Jesper Karsrud Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jess jess, da er jeg på beina igjen... I hvertfall sånn halvveis... Grunnen til at jeg måtte reinstallere windows var fordi min gamle, ikke-lovlige kopi fant det for godt til å ikke godta driverne til mitt nye lydkort, og hang seg under oppstart.. Og siden vi uansett hadde en XP-lisens liggende her hjemme, fant jeg ut at en reinstall ikke hadde vært så dumt.. Nå er det bare installasjon av en haug av programmer som gjenstår, så jeg føler det blir en del switching mellom VGA(skjermkortet mitt støtter ikke DVI med HDCP *cry*) og component fremover i kveld Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Kronerulling så Jesper kan få seg en Mac, anyone? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hoderulling på macbrukere? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Null merkbart ytelsestap i forhold til det eg hugsar den som ny, iallefall. Aldri hatt noko alvorlege problem med den, anna enn at vifta i PSUen rauk ein gong Einaste som kanskje skal seiast er vel at eg er litt freak på å holde orden, defragmentere den fast, denslags. Går med litt tid til vedlikehold, men er verdt det. 8228089[/snapback] Det går fint å holde en Windows grei og rask. Cluet er å være en nøktern bruker. Dvs. installere minst mulig av tull og tøys, bare det man faktisk trenger og bruker og som man vet funker. Og selvsagt aldri browse ukjente sider med internet explorer. Helst ikke bruke IE i det hele tatt. Og ja ekstern brannmur (f.x i ruter) og ikke åpne noen vedlegg i mail. Best å la vær å lese mail i det hele tatt fra windows. Da trenger man ikke antivirus og brannmur som sløver PC'en. Selv bruker jeg Windows til en og annen videoapplikasjon, Photoshop, litt lett nett-browsing og spill. Til alt annet bruker jeg Linux. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Ikke lese mail i windows nei, den var god. Jeg har hørt om du ikke starter windows, så trenger du ikke formatere heller! Endret 24. mars 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Best å la vær å lese mail i det hele tatt fra windows. 8228404[/snapback] You are so full of bullshit Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Ikke lese mail i windows nei, den var god. Jeg har hørt om du ikke starter windows, så trenger du ikke formatere heller! 8228442[/snapback] Bedre poeng enn du aner. Jeg bruker Windows minst mulig. Best å la vær å lese mail i det hele tatt fra windows. 8228404[/snapback] You are so full of bullshit 8228499[/snapback] Historisk er j...lig mye virus og dritt spredd via mailprogrammer. De som stoler på antivursprogram som scanner mail skal forøvrig legge merke til følgende: Du har valget mellom laste ned mailen ukryptert eller kryptert via SSL/TLS. Dersum du laster ned ukryptert kan andre plukke opp innholdet ved å lytte på linja. Det er vi ikke alle som ønsker, av mer eller mindre paranoide grunner. Alternativet er å laste ned kryptert. Men dersom du laster ned mailen kryptert kan ikke mailprogrammet sjekke eventuelle vedlegg for virus. Jeg sier ikke at Windows er ubrukelig til mail. Og det er selvsagt bare å alltid kjøre ting manuelt gjennom virusscan når det er lastet ned. Men personlig foretrekker jeg allikevel et tryggere miljø i utgangspunktet, og jeg ser ingen grunn til å styre med all denne virussjekken og oppdatering av sikkerhetsprogrammer. Og det tar meg tibake til utgangspunktet: holde Windows rask over lengre tid uten å reinstallere. Noe som er lettere uten masse sikkerhetsdilldall som kjører i bakgrunnen hele tiden. Det er en grunn til at de fleste windowsbrukere stadig reinstallerer, ikke sant? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Herved oversatt, lastet opp på webkafeen/upload. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Raskt spørsmål.. Tips til et fotogalleri med mye lagringsplass? Mer enn 100MB? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Galleriet har vel strengt tatt ingenting å si på lagringsplassen? Er vel plassen på serveren du skal ha galleriet på som må være høyt... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Galleriet har vel strengt tatt ingenting å si på lagringsplassen? Er vel plassen på serveren du skal ha galleriet på som må være høyt... 8229724[/snapback] Ja, men en ekstern side som har galleri og fremvisningsmuligheter for over 200 bilder.. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Herved oversatt, lastet opp på webkafeen/upload. 8228868[/snapback] Bra greier Mikael! Gleder meg til å kunne distribuere den norske versjonen til de som vrir seg unna å lese artikkelen fordi den er skrevet på engelsk—jada, kjenner flere tillogmed. Edit: Næmmen… nytt nick! Endret 24. mars 2007 av Leon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Da har jeg hvert på kino å sett 300 - utrolig kul film! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Da har jeg hvert på kino å sett 300 - utrolig kul film! 8230582[/snapback] Vil se den Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 BoxLayout ser konge ut template = "------------------ | | ------------------ | | | | | | | | | | | | ------------------ | | ------------------" layout = BoxLayout.html template puts layout % %w[header left body right footer] gir: <table border="border"> <tr> <td colspan="3">header</td> </tr> <tr> <td>left</td> <td>body</td> <td>right</td> </tr> <tr> <td colspan="3">footer</td> </tr> </table> (Man skal så klart ikke bruke tables til ikke-tabulært innhold) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Jeg håper ikke det er noe officielle RoR greier? Null merkbart ytelsestap i forhold til det eg hugsar den som ny, iallefall. 8228089[/snapback] Ikke vær så sikker på det. Når jeg Windows ble innstallert for tre år siden startet maskinen på tre-fire loadingbars fullføringer under oppstarten i Windows. Nå bruker den over ti! (Ja, jeg planlegger formatering) EDIT: Er ikke klokken i forumet litt feil nå? Glemt å stille til sommertid? Endret 25. mars 2007 av JonT Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 EDIT: Er ikke klokken i forumet litt feil nå?Glemt å stille til sommertid? 8231486[/snapback] Kontrollpanel - Foruminnstillinger - Aktiver Sommertid Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg håper ikke det er noe officielle RoR greier? 8231486[/snapback] Jeg hadde et veldig dårlig eksempel.. Det er ikke meningen å lage full layout med BoxLayout. Men det er kjekt hvis du skal ha en tabell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå