Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Nå er det sikkert noe feil med denne koden, men den fungerer da i Firefox:

Fikset:

<input type="text" onfocus="this.value=(this.value=='Verdi') ? '' : this.value" onBlur="this.value=(this.value=='') ? 'Verdi' : this.value" value="Verdi" />

Bytt ut "Verdi" med det du ønsker skal stå i boksen.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nope:P liker ikke javascript til vanlig og forstår ikke mye nå, dette er nok et prosjekt for morgendagen. bare en ting blir dette riktig måte å hente ut fra en boks?

item = document.getElementById(id);

kan godt hende at jeg har tullet godt nå men det får heller bare være kan hende det er grunnen til at dette går rett vest.

Lenke til kommentar
item = document.getElementById(id);

kan godt hende at jeg har tullet godt nå men det får heller bare være kan hende det er grunnen til at dette går rett vest.

8208232[/snapback]

Der sier du bare at variabelen item er det elementet som har id'en du skriver inn i parantesene. Du må nok gjøre en del andre ting også.. Kan se om jeg får sett noe på det, har ikke noe å gjøre de neste fem timene på jobb, så :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
[...] har ikke noe å gjøre de neste fem timene på jobb, så :p

8209365[/snapback]

Så kom deg på IRC da :p

Lenke til kommentar

Firefox-spm;

Skulle trykke på en link som skulle åpne seg i et nytt vindu (lite pop-up-vindu), og det kom som vanlig slik warninglinje på toppen med informasjon om at noe prøvde å åpne seg. Skulle høyreklikke på denne linja og manuelt åpne linken, men klarte å trykke 'dont show this message again' elns, så nå kommer det ingenting opp.

Åssen i svarte tilbakestiller jeg dette..? :)

Lenke til kommentar
Firefox-spm;

Skulle trykke på en link som skulle åpne seg i et nytt vindu (lite pop-up-vindu), og det kom som vanlig slik warninglinje på toppen med informasjon om at noe prøvde å åpne seg. Skulle høyreklikke på denne linja og manuelt åpne linken, men klarte å trykke 'dont show this message again' elns, så nå kommer det ingenting opp.

Åssen i svarte tilbakestiller jeg dette..? :)

8209606[/snapback]

No sitter eg på mac, men rekner med at instillingsgreiene er dei samme... Men du går inn i instillingene og velger Innhold. Der det er haka av for «Blokk sprettoppvinduer/Block pop-ups»

(elns), velger du «unntak» og legger inn ønska adresse som det skal tillates pop-ups på...

Lenke til kommentar
Jeg har fått svar fra Basefarm, som står for driften av Dagbladet.no. Tro det eller ei, men de forsvarer at error-reporting står på. Fantastisk.

8208905[/snapback]

WTF. Hva var begrunnelsen?

8209630[/snapback]

"Mener du virkelig at et sikkerhetshull blir mindre hvis det er vanskelig å finne det?"

Ikke direkte sitat, men det var essensen i det Basefarm skrev.

Edit: Nå fikk jeg plutselig et svar der det stod at de ikke forsvarte at error-reporting står på, og hadde det vært opp til han/hun som skrev til meg hadde det vært avslått. Merkelig. Jaja, får se hva Dagbladet.no svarer. ;)

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
"Mener du virkelig at et sikkerhetshull blir mindre hvis det er vanskelig å finne det?"

Ikke direkte sitat, men det var essensen i det Basefarm skrev.

Edit: Nå fikk jeg plutselig et svar der det stod at de ikke forsvarte at error-reporting står på, og hadde det vært opp til han/hun som skrev til meg hadde det vært avslått. Merkelig. Jaja, får se hva Dagbladet.no svarer. ;)

8209936[/snapback]

det blir jo letter å finne sikkerhetshull når du får alt servert på et sølvfat da, kan jo gjøre det litt vanskeligere for de som har lyst å ødelegge noe.

Endret av KillYou
Lenke til kommentar
det blir jo letter å finne sikkerhetshull når du får alt servert på et sølvfat da, kan jo gjøre det litt vanskeligere for de som har lyst å ødelegge noe.

8210011[/snapback]

Nettopp, det var mitt poeng også. Etter behandlingen jeg fikk fra Basefarm frister det veldig å granske kildekoden til ADOdb, Smarty og PEAR for å finne et sikkerhetshull. Ikke for å utnytte det, men for å bevise at error-reporting ikke fører med seg noen fordeler for Dagbladet.no/Blogging.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...