Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lett.

Noen Photoshop-spørsmål;

1. Om man lager en action som utfører auto color, auto contrast og auto levels, vil denne da bruke innstillingene som den fant på bildet som ble brukt under recording av actionen, eller vil den finne de beste autoinnstillingene for hver bilde den kjører actionen på?

2. Er det noe hot-key for å zoome et bilde 100%?

Lenke til kommentar
Lett.

Noen Photoshop-spørsmål;

1. Om man lager en action som utfører auto color, auto contrast og auto levels, vil denne da bruke innstillingene som den fant på bildet som ble brukt under recording av actionen, eller vil den finne de beste autoinnstillingene for hver bilde den kjører actionen på?

2. Er det noe hot-key for å zoome et bilde 100%?

8174704[/snapback]

1. Den vil bruke innstillinger/nivå på det aktuelle biletet, ikkje biletet du brukte under "opptak".

2. Default CTRL+ALT+0

Lenke til kommentar
For dei som ikkje har meldt seg på WHATWG og W3C sine mailingliste er det vel ganske nytt at elementet VIDEO kjem i neste revisjon av HTML. Om dykk ikkje vil lese spesifikasjoner står det ganske greitt forklart på Anne van Kesterens blogg: Why Video?

8174123[/snapback]

Sto litt om det i Digi.no sin artikkel om HTML6. Høres ut som en mye bedre løsning enn object. Spesielt vis man får standarisert ett åpent videoformat.

Hvor er det man melder seg på mailinglistene til W3C og WHATWG?

Lenke til kommentar
Sto litt om det i Digi.no sin artikkel om HTML6. Høres ut som en mye bedre løsning enn object. Spesielt vis man får standarisert ett åpent videoformat.

Det hadde nok vore bra om ein fekk standardisert eit videoformat som plutselig blei brukt på alt, men det vil jo aldri la seg realisere i praksis. Tenk berre på kor mange ulike typar format du har i dag - og om du er litt "into" det, så finn du sikkert ein haug fordelar/ulemper dei ulike formata seg imellom. Blir litt som å seie at du vil ha èitt universellt programmeringsspråk som skal brukast til alt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Ogg Theora er jo det formatet som alle burde brukt, siden det er en åpen standard, og nå som FX og Opera(?) skal få støtte for O.T. når video taggen kommer blir kanskje O.T. det store "nye".

Det er hvertfal min ønsketenkning.

Espen

Lenke til kommentar

Der ja - ferdig med et utkast av en HTML-guide. Om folk vil sjå, så ligg den her. Kan nok lønne seg å lime inn sjølve guiden her, sidan den er skrive med markdown-syntaks. :)

Fyr laus, værsåsnill.

Er det her SO bare for webfolka eller?

På ein måte, men vi prøver å halde oss på emnet (on topic) her :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Der ja - ferdig med et utkast av en HTML-guide. Om folk vil sjå, så ligg den her. Kan nok lønne seg å lime inn sjølve guiden her, sidan den er skrive med markdown-syntaks. :)

Fyr laus, værsåsnill.

Er det her SO bare for webfolka eller?

På ein måte, men vi prøver å halde oss på emnet (on topic) her :)

8175804[/snapback]

Synes ikke du skal nevne ting som at man ikke trenger å lukke alle tags, og at html loose er lurt når man prøver seg frem. Det blir så fort missforstått. Sett heller et større fokus på semantik

Men det er kansje ting som komme senere...

Lenke til kommentar

Litt sånn tilleggsinfo synest eg er på plass i en slik guide. Det er jo ikkje feil å venne seg til å aldri lukke eit element, så lenge du er klar over kva som i bunn og grunn er riktig.

Angåande transistional doctype så synest eg òg at den bør nevnast. Eg skriv jo dog at eg anbefalar den strenge typen.

Skal uansett ta ting til etterretning og gå over teksten om litt, når eg har fått fleire innspel og eg har latt det heile "synke litt" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...