Vindstille Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Tor: Se å få ut fingern og legg til noe skikkelig javascript som faktisk funker. Dette bør fungere: window.onload = clearField; function clearField() { var searchField = document.getElementById('searchtext'); searchField.onfocus = function () { if(searchField.value == 'Cafe Frappé') { searchField.value = ''; } }; searchField.onblur = function () { if(searchField.value == '') { searchField.value = 'Cafe Frappé'; } }; } Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Noen her som bruker Pixelpost her? Går det ann å bruke to forskjellige stilark/få class på høykantbilder sånn at man kan ha to forskjellige visninger av høykant og vidkant bilder? Eller noen som vet om ett annet pblog dings som fikser dette og har endel av de samme kvalitetene til Pixelpost? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 EDIT3: Dahl: Jeg tror du nettop brøt en av Cyperspace-reglene deres 1. Du må aldri fortelle noen du ikke kjenner på Internett hva du heter, hvor du bor eller hvilken skole du går på 8211844[/snapback] Hei. Jeg heter André Kristoffer Dahl, og bor i Alex Olssonsvei 26, 1450 Nesoddtangen. Jeg går på Nesodden Videregående skole, og jeg driter i hva skolens tullete regler sier. Tok en prat med *** fra *** på Messenger, og det kan se ut til at jeg får skrevet en slik artikkel. Hvor og når den eventuelt blir publisert kan jeg ikke si. Lenke til kommentar
PT Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Tor: Se å få ut fingern og legg til noe skikkelig javascript som faktisk funker. Dette bør fungere: window.onload = clearField; function clearField() { var searchField = document.getElementById('searchtext'); searchField.onfocus = function () { if(searchField.value == searchField.defaultValue) { searchField.value = ''; } }; searchField.onblur = function () { if(searchField.value == '') { searchField.value = searchField.defaultValue; } }; } Fixed. Hadde sikkert ikke skadet å få på plass en skikkelig onload-funksjon heller. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 ...Fixed. Hadde sikkert ikke skadet å få på plass en skikkelig onload-funksjon heller. 8212070[/snapback] Takk. Viste ikke om DefaultValue-greia (hva kaller man slike ting i Java(script) verdenen?) Hva mener du foresten med en skikkelig onload-funsjon? Den første linjen gjør jo at funsjonen loades automatisk når siden har blitt rendret ferdig. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 EDIT3: Dahl: Jeg tror du nettop brøt en av Cyperspace-reglene deres 1. Du må aldri fortelle noen du ikke kjenner på Internett hva du heter, hvor du bor eller hvilken skole du går på 8211844[/snapback] Alex Olssonsvei 26, 1450 Nesoddtangen. 8212035[/snapback] Knock knock *rape* Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Da er det lastet opp nytt script Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Skal egentlig ikke forundre meg om serveren til Dagbladet gir meg output på phpinfo(). 8210335[/snapback] http://blogging.no/phpinfo.php er iallfall ganske så ekstensiv. 8210520[/snapback] DET er en fryktelig, fryktelig tabbe å begå. Hadde aldri i livet trodd at en av norges største nettsider var istand til å gjøre en slik grufull tabbe, dette skårer nesten like høyt som den gangen jeg lastet ned hele kildekoden til overklokking.no og mysql-passord til akam.no. Slik inkompetanse er bare å be om trøbbel. PHP 4.3.11 er håpløst utdatert og er rammet av en hel rekke sikkerhetshull, proof-of-concept-kode ligger ute på nettet fritt tilgjengelig. Linux 2.6.9 er utgammal, nyeste er 2.6.21 (dev). phpinfo() røper også at maskinen ikke er sikret noe særlig, annet enn at register_globals er avslått. De har file_uploads påslått, magic_quotes påslått, og memory_limit er satt til 64MB (perfekt for å kjøre tunge script når du skal ta over serveren). Men spørsmålet er vel om de ikke har utviklet applikasjoner som nesten gjør det umulig å oppgradere (patche) på en effektiv og enkel måte. Inkompetanse fra mer enn en side, mao? Det skal _alltid_ være mulig å oppgradere på en ikke så vanskelig måte. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Dette beviser jo nok engang at man nivået i det professjonelle markedet i Norge er ganske lavt, på grunn av uvitende kunder og folk som sitte rmed gode kontakter som ikke trenger å lære seg ting godt nok. Lenke til kommentar
