løste Jesper problemet til en gjeng av uvitende webutviklere fra kafeen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...