Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

På tide å legge inn Firefox, passer sikkert for et rotet fyllesvin som deg!  :no:

8217570[/snapback]

Neida, alt stopper litt opp, var full disk. Men fikk med en 329gb ekstern idag da :wee:

*gikk igjennom mobilbloggen til orsus og fant en kjenning*

8217571[/snapback]

Who?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde ikke vi bruke et JS-rammeverk? jQuery, Prototype og Mootools er vel mest aktuell :)

8213390[/snapback]

Tor har rett, det er mest fordi det blir så bloat. Men hvis vi skal ta i bruk et rammeverk, måtte det blitt YUI. Det er delt opp på den måten at man selv kan velge hvilke deler av biblioteket man vil bruke, og dermed trenger man ikke å ha med alt, noe som gjør det mindre bloat :) Er nok uansett bare effects- og connection manager-filene vi trenger, så... Jeg skal se på det til helgen, er nok ikke så mye som skjer...

Lenke til kommentar

Da brukte jeg 3,5 timer på å skrive om CSSen. For de interesserte, så ligger teh shit på http://danielforsbakk.com/div/webkafeen2/. Dytta hver enkelt del av sida inn i sin egen lille private CSS-fil, slik at oss andre dødelige kan faktisk finne fram.

Det som gjenstår nå, er nyhetene på forsida... de såkalte "Levels"-ene til Bolleskogen. De er ikke helt spikra enda, så de får stå inntil videre.

Tjohei, nå skal jeg spille PS3.

Lenke til kommentar
Er det ikke litt paradoksalt at HTML ikke er et foretrukket format for tekster?

8218778[/snapback]

Egentlig ikke. Html/css har jo lenge manglet støtte for en del viktige i tekstdokumenter som skal skrives ut (f.eks. header, footer, page-overflow, sidetall, forside ol.) så Word og .doc har rett og slett blitt standarden for hva folk lager/lagrer dokumentene sine.

Men nå som html har fått og begynner å bli mer papirvennlige skjønner jeg ikke hvorfor IBM(?) absolutt måtte lage et egen åpen standard for Tekstdokumenter og ikke kunne vært med på å utvikle html/css og gå for det.

Lenke til kommentar
Grattis med dagen, Orsus :)

Er det ikke litt paradoksalt at HTML ikke er et foretrukket format for tekster?

8218778[/snapback]

Thanx

Gratulerer med dagen Sebastian! :grin:

8218812[/snapback]

Thanx, again

Gratulerer med dagen Steinmann!

8218849[/snapback]

Takker

Gratulerer, Sebastian! :)

8218858[/snapback]

Danke shön(elns)

--

Vi bruker faktisk html som dokumentformat på hovedprosjektet.

Det var det letteste formatet som vi effektivt kunne dele på svn.

Lenke til kommentar
Noen som har en sak som gjør at når man tar musa over et bilde så fader det inn? Dvs at normalt er det kanskje på 30% opacity mens når man tar musa over så blir det 100%? Må funke i alle browsere.

8217651[/snapback]

Åpne et bilderedigeringsprogram ala Photoshop. Lag to bilder: et med 30% opacity, og det andre slik du ville ha det...

a:link{ /* "normalt" bilde */ }
a:hover{ /* det som skulle dukke opp når man holder musen over */ }

mens-jeg-skrev-innlegg-"edit": poenget ditt var kanskje fadingen? Ikke å få til de to ulike bildene.. Isåfall må du nok ty til JS eller Flash/lignende. Da vil det selvfølgelig ikke lenger fungere i alle nettlesere. Men tror du skal klare å få det til å virke i Opera/FF/IE5.5++. Korleis? Aner ikke ...

:w00t: Yess, nok en informativ post fra meg! :w00t:

gratz med dagen, alle som har noe å feire!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...