Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[Muhammed-karikatur]

8165377[/snapback]

Personlig vil jeg si at et bilde som viser Jesus ha sex med et foster er en god del hakk grovere og en god del mer støtende enn en (politisk) karikatur av Muhammed med en bombe som hodeplagg. ;)

Lyst til å ta vekk Muhammed-bildet før en mod kommer bortom?

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Sant. Men om vi då seier at bildet blir henta vha javascript, og javascript er deaktivert vil ein ikkje få fram bildet.

Som sagt, dette er kun ei løysing som kan forhindre kopiering blant dei som ikkje er så veldig lærte.

Mikael: Godt poeng. :p

8162172[/snapback]

I opera (og sikkert Firefox med flere) kan man først gå inn på en nettside (med JavaScript på -> bildet blir lastet), så velge å deaktivere javaScript (bildet forblir på siden, med mindre man reloader siden), og "høyreklikke->lagre billde", eventuelt trykke print screen. ...

Men om man først sitter på Opera/FF er det mye enklere å høyreklikke på bildet og velge "lagre.." med en gang (uten å slå av JS). JavaScript som skal forhindre høyreklikking fungerer nemlig ikke på Opera ;) (Man kan aktivere denne "featuren", men den er av som default)

Hvordan vanskeliggjøre kopiering av bilde:

- Sett på et vannmerke, for det er uansett mulig å få tak i bildet

- Legg bildet inn som background-img i css. Plasser et gjennomsiktig bilde oppå i html. Dermed vil man få tak i feil bilde ved "høyreklikk -> lagre bilde..." (threadless benytter denne teknikken)

- Ha ustrukterert og rotete skildekode, slik at det er lite trivielt å undersøke koden.. Vha av JS som har navn som "blokkertBilde" eller lignende kan du også villede folk til å tro at det er der man skal lete for å få fatt i bildet ;)

- Folk kan fortsatt besøke "temporary internet files" eller hva denne katalogen heter.. Der vil jo bildene nødvendigvis ligge..

- Også du kan jo bruke flash eller lignende til å vise bilder. Utrolig frustrerende og lite brukervennlig metode, men brukervennlighet forsvant jo med en gang du vurderte JS for å hindre folk høyreklikk/prtScr)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Jeg likte threadless sin løsning.

Men mener å ha klart å stikke av med noen bilder derifra da...

8166698[/snapback]

Ja, på Flickr kan man gjere det samme.

Eg har ingenting i mot Flash for bilder, sånn egentlig -- så lenge man har ein alternativ versjon.

SlideShowPro til framvisning av bilder, f.eks.. Brilliant. :)

Men gode poeng, qualbeen. :)

Creating Competitors - godt lesestoff.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
- Ha ustrukterert og rotete skildekode, slik at det er lite trivielt å undersøke koden.. Vha av JS som har navn som "blokkertBilde" eller lignende kan du også villede folk til å tro at det er der man skal lete for å få fatt i bildet ;)

8166669[/snapback]

Hah! Det er den dårligste løsningen jeg har hørt. Ustrukturert og rotete kode er en altfor høy pris å betale. Jeg likte imidlertid Threadless sin løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...