Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

sitter å rydder litt i koden til et prosjekt jeg holder på med. og har bla sett på css koden til webkafeen, hva er grunnen og begrunnelsen for at noen blir stilt horisontalt men andre ikke?

og noen gode tips til hvordan jeg får en ryddig php kode? og og også html når den vises i nettleseren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og noen gode tips til hvordan jeg får en ryddig php kode? og og også html når den vises i nettleseren

8215976[/snapback]

Finnes en funksjon i PHP som printer ut (X)HTML som om det skulle vært en XML fil (det er det forsåvidt omtrent også). Husker den ikke nå, og har ikke tid til å lete den opp (skal legge meg^^).

Finnes en side som pusser opp php-kodene dine, hvor fornøyd du blir vet jeg ikke, men du kan jo selv se resultatet: http://www.tote-taste.de/X-Project/beautify/

Uansett, når det kommer til PHP er det vel gode kodevaner og det å kommentere koden som er det viktige.

Lenke til kommentar
og har bla sett på css koden til webkafeen, hva er grunnen og begrunnelsen for at noen blir stilt horisontalt men andre ikke?

8215976[/snapback]

Det er mer ryddig og oversiktlig om margen på de forskjellige tingene varierer (men har et mønster), og en del programmer lager vel dette automatisk?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Hva med å bruke \t og \n?

8216121[/snapback]

hva er \t da? inn hopp?

8216136[/snapback]

Innhopp, ja. Eller som jeg kaller det - tab :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Måkke leke eplekjekk med de rutinerte kafegutta her nå thommas! nupe.gif

laugh.gif

Eplekjekk... jeg ? makan til oppførsel på deg da, frøken happy.gif

Lenke til kommentar
Work in rest? Forresten, ikke se på CSSen til Webkaféen, den er så utrolig godt eksempel på at jeg spesifiserer alt ned til hvert eneste element. Men heldigvis driver Daniel å fikser den nå - alle elsker Daniel :)

8216415[/snapback]

ser ikke på hva og hvordan du har definert ting bare hvordan det er oppstilt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...