Runar Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Nå er det sikkert noe feil med denne koden, men den fungerer da i Firefox: Fikset: <input type="text" onfocus="this.value=(this.value=='Verdi') ? '' : this.value" onBlur="this.value=(this.value=='') ? 'Verdi' : this.value" value="Verdi" /> Bytt ut "Verdi" med det du ønsker skal stå i boksen. Endret 21. mars 2007 av Runar Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Inline javascript ftw! 8208169[/snapback] Hadde tatt for lang tid om jeg skulle poste eksempelet med en ekstern javascript fil, samt hente den inn i eksempelkoden min. Men han skjønte forhåpentligvis hva jeg mente Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 nope:P liker ikke javascript til vanlig og forstår ikke mye nå, dette er nok et prosjekt for morgendagen. bare en ting blir dette riktig måte å hente ut fra en boks? item = document.getElementById(id); kan godt hende at jeg har tullet godt nå men det får heller bare være kan hende det er grunnen til at dette går rett vest. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Inline JavaScript 8208228[/snapback] Jaja, kom med et bedre eksempel da Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) http://beta.webkafeen.no/ - Et eksempel på linked JS. Endret 22. mars 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har fått svar fra Basefarm, som står for driften av Dagbladet.no. Tro det eller ei, men de forsvarer at error-reporting står på. Fantastisk. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Eh, nå er jeg ikke noen php guru, men burde ikke de errorene bli skrevet til en lukket fil heller? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Eh, nå er jeg ikke noen php guru, men burde ikke de errorene bli skrevet til en lukket fil heller? 8208986[/snapback] Nemlig Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 item = document.getElementById(id); kan godt hende at jeg har tullet godt nå men det får heller bare være kan hende det er grunnen til at dette går rett vest. 8208232[/snapback] Der sier du bare at variabelen item er det elementet som har id'en du skriver inn i parantesene. Du må nok gjøre en del andre ting også.. Kan se om jeg får sett noe på det, har ikke noe å gjøre de neste fem timene på jobb, så Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 [...] har ikke noe å gjøre de neste fem timene på jobb, så 8209365[/snapback] Så kom deg på IRC da Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Firefox-spm; Skulle trykke på en link som skulle åpne seg i et nytt vindu (lite pop-up-vindu), og det kom som vanlig slik warninglinje på toppen med informasjon om at noe prøvde å åpne seg. Skulle høyreklikke på denne linja og manuelt åpne linken, men klarte å trykke 'dont show this message again' elns, så nå kommer det ingenting opp. Åssen i svarte tilbakestiller jeg dette..? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har fått svar fra Basefarm, som står for driften av Dagbladet.no. Tro det eller ei, men de forsvarer at error-reporting står på. Fantastisk. 8208905[/snapback] WTF. Hva var begrunnelsen? Lenke til kommentar
marzhal Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Firefox-spm;Skulle trykke på en link som skulle åpne seg i et nytt vindu (lite pop-up-vindu), og det kom som vanlig slik warninglinje på toppen med informasjon om at noe prøvde å åpne seg. Skulle høyreklikke på denne linja og manuelt åpne linken, men klarte å trykke 'dont show this message again' elns, så nå kommer det ingenting opp. Åssen i svarte tilbakestiller jeg dette..? 8209606[/snapback] No sitter eg på mac, men rekner med at instillingsgreiene er dei samme... Men du går inn i instillingene og velger Innhold. Der det er haka av for «Blokk sprettoppvinduer/Block pop-ups» (elns), velger du «unntak» og legger inn ønska adresse som det skal tillates pop-ups på... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jepp, den fant jeg, men tingen er at jeg haka av på at den ikke skulle vise den warninglinja mer, og det er den jeg ville ha tilbake. Men det kunne forøvrig fikses med å trykke på et 'ropetegn'-ikon nede på statuslinja. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Jeg har fått svar fra Basefarm, som står for driften av Dagbladet.no. Tro det eller ei, men de forsvarer at error-reporting står på. Fantastisk. 8208905[/snapback] WTF. Hva var begrunnelsen? 8209630[/snapback] "Mener du virkelig at et sikkerhetshull blir mindre hvis det er vanskelig å finne det?" Ikke direkte sitat, men det var essensen i det Basefarm skrev. Edit: Nå fikk jeg plutselig et svar der det stod at de ikke forsvarte at error-reporting står på, og hadde det vært opp til han/hun som skrev til meg hadde det vært avslått. Merkelig. Jaja, får se hva Dagbladet.no svarer. Endret 22. mars 2007 av Dahl Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 "Mener du virkelig at et sikkerhetshull blir mindre hvis det er vanskelig å finne det?" 8209936[/snapback] Jeg mener ihvertfall det For noen n00bs Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) "Mener du virkelig at et sikkerhetshull blir mindre hvis det er vanskelig å finne det?" Ikke direkte sitat, men det var essensen i det Basefarm skrev. Edit: Nå fikk jeg plutselig et svar der det stod at de ikke forsvarte at error-reporting står på, og hadde det vært opp til han/hun som skrev til meg hadde det vært avslått. Merkelig. Jaja, får se hva Dagbladet.no svarer. 8209936[/snapback] det blir jo letter å finne sikkerhetshull når du får alt servert på et sølvfat da, kan jo gjøre det litt vanskeligere for de som har lyst å ødelegge noe. Endret 22. mars 2007 av KillYou Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 det blir jo letter å finne sikkerhetshull når du får alt servert på et sølvfat da, kan jo gjøre det litt vanskeligere for de som har lyst å ødelegge noe. 8210011[/snapback] Nettopp, det var mitt poeng også. Etter behandlingen jeg fikk fra Basefarm frister det veldig å granske kildekoden til ADOdb, Smarty og PEAR for å finne et sikkerhetshull. Ikke for å utnytte det, men for å bevise at error-reporting ikke fører med seg noen fordeler for Dagbladet.no/Blogging.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå