Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

har begynt på backend på forumet mitt nå og har funnet en bug jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse:

jeg bruker en get variabel til a hente ut fra databasen, når ting blir lagt inn får alt en ID stiger for hver ny. si nå at 10 er den siste vist det da står ?emne=11 så vi det forsatt være mulig å svare på dette emne som ikke eksisterer, og når da neste lager emne nr 11 vil denne ligge som svar?

noen som vet? ble kanskje litt rotete

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har begynt på backend på forumet mitt nå og har funnet en bug jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse:

jeg bruker en get variabel til a hente ut fra databasen, når ting blir lagt inn får alt en ID stiger for hver ny. si nå at 10 er den siste vist det da står ?emne=11 så vi det forsatt være mulig å svare på dette emne som ikke eksisterer, og når da neste lager emne nr 11 vil denne ligge som svar?

noen som vet? ble kanskje litt rotete

Høres mer ut som manglende if-else-logikk enn en bug.

PHP
<?php

if(thread_exists(11)) {

echo '<a href="#">Clicky here to reply!!1one!</a>';

}

else {

echo 'zOMG! Tråden eksisterer ikke';

}

?>

elns :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Loomy: Ville heller brukt While-logikk.

8182475[/snapback]

Fordi? :dontgetit:

8182635[/snapback]

Så lenge det eksisterer en nyere tråd, gi link til den.

Så lenge det eksisterer en eldre tråd, gi link.

8182706[/snapback]

Nå beskriver du hva if-setningen gjør, ikke while. Hva er det du skal iterere over for å avgjøre om det eksisterer en nyere/eldre tråd? :)

Lenke til kommentar
Facebook ble litt kjedelig i lengden. Syns ikke sosiale sider som det er så givende lengre. Nå har jeg sjekket ut blink, myspace, nettby og facebook. Vet ikke om jeg gidder å registrere meg på Virb. Men all eksponeringen er vel bra.

8184567[/snapback]

Du har jo fått deg en fjortisnettkjæreste på blink da, du burde være fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...