Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
@ wh1te: Wher' have thou been?

På fjellet, Gaustablikk @ Telemark nærmere bestemt. Stod på brett, trynte på railen dag 3, måtte bandasjeres, klarte heldigvis spille cs, spilte med bot'er på ad-hoc nettverk med kamerat, stod slalom og elsket det, lagde film, savnet forumet.

NY GUIDE UTE! ALL HAIL!  :p

http://absentvoid.com/csstut/

Argh! Nynorsk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen idéer til scoreboard?

Forutsetninger (kan gjøres om på til nød :p):

Jeg har X antall filer. Hver fil heter det samme som brukeren som har +.txt. Altså for eksempel Mikka.txt. Innholdet av denne filen er et tall fra 0-10, avhengig av hvor mange av de 10 spørsmålene brukeren har svart riktig på.

EDIT:

Det som var tanken var at "brukerene" listes opp sammen med deres resultater, i rekkefølge sortert etter resultatene..

Anyone?

Vet jeg egentlig burde ha klart dette selv, men som jeg har sagt: Jeg er ikke god i php, og dette scriptet lager jeg for å bli bedre. ;)

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
*bestemt seg for å oversette alle css tuts til engelsk i tillegg*

Gammelengelsk?

... De er jo skrevet på nynorsk opprinnelig.

Lenke til kommentar
Mikka, trur du vil få meir og bedre respons i PHP forumet ;)

Mulig det, ja.. ;)

Driver og ser litt på mulighetene for å samle alle brukerene i én fil, med en variabel for brukernavn og en for score, der verdiene blir array'er eller hva det heter.. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få til det heller. :ermm:

Lenke til kommentar
Mikka, trur du vil få meir og bedre respons i PHP forumet ;)

Mulig det, ja.. ;)

Driver og ser litt på mulighetene for å samle alle brukerene i én fil, med en variabel for brukernavn og en for score, der verdiene blir array'er eller hva det heter.. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få til det heller. :ermm:

Tenk mysql.. Trenger du webplass kan jeg sikkert sponse deg.

Lenke til kommentar
Forutsetninger (kan gjøres om på til nød :p):

Jeg har X antall filer. Hver fil heter det samme som brukeren som har +.txt. Altså for eksempel Mikka.txt. Innholdet av denne filen er et tall fra 0-10, avhengig av hvor mange av de 10 spørsmålene brukeren har svart riktig på.

EDIT:

Det som var tanken var at "brukerene" listes opp sammen med deres resultater, i rekkefølge sortert etter resultatene..

Hva med å lagre alle resultater + brukernavn i en og samme fil? Da er det ganske lett å hente ut resultatene.

Filen kan for eksempel se slik ut, med først en ID, så navn, og deretter poeng:

1 | jorgenindahouse | 40
4 | Mikka | 3
2 | Per | 123
78 | Pål | 2
...

EDIT: Så ikke at du luftet den ideen før meg... :blush:

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...