Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Keen på Optimus keyboard, jeg.. Får bli noe å blåse studielånet på :p

Mnja, 9k er litt i overkant for et tastatur for min del.

Det jeg har nå koster faktisk hele 49,- og er det beste jeg noen gang har hatt :wee:

Gratulerer til Lied og Dunis forresten :fun:

Endret av PT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om ett gratis CMS som fikser små nyheter, også store. Altså firkanter, som alle nettaviser har, to små ved siden av hverandre osv? Dårlig forklart men

8155085[/snapback]

Dette kan man i hvertfall gjøre veldig enkelt i Joomla!, som har en egen «Frontpage manager»

8158367[/snapback]

Kan jeg også ha brukere som kan skape nyheter men som ikke har allverdens muligheter, som en admin har?

Lenke til kommentar

Gratulerer til begge to :)

Mnja, 9k er litt i overkant for et tastatur for min del.

Tja, kan jo fort bli verdt pengene. Eget tastatur til programmering, PS, filmredigeringsprogrammer etc. Mulighetene er store med et slikt tastatur.. Men prisen er helt klart en smule stiv ;)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Hvordan kombinerer du dette med skole?

Er det mye arbeid?

8161201[/snapback]

Eg kombinerer til tusen. Blir helst gjort på kveldane. :)

Men systemet har faktisk kommet ganske så langt. Eg har jobba for NRK i to-tre månader allereie. Trudde eg sa det i kafeen for lenge sida, eg?

Alt av basisfunksjonalitet er faktisk inne. Om ikkje så lenge skal eg kaste systemet opp på beta-serveren til NRK. Kanskje nokon her vil vere betatestarar? (Dette må eg kanskje køyre gjennom sjefane først, men eg går ut i frå at det går bra) :-)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Hvordan kombinerer du dette med skole?

Er det mye arbeid?

8161201[/snapback]

Eg kombinerer til tusen. Blir helst gjort på kveldane. :)

Men systemet har faktisk kommet ganske så langt. Eg har jobba for NRK i to-tre månader allereie. Trudde eg sa det i kafeen for lenge sida, eg?

Alt av basisfunksjonalitet er faktisk inne. Om ikkje så lenge skal eg kaste systemet opp på beta-serveren til NRK. Kanskje nokon her vil vere betatestarar? (Dette må eg kanskje køyre gjennom sjefane først, men eg går ut i frå at det går bra) :-)

8161221[/snapback]

Husker du nevnte at du jobbet litt for NRK, men det ble aldri sagt hva du jobbet med. Jeg kan godt være betatester :cool:

Lenke til kommentar

Det er sikkert mulig. :)

------

Over til noko anna.

Alle husker dei spørsmåla som kom frå tid til annan om korleis ein kan deaktivere høgreklikk, sant?

Folk ville ha dette inn for å kunne hindre brukarar i å kopiere f.eks. bilder. Da sa vi "men brukeren kan jo berre ta eit screenshot".

Sjekk ut MochiKit KeyEvents Signals. Dette er jo sjølvsagt ikkje noko nytt, men eg har ikkje tenkt på det før no. Dette kan faktisk - til ei viss grad - hindre at brukarar kan kopiere bilder. Når brukaren då trykker på "print screen" sendast det ein trigger til javascriptet - og javascriptet bytter ut bildet/objektet med noko anna.

Kva trur dykk? :)

Lenke til kommentar
Over til noko anna.

Alle husker dei spørsmåla som kom frå tid til annan om korleis ein kan deaktivere høgreklikk, sant?

Folk ville ha dette inn for å kunne hindre brukarar i å kopiere f.eks. bilder. Da sa vi "men brukeren kan jo berre ta eit screenshot".

Sjekk ut MochiKit KeyEvents Signals. Dette er jo sjølvsagt ikkje noko nytt, men eg har ikkje tenkt på det før no. Dette kan faktisk - til ei viss grad - hindre at brukarar kan kopiere bilder. Når brukaren då trykker på "print screen" sendast det ein trigger til javascriptet - og javascriptet bytter ut bildet/objektet med noko anna.

Kva trur dykk? :)

8162078[/snapback]

Hvordan hacke: Åpne Notepad, legg notepad slik at den ikke overlapper bildet, trykk PrintScreen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...