PT Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hva mener du foresten med en skikkelig onload-funsjon? Den første linjen gjør jo at funsjonen loades automatisk når siden har blitt rendret ferdig. 8212152[/snapback] Noe sånt, f.eks. Men mulig den er gammel og utdatert og hele pakken, men jeg gadd ikke lete noe mer nå Bækk to fysikk. Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 etter et par gjennomganger av js over her har jeg faktisk fått til noe:P finnes det noe js svar på php explode? for når jeg skal ta dagens dato minus fødselsdatoen funker det ikke når input er dd.mm.yyyy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Da var jeg kommet hjem fra Open Source Day - fikk med meg et par foredrag om PostgreSQL, som Josh Berkus holdt. Smart fyr, med mye interessant og si Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Tor: Se å få ut fingern og legg til noe skikkelig javascript som faktisk funker. Dette bør fungere: window.onload = clearField; function clearField() { var searchField = document.getElementById('searchtext'); var defaultValue = searchField.value; searchField.onfocus = function () { if(searchField.value == defaultValue) { searchField.value = ''; } }; searchField.onblur = function () { if(searchField.value == '') { searchField.value = defaultValue; } }; } Fixed. Hadde sikkert ikke skadet å få på plass en skikkelig onload-funksjon heller. 8212070[/snapback] Fixed. La til var defaultValue = searchField.value; sånn at man slipper å oppdatere JS-filen manuelt hver gang man endrer value attributten i html-dokumentet. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) EDIT3: Dahl: Jeg tror du nettop brøt en av Cyperspace-reglene deres 1. Du må aldri fortelle noen du ikke kjenner på Internett hva du heter, hvor du bor eller hvilken skole du går på 8211844[/snapback] Alex Olssonsvei 26, 1450 Nesoddtangen. 8212035[/snapback] Knock knock *rape* 8212157[/snapback] Jævla bra, få meg til å sette kaffen fast i halsen og hoste den ut nesen. Endret 22. mars 2007 av loathsome Lenke til kommentar
PT Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 finnes det noe js svar på php explode? for når jeg skal ta dagens dato minus fødselsdatoen funker det ikke når input er dd.mm.yyyy var strDate = '21.07.1988'; var arrDate = strDate.split('.'); Circaish? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Vet ikke helt om jeg liker at dere skal drive og kuke til scriptet mitt... Legger til addLoadEvent() etterhvert som det blir flere JS-funksjoner på siden, men akkurat nå ser jeg ikke behovet for det.. Lenke til kommentar
PT Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Å kuke til scriptet ditt klarer du nok utmerket godt selv, så kos deg med det Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 XHTML var jo den nye standarden, men nå skal de altså utarbeide HTML6. Hva skal man egentlig bruke? Fortsette med HTML 4.XX(01?) eller begynne å bruke XHTML? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 XHTML var jo den nye standarden, men nå skal de altså utarbeide HTML6. Hva skal man egentlig bruke? Fortsette med HTML 4.XX(01?) eller begynne å bruke XHTML? 8212920[/snapback] Vel, det er eit valg du må ta sjølv. Ikkje hopp på HTML5 enda, iallfall. Du får iallfall lite sympati for dine forsøk frå nettlesarane. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg bruker HTML 4.01 Strict på ting jeg har styring over selv. Og XHTML til folk som ikke har peiling, som jeg ikke gidder forklare alt rundt HTML/XHTML med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå