Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Nå gadd jeg ikke sjekke griden til BA, selv om den så ganske grei ut. Syns siden så litt 'glorete' ut, vet ikke helt hvorfor, syns ikke alt det røde tok seg så bra ut, og den går gradienten i menyen.

For de som er interessert i nyhetssider og grid generelt;

Khoi Vinh & Mark Boulton - Grids Are Good (Vet jeg posta den for noen sider tilbake, men)

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser moderatoren vår fortsatt har bildet, huh? :ph34r:

Trodde dette var internasjonalt farvann jeg, SO6 for nerder, og så ser jeg en moderator :w00t:

Synes sære menyløsninger er greit nok. Om det er en webavis eller et forum som dette man besøker ofte er det tungvindt, men på show-off sider, porteføljer osv. som bare skal vekke oppsikt er det bare fancy.

Lenke til kommentar
Synes sære menyløsninger er greit nok. Om det er en webavis eller et forum som dette man besøker ofte er det tungvindt, men på show-off sider, porteføljer osv. som bare skal vekke oppsikt er det bare fancy.

8191950[/snapback]

Fancy? Muligens.

Men driver man et designfirma og lever av kunder, skal man være forsiktig med å ha en firmaside hvor man må lete for å finne frem. Slikt taper man kunder på, som igjen betyr tapte inntekter, som igjen betyr mindre til overs til fyll og dans.

Lenke til kommentar
11. Signaturer er maks 4 linjer. Ingen bilder i signaturen.
:whistle:

8190375[/snapback]

Jeg håper dere straffer mods enda hardere enn oss vanlig dødelige.

Jeg har forelsket meg i Arch Linux :love:

8190379[/snapback]

Noen vesentlige forskjeller fra Ubuntu?

Sitter på en Xubuntu-maskin for øyeblikket, men tilbringer mesteparten av tiden foran en Xtra Professional Pro vindu med Mikromyk-kvalitet.

For de med Linux; Nå kan dere få gleden av å prøve InType

OLD(men) hva syne folk: http://www.molly.com/2007/01/31/working-to...r-a-better-web/

Tror du hun får noe ut av det? :p

8191000[/snapback]

Det vil nok ta laang tid før IE greier å støtte standardene, men forhåpentlig vis greier hun vel å få støtte for en del banale ting som IE idiotisk nok enda ikke støtter som fixed-position og hover på alle elementer. Forhåpentligvis også SVG.

Tok det ikke litt tid før du fant "menyen" i høyre hjørne?

En som ikke er vandt med data vil synes det er uvannt.

"Dont make me think"

8191529[/snapback]

Meny på høyre side? Hvor?

Bare jeg som føler meg blind?

Sånn ellers: endelig en nettavis som løser ting bedre enn Dagbladet og VG.

8191727[/snapback]

Hva er det som er så mye bedre med den? Litt færre linker og ikke like stappfult med innhold. Men ellers kan jeg ikke se noen radikale forskjeller.

Uansett leter du etter gode avisdesign er Aftenposten og NY Times mye bedre.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Men driver man et designfirma og lever av kunder, skal man være forsiktig med å ha en firmaside hvor man må lete for å finne frem. Slikt taper man kunder på, som igjen betyr tapte inntekter, som igjen betyr mindre til overs til fyll og dans.

8192024[/snapback]

Forstår jeg deg rett: Lett å navigere på firmasida => Mer sprit til de ansatte?

Lenke til kommentar

8192024[/snapback]

Forstår jeg deg rett: Lett å navigere på firmasida => Mer sprit til de ansatte?

8192052[/snapback]

Bingo.

Trodde det sa seg selv.

Lenke til kommentar
BA imponerte meg med den nye siden. Layouten er svært god, selv om ikke alt det grafiske er av høyt nivå.

8192265[/snapback]

Det er vel et standarddesign for flere nettaviser (publiseringssystemet som bidrar med design?)..

Ble nevnt for en del sider tilbake, blant annet http://www.oa.no osv bruker samma greiene, bare med andre farger. :)

Lenke til kommentar
For de med Linux; Nå kan dere få gleden av å prøve InType

8192046[/snapback]

Prøvde InType i wine for en stund siden, funket heller shabby. Btw; om jeg må kjøre eksterne dll'er i wine (eller wine i det hele tatt) for å få InType til å funke, gidder jeg bare ikke. Ønsker de kunder på linux-plattformen, gidder de å ta seg et par timer ekstra arbeid for å få den linux native. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Vel, studiespesialisering. Media på Gol virket litt slapt og mer rettet mot foto og video, så gjør det her på fritiden og får se om jeg heller går den retningen etter vidergående.

Om jeg kommer inn på allmenn da  :ph34r:  77 søkere, 90 plasser og et gj. snitt på 5, can I make it?

8188233[/snapback]

Min matematikk er nok ikke den beste, men 90 plasser som skal fordeles på 77 søkere bør gå relativt greit ja! hehe... Snitt på 5 hjelper jo også :p

Så null og niks der jeg ... det var kanskje meningen også?

Tok det ikke litt tid før du fant "menyen" i høyre hjørne?

En som ikke er vandt med data vil synes det er uvannt.

"Dont make me think"

8191529[/snapback]

Meny på høyre side? Hvor?

Bare jeg som føler meg blind?

8192046[/snapback]

Nei, jeg deler nok din svaksynthet...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...