Lovskogen Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Må jo legge inn programmer og sette egendefinerte innstillinger. Det jeg bruker mest tid på. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hvorfor reinstallerer alle Windozeh så ofte? Har aldri reinstallert det jeg. Hmpf. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Er reinstall for l33tz only? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Reinstall er hovedsakelig for Windoze-folk only Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Må jo legge inn programmer og sette egendefinerte innstillinger. Det jeg bruker mest tid på.8227589[/snapback] Da vil du spare mye tid på å lage en recoveryCD med et image/ghost av PCen sin når du har satt opp PCen slik du vil.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Må jo legge inn programmer og sette egendefinerte innstillinger. Det jeg bruker mest tid på. 8227589[/snapback] Jupp, tar fort endel timer på å legge inn skjermdriver, lyddriver, nettverksdriver, oppdatere maskinen et par-tre ganger i winupdate og kjøre de tilhørende fem reboots. Så må en deretter legge inn Firefox, en IRC-klient, Openoffice, azureus, antivirus og diverse firefox-extensions. Og dette er ting du må gjøre uansett om du kjører vista eller WinXP, loathsome, så det er bare grunninstallasjonen som er raskere i Vista. Ubuntu, derimot... 20 minutts install, så er det bare å slenge inn azureus, skjermdriver og litt firefox-extensions. Tar maks. totalt 30 minutter. Reinstall er hovedsakelig for Windoze-folk only 8227775[/snapback] Tja. Jeg har b0rket maskinen min et par ganger (ALDRI avbryt pvmove!), og liker å kjøre clean install ved ca. annenhver nye Ubuntu-release (ca. hvert/annethvert år). Men ja, reinstallerer ikke i nærheten av like ofte som jeg gjorde i windows (minst hvert halvår). Endret 24. mars 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Ser ingen grunn til å reinstallere windows heile tida, eg. Den stasjonære PCen min er fortsatt som ny, har ingen problemer. Samme, no snart fire år gamle Windows-installasjon. Yter som før, er like ryddig og fin som den alltid har vore etc. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Dagbladet har slengt seg på tagcloudbølgen.8225287[/snapback] Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei. Whyyyyyyyyyyyyyyyyyy? 8226368[/snapback] Den tag-clouden var ikke direkte pen å se på, og jeg vet ikke om det er så mye bruk for slikt på nyhetssider.. Men uansett: tenke jeg skulle teste den, så jeg trykte like gjerne på "7-eleven" som var markert med rimelig stor skrift. Antall artikler som kom opp: 0... Bra gjennomført Ubuntu, derimot... 20 minutts install, så er det bare å slenge inn azureus, skjermdriver og litt firefox-extensions. Tar maks. totalt 30 minutter. 8227803[/snapback] Dette er vel en sannhet med modifikasjoner: det kan fort ta en ukes tid å få lagt inn skjermkortdriver om du er uheldig.. Som kjent er jo ikke utviklerne like flinke til drivere til linux som til windows (men det begynner å bedre seg). Endret 24. mars 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Ser ingen grunn til å reinstallere windows heile tida, eg. Den stasjonære PCen min er fortsatt som ny, har ingen problemer. Samme, no snart fire år gamle Windows-installasjon. Yter som før, er like ryddig og fin som den alltid har vore etc. 8227855[/snapback] Hehe, du er morsom. Dersom din 4 år gramle Windows installasjon er like rask (og booter like rask) som da den var helt ny er du enten i) den flinkeste Windows-brukeren ever, ii) bruker maskinen til særdeles lite eller iii) en Pinocchio. Men seriøst, er den like rask? Selv på de stasjonære PCene jeg har hatt på kontoret er det formatering minst en gang i året. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Null merkbart ytelsestap i forhold til det eg hugsar den som ny, iallefall. Aldri hatt noko alvorlege problem med den, anna enn at vifta i PSUen rauk ein gong Einaste som kanskje skal seiast er vel at eg er litt freak på å holde orden, defragmentere den fast, denslags. Går med litt tid til vedlikehold, men er verdt det. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Null merkbart ytelsestap i forhold til det eg hugsar den som ny, iallefall. 8228089[/snapback] Du har bare blitt tålmodigere gjennom årene. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Dersom din 4 år gramle Windows installasjon er like rask (og booter like rask) som da den var helt ny er du enten i) den flinkeste Windows-brukeren ever, ii) bruker maskinen til særdeles lite eller iii) en Pinocchio. 8228011[/snapback] Bulls eye. Defragmentering må være det kjedeligaste ved vedlikehald. Eg er glad for at eg slepp å tenkje på dét lenger. Endret 24. mars 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
PT Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Freak. @ Larven, that is. Lucky me, forresten. Har en laptop som har nektet å starte en stund, og late meg har ikke giddet å dra hele 4 km bort til folkene som fikser den. Så da måtte jo selvsagt den stasjonære pcen kubbe også, så stakkars meg har vært uten PC siden i går kveld en gang. Snufs. Og som et lite tillegg til den evigvarende Windows vs. alt annet kan jeg fortelle at det nok er HW-feil på begge maskinene, intet OS som har rævkjørt meg igjen. Endret 24. mars 2007 av PT Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Null merkbart ytelsestap i forhold til det eg hugsar den som ny, iallefall. 8228089[/snapback] Du har bare blitt tålmodigere gjennom årene. 8228135[/snapback] Njæ. Skeptisk Bulls eye. Neh, skivebom Litt små modifikasjonar på HTML-guiden min. Les og gi meg tilbakemeldingar Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Noen som har sett/prøvd VGs Klimatest? VG setter ny standard i vakre nettsider. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Bulls eye. Neh, skivebom 8228186[/snapback] Rart, i såfall. Til og med dei mest innbitte Windows-heltane formaterer ein gong i året. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Dersom det er sant kjører han nok Windows 2000 Professional m/Service Pack 435253732126. Det er vel det eneste operativsystemet fra Microsoft (som har kommet ut de siste, eh, 10 årene) som vil klare å fungere uten formatering i over 365 dager, forutsatt at man faktisk bruker maskinen også (viktig poeng). Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Maybe im just beyond Windows. blabla VG blabla Så rett, så rett. Edit: Nei, Windows XP uten anna enn småoppdateringar igjennom WinUpdate Endret 24. mars 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Nei, Windows XP uten anna enn småoppdateringar igjennom WinUpdate 8228238[/snapback] Ah, Windows XP Stable Edition Gold? Endret 24. mars 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå