Runar Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Finnes det noen forhåndsvisning av Webkafeen?^^ *mine innlegg* 8156001[/snapback] http://beta.webkafeen.no Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Finnes det noen forhåndsvisning av Webkafeen?^^ *mine innlegg* 8156001[/snapback] http://beta.webkafeen.no 8156270[/snapback] Evt http://beta.webkafeen.no/single.html Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) fy farsken, det der begynner å se bra ut! (noen margin/padding feil på kommentarene, men ikke noe stort) hmm, det var ikke noe problem nå.... Endret 14. mars 2007 av MC2 Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Failed vs. Unfailed redesigns of newspaper websites Litt interessant det med at man aldri skal legge store tekstblokker i a elementer, og hvordan man kan unngå problemet. Lovskogen: Istedenfor å ha en "informasjonsside" i menyen (som jeg ikke helt skjønner hva skal bli brukt til) bør den heller erstattes av en egen side over guider. (Det blir litt mye å ha alle typer småguider som oppsett av Apache osv i sidebaren.) Mulig dette ødelegger det fine gridsystemet ditt, men det får så heller være. Det enkleste er at folk finner den informasjonen de er på jakt etter rakst og enkelt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Bra jobba tor. Gleder meg til jeg er ferdig på hovedprosjekt så kan jeg gjøre ferdig backend, ingen andre som gjør noe så Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Det bruker samme publiseringssystem som vi bruker i Forsvaret også. Escenic. 8153812[/snapback] Korleis er det? På jobben bruker vi Polopoly. Det fins særdeles mange muligheiter i systemet, men så vidt eg har forstått er det ganske ustabilt til tider. Men valgmuligheitene er fenomenale. Det erstatter lett eit enkelt bilderedigeringsprogram, for eksempel. 8153964[/snapback] Det er helt greit det. Hoster og hikster litt av og til, men stort sett går det greit. Bruker også Etomite CMS og Hardware Online sitt og foretrekker sistnevnte. Var egentlig bare et ja/nei-spørsmål ettersom jeg har vært i kontakt med såkalt "ledende" webleverandører som gjerne tar det firedobbelte for sider som muligens er relativt velutviklede, men som ikke ser ut i forhold til flere blogger og porteføljer fra dette forumets web-samfunn. 8152620[/snapback] Spør du meg, tar mange ledende webleverandører seg kraftig overbetalt. Har nylig kommet borti et firma som krevde 35 000 - 40 000 for en nettside med tabellsuppe og et design som var snekret sammen på noen timer. 8154010[/snapback] Jeg forhandlet med et firma som tok 250.000 (!) for en tabellsuppe og CMS. Designet var ok (les: intet mer), men resten var lavmål. Skal ikke si hvem det er i fare for å bryte noen lover (skrevne og uskrevne), men jeg fikk litt sjokk kan man si. 8155051[/snapback] 250.000?!? Er folk SPINNVILL!? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Går rykter om at STFK (Sør-Trøndelag Fylkeskommune) driver og lager en side om trøndelags historie med et budsjett på 4*10^6 kroner. Databaseserveren skal ha kostet opp mot 10^5. Han bare «baseserver til hundretusen» lzm, og jeg bare «ØØØØØØØh, wtf, ø hø» lzm! Kanke bare sette opp en mysql der i gårn lzm? Så forbanna mange som skal lese trøndersk histore, wtf? Og han bare «proffe greier detta her», ikkesant. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Morsom post, morsomt skrevet og. Vittig altså Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Finnes det noen forhåndsvisning av Webkafeen?^^ *mine innlegg* 8156001[/snapback] http://beta.webkafeen.no8156270[/snapback] Finnes det ikke en egen tråd om kafeen