PT Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Keen på Optimus keyboard, jeg.. Får bli noe å blåse studielånet på Mnja, 9k er litt i overkant for et tastatur for min del. Det jeg har nå koster faktisk hele 49,- og er det beste jeg noen gang har hatt Gratulerer til Lied og Dunis forresten Endret 15. mars 2007 av PT Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Ungdom lager NRKs ungdomsside Hihi, så gøy! Lenge siden sist folkens. 8160712[/snapback] Så bra! Gratulerer til begge! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Lied/Bognø: Ikke verst! Er det en communityside eller hur? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Noen som vet om ett gratis CMS som fikser små nyheter, også store. Altså firkanter, som alle nettaviser har, to små ved siden av hverandre osv? Dårlig forklart men 8155085[/snapback] Dette kan man i hvertfall gjøre veldig enkelt i Joomla!, som har en egen «Frontpage manager» 8158367[/snapback] Kan jeg også ha brukere som kan skape nyheter men som ikke har allverdens muligheter, som en admin har? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Kjempestilig! Gratulerer så mye, Simon og Henrik. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Gratulerer, imponerende av begge to.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Ungdom lager NRKs ungdomsside Hihi, så gøy! Lenge siden sist folkens. 8160712[/snapback] Hehe, så Henke fikk overtalt de til å velge deg over den ungdomsbedriften ja. -- Jeg trodde da Henke var eldre enn 17, barnerumpe Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Gratulerer til begge to Mnja, 9k er litt i overkant for et tastatur for min del. Tja, kan jo fort bli verdt pengene. Eget tastatur til programmering, PS, filmredigeringsprogrammer etc. Mulighetene er store med et slikt tastatur.. Men prisen er helt klart en smule stiv Endret 15. mars 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 17? Burde ikke Lied gått på VGS i den alderen? Mente også han var eldre.. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg trodde da Henke var eldre enn 17, barnerumpe 8160831[/snapback] Overrasker meg også. Går du VK1 Henrik, eller var skolen så vanskelig at du måtte droppe ut? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hmm, blei også overraska over at eg var sytten. Eg er nok over lovlig alder, dessverre. Men fortsatt i VGS, ja. Optimus Keyboard skal i hus! Endret 15. mars 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hmm, blei også overraska over at eg var sytten. Eg er nok over lovlig alder, dessverre. Men fortsatt i VGS, ja. 8161106[/snapback] ok. Hvordan kombinerer du dette med skole? Er det mye arbeid? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hvordan kombinerer du dette med skole?Er det mye arbeid? 8161201[/snapback] Eg kombinerer til tusen. Blir helst gjort på kveldane. Men systemet har faktisk kommet ganske så langt. Eg har jobba for NRK i to-tre månader allereie. Trudde eg sa det i kafeen for lenge sida, eg? Alt av basisfunksjonalitet er faktisk inne. Om ikkje så lenge skal eg kaste systemet opp på beta-serveren til NRK. Kanskje nokon her vil vere betatestarar? (Dette må eg kanskje køyre gjennom sjefane først, men eg går ut i frå at det går bra) :-) Endret 15. mars 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hvordan kombinerer du dette med skole?Er det mye arbeid? 8161201[/snapback] Eg kombinerer til tusen. Blir helst gjort på kveldane. Men systemet har faktisk kommet ganske så langt. Eg har jobba for NRK i to-tre månader allereie. Trudde eg sa det i kafeen for lenge sida, eg? Alt av basisfunksjonalitet er faktisk inne. Om ikkje så lenge skal eg kaste systemet opp på beta-serveren til NRK. Kanskje nokon her vil vere betatestarar? (Dette må eg kanskje køyre gjennom sjefane først, men eg går ut i frå at det går bra) :-) 8161221[/snapback] Husker du nevnte at du jobbet litt for NRK, men det ble aldri sagt hva du jobbet med. Jeg kan godt være betatester Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Kanskje nokon her vil vere betatestarar? (Dette må eg kanskje køyre gjennom sjefane først, men eg går ut i frå at det går bra) :-) 8161221[/snapback] Jeg vil gjerne være betatester hvis det er mulig Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Det er sikkert mulig. ------ Over til noko anna. Alle husker dei spørsmåla som kom frå tid til annan om korleis ein kan deaktivere høgreklikk, sant? Folk ville ha dette inn for å kunne hindre brukarar i å kopiere f.eks. bilder. Da sa vi "men brukeren kan jo berre ta eit screenshot". Sjekk ut MochiKit KeyEvents Signals. Dette er jo sjølvsagt ikkje noko nytt, men eg har ikkje tenkt på det før no. Dette kan faktisk - til ei viss grad - hindre at brukarar kan kopiere bilder. Når brukaren då trykker på "print screen" sendast det ein trigger til javascriptet - og javascriptet bytter ut bildet/objektet med noko anna. Kva trur dykk? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Hmm, det høres jo mulig ut. Men hvordan blir dette på Mac? Vi har jo ingen Print Screen knapp, men derimot hele tre muligheter for å ta bilde av skjermen. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Linux også. Og hvor bra funker det i Opera om man skrur av javacript, eller bare leser kilden for den sags skyld. Har du blitt NRK korrupt nå henke? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Over til noko anna.Alle husker dei spørsmåla som kom frå tid til annan om korleis ein kan deaktivere høgreklikk, sant? Folk ville ha dette inn for å kunne hindre brukarar i å kopiere f.eks. bilder. Da sa vi "men brukeren kan jo berre ta eit screenshot". Sjekk ut MochiKit KeyEvents Signals. Dette er jo sjølvsagt ikkje noko nytt, men eg har ikkje tenkt på det før no. Dette kan faktisk - til ei viss grad - hindre at brukarar kan kopiere bilder. Når brukaren då trykker på "print screen" sendast det ein trigger til javascriptet - og javascriptet bytter ut bildet/objektet med noko anna. Kva trur dykk? 8162078[/snapback] Hvordan hacke: Åpne Notepad, legg notepad slik at den ikke overlapper bildet, trykk PrintScreen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå