Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må jo legge inn programmer og sette egendefinerte innstillinger. Det jeg bruker mest tid på.

8227589[/snapback]

Jupp, tar fort endel timer på å legge inn skjermdriver, lyddriver, nettverksdriver, oppdatere maskinen et par-tre ganger i winupdate og kjøre de tilhørende fem reboots. Så må en deretter legge inn Firefox, en IRC-klient, Openoffice, azureus, antivirus og diverse firefox-extensions. Og dette er ting du må gjøre uansett om du kjører vista eller WinXP, loathsome, så det er bare grunninstallasjonen som er raskere i Vista.

Ubuntu, derimot... 20 minutts install, så er det bare å slenge inn azureus, skjermdriver og litt firefox-extensions. Tar maks. totalt 30 minutter. :)

Reinstall er hovedsakelig for Windoze-folk only

8227775[/snapback]

Tja. Jeg har b0rket maskinen min et par ganger (ALDRI avbryt pvmove!), og liker å kjøre clean install ved ca. annenhver nye Ubuntu-release (ca. hvert/annethvert år). Men ja, reinstallerer ikke i nærheten av like ofte som jeg gjorde i windows (minst hvert halvår). :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Dagbladet har slengt seg på tagcloudbølgen.

8225287[/snapback]

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei. Whyyyyyyyyyyyyyyyyyy?

8226368[/snapback]

Den tag-clouden var ikke direkte pen å se på, og jeg vet ikke om det er så mye bruk for slikt på nyhetssider.. Men uansett: tenke jeg skulle teste den, så jeg trykte like gjerne på "7-eleven" som var markert med rimelig stor skrift. Antall artikler som kom opp: 0...

Bra gjennomført :nei:

Ubuntu, derimot... 20 minutts install, så er det bare å slenge inn azureus, skjermdriver og litt firefox-extensions. Tar maks. totalt 30 minutter. :)

8227803[/snapback]

Dette er vel en sannhet med modifikasjoner: det kan fort ta en ukes tid å få lagt inn skjermkortdriver om du er uheldig.. Som kjent er jo ikke utviklerne like flinke til drivere til linux som til windows (men det begynner å bedre seg). Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til å reinstallere windows heile tida, eg. Den stasjonære PCen min er fortsatt som ny, har ingen problemer. Samme, no snart fire år gamle Windows-installasjon. Yter som før, er like ryddig og fin som den alltid har vore etc.

:)

8227855[/snapback]

Hehe, du er morsom. thumbsup.gif

Dersom din 4 år gramle Windows installasjon er like rask (og booter like rask) som da den var helt ny er du enten i) den flinkeste Windows-brukeren ever, ii) bruker maskinen til særdeles lite eller iii) en Pinocchio. :p

Men seriøst, er den like rask? Selv på de stasjonære PCene jeg har hatt på kontoret er det formatering minst en gang i året.

Lenke til kommentar

Null merkbart ytelsestap i forhold til det eg hugsar den som ny, iallefall. Aldri hatt noko alvorlege problem med den, anna enn at vifta i PSUen rauk ein gong :p

Einaste som kanskje skal seiast er vel at eg er litt freak på å holde orden, defragmentere den fast, denslags. Går med litt tid til vedlikehold, men er verdt det.

Lenke til kommentar
Dersom din 4 år gramle Windows installasjon er like rask (og booter like rask) som da den var helt ny er du enten i) den flinkeste Windows-brukeren ever, ii) bruker maskinen til særdeles lite eller iii) en Pinocchio. :p

8228011[/snapback]

Bulls eye.

Defragmentering må være det kjedeligaste ved vedlikehald. Eg er glad for at eg slepp å tenkje på dét lenger. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Freak. @ Larven, that is.

Lucky me, forresten. Har en laptop som har nektet å starte en stund, og late meg har ikke giddet å dra hele 4 km bort til folkene som fikser den. Så da måtte jo selvsagt den stasjonære pcen kubbe også, så stakkars meg har vært uten PC siden i går kveld en gang. Snufs.

Og som et lite tillegg til den evigvarende Windows vs. alt annet kan jeg fortelle at det nok er HW-feil på begge maskinene, intet OS som har rævkjørt meg igjen.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Dersom det er sant kjører han nok Windows 2000 Professional m/Service Pack 435253732126. Det er vel det eneste operativsystemet fra Microsoft (som har kommet ut de siste, eh, 10 årene) som vil klare å fungere uten formatering i over 365 dager, forutsatt at man faktisk bruker maskinen også (viktig poeng).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...