Sono Juventino Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Vurderer å prøve meg på litt mer avansert koding enn Html og css igjen. Prøve Php for noen år siden, men ga opp. Er det forsatt php jeg burde satse på, eller har det kommet nye og bedre valg? Snakker om å utvikle systemet av typen publiseringssystem. Lage database, skrive nyheter og lignende til databasen. The shit. Noen tips? Edit: Hvorfor får jeg alltid den nye siden? (Med mine instillinger ihvertfall) Endret 23. mars 2007 av Sono Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du kan teste ut Django eller Ruby on Rails da, men PHP er også et at de store Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Noen som har en sak som gjør at når man tar musa over et bilde så fader det inn? Dvs at normalt er det kanskje på 30% opacity mens når man tar musa over så blir det 100%? Må funke i alle browsere.8217651[/snapback] Åpne et bilderedigeringsprogram ala Photoshop. Lag to bilder: et med 30% opacity, og det andre slik du ville ha det... a:link{ /* "normalt" bilde */ } a:hover{ /* det som skulle dukke opp når man holder musen over */ } mens-jeg-skrev-innlegg-"edit": poenget ditt var kanskje fadingen? Ikke å få til de to ulike bildene.. Isåfall må du nok ty til JS eller Flash/lignende. Da vil det selvfølgelig ikke lenger fungere i alle nettlesere. Men tror du skal klare å få det til å virke i Opera/FF/IE5.5++. Korleis? Aner ikke ... Yess, nok en informativ post fra meg! gratz med dagen, alle som har noe å feire! 8218988[/snapback] Stikkord: Fade. en hover-funksjon gir ikke fading... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Stikkord: Fade. en hover-funksjon gir ikke fading... 8219015[/snapback] Den "beste" måten å gjere det på er vel å bruke Fast Rollovers Without Preload. Så har man berre to forskjellige versjoner av bildet i fila - eitt med og eitt utan fade. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 JavaScript kan jo løse dette ved å endre på opacity på elementet. Kan sjekke om jeg får mekka det når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Stikkord: Fade. en hover-funksjon gir ikke fading... 8219015[/snapback] Den "beste" måten å gjere det på er vel å bruke Fast Rollovers Without Preload. Så har man berre to forskjellige versjoner av bildet i fila - eitt med og eitt utan fade. 8219023[/snapback] Jeg er enig i at det er en bedre metode for en rollover-funksjon, men den fader fortsatt ikke i det hele tatt! Edit: Eller har jeg misforstått sparks? Jeg forstod det iallefall som at opacity-verdien skulle økes litt og litt, ikke med et stort hopp. Endret 23. mars 2007 av Dahl Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du kan teste ut Django eller Ruby on Rails da, men PHP er også et at de store 8219014[/snapback] Finnes det gode sider, eller evt. bøker, som kan brukes til å lære seg noen av språkene? Hvordan vil du bedømme vanskelighetsgraden opp mot hverandre? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Finnes det en liknende fil som phpinfo.php i ASP? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du kan teste ut Django eller Ruby on Rails da, men PHP er også et at de store 8219014[/snapback] Finnes det gode sider, eller evt. bøker, som kan brukes til å lære seg noen av språkene? Hvordan vil du bedømme vanskelighetsgraden opp mot hverandre? 8219079[/snapback] djangobook.com er veldig bra for django. Jeg kan ikke si noe om forskjellen da jeg ikke har prøvd RoR, men syns django er utrolig bra. Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Tor og Marius gratulerer sebba, direkte fra kjedelige greier på HIB. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Finnes det gode sider, eller evt. bøker, som kan brukes til å lære seg noen av språkene? Hvordan vil du bedømme vanskelighetsgraden opp mot hverandre? 8219079[/snapback] Det tror jeg ikke jeg er den rette til å svare på siden jeg kan en del PHP og lite av de andre språkene, ingen er vel spesielt enkle men jeg tror det er noe slikt: 1: Django 2: Ruby on Rails 3: PHP 1 er enklest og 3 er vanskligest, PHP er også mye enklere å finne guider og slikt til, men egentlig kan man ikke sammenligne PHP med Django eller Ruby on Rails Endret 23. mars 2007 av Equerm Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Finnes det gode sider, eller evt. bøker, som kan brukes til å lære seg noen av språkene? Hvordan vil du bedømme vanskelighetsgraden opp mot hverandre? 8219079[/snapback] Det tror jeg ikke jeg er den rette til å svare på siden jeg kan en del PHP og lite av de andre språkene, ingen er vel spesielt enkle men jeg tror det er noe slikt: 1: PHP 1: Ruby on Rails 3: Django 1 er enklest og 3 er vanskligest, PHP er også mye enklere å finne guider og slikt til, men egentlig kan man ikke sammenligne PHP med Django eller Ruby on Rails 8219110[/snapback] Ehm, jeg kan litt php (jeg klarer meg helt greit), men jeg kan gjøre uendelig mye mer med django i forhold, og django har jeg bare holdt på med i 5-6 mnd. Php har jeg drevet med i ca 2 år. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Ehm, jeg kan litt php (jeg klarer meg helt greit), men jeg kan gjøre uendelig mye mer med django i forhold, og django har jeg bare holdt på med i 5-6 mnd. Php har jeg drevet med i ca 2 år. 8219173[/snapback] Ja godt poeng, jeg endra rekkefølgen nå, jeg syns vel bare PHP er enklest fordi jeg kan mer PHP enn Django, men det er vel enklere å lage avanserte ting kjapt med Django Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det er tapt å sammenligne PHP mot Rails og Django, siden PHP er et språk mens Rails og Django bare er biblioteker til språkene Ruby og Python. Espen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det er tapt å sammenligne PHP mot Rails og Django, siden PHP er et språk mens Rails og Django bare er biblioteker til språkene Ruby og Python. Espen 8219215[/snapback] Akkurat. Så om ein skal sammenligne må ein iallfall sammenligne PHP, Python og Ruby. Men dette er vel også ganske så vanskelig. Folk er forskjellige, og syntaksen til eit av dei aktuelle språka kan være meir intuitiv for akkurat deg enn dei andre. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det er tapt å sammenligne PHP mot Rails og Django, siden PHP er et språk mens Rails og Django bare er biblioteker til språkene Ruby og Python. Espen 8219215[/snapback] Jupp, en burde i så fall bytte ut PHP med CodeIgniter eller Zend Framework. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Fiffig detalj på Facebook: Hvis du går på noens profil ser på listepunktet «Interested in», og deretter klikker på linken «Woman» (som jeg er interested in), så får du opp et søk etter andre folk som også er interessert i women. - Ja, for det er det man er ute etter. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Heihei i kafeen. Bare et bitte lite spørsmål. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse / hvorfor dette skjer? Takktakk.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Då må vi nesten få se koden, Gissan (hvis du vil lage en egen CSS-regel for IE, kan du sette den egentlige først med en «!important» bak seg, og så sette den for IE. IE bryr seg ikke om !important, og velger derfor den som er nevnt sist i CSS-en) Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Då må vi nesten få se koden, Gissan (hvis du vil lage en egen CSS-regel for IE, kan du sette den egentlige først med en «!important» bak seg, og så sette den for IE. IE bryr seg ikke om !important, og velger derfor den som er nevnt sist i CSS-en) 8219476[/snapback] Hvilken kode? CSS eller HTML / PHP? Siden du nevnte CSS, legger jeg liksågodt ut koden derfra.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor body { margin: 0px; padding: 0px; background: #8eb5bc url(images/bakgrunn.png) repeat-y center top; text-align: inherit; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; color: #9a9a9a; } h1, h2, h3, h4, h5, h6 { font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif; color: #FFFFFF; } a { font-weight: bold; text-decoration: none; color: #000000; } a:hover { text-decoration: underline; color: #000000; } /*Header*/ #header { width: 768px; height: 250px; margin: 0px auto; padding: 10px 0px; background: #FFFFFF url(images/header.jpg); border-right: 1px solid #666666; border-left: 1px solid #666666; } #header h1 { margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 10px; text-align: left; color: #FF0000; font-size: 3em; text-transform: none; } #header h2 { margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 20px; text-align: left; font-size: 1.5em; text-transform: uppercase; } /*Meny*/ #menu { width: 768px; margin: 0px auto; padding: 5px 0px 5px 0px; background-color: #FFFFFF; border-left: 1px solid #666666; border-right: 1px solid #666666; } #menu ul { margin: 0px; padding: 0px; list-style: none; text-align: center; border-bottom: 1px solid #666666; border-top: 1px solid #666666; } #menu li { display: inline; } #menu a { padding: 5px 15px; text-transform: uppercase; text-decoration: none; font-size: 12px; font-weight: bold; color: #000000; } #menu a:hover { color: #FFFFFF; background-color: #000000; } /*Content*/ #content { width: 770px; margin: 0px auto; padding: 0px 0px 0px 0px; background: url(images/back-footer.png) repeat-y center top; } #content h2, #content h3, #content h4, #content h5, #content h6 { font-weight: 600; float: inherit; text-align: center; text-decoration: underline; } #content p, #content ul, #content ol { line-height: 100%; color: #000000; height: inherit; } #left { float: left; width: 476px; padding: 5px 20px 40px 20px; color: #000000; height: auto; border-left: 1px solid #666666; } #right { float: right; width: 226px; padding: 0px 15px 40px 10px; color: #FFFFFF; } /*Footer*/ #footer { clear: both; width: 770px; margin: 0px auto; border-top: 1px solid #666666; background: url(images/back-footer.png) repeat-y center top; font-size: 9px; text-align: center; padding: 0px; color: #000000; height: auto; } Endret 23. mars 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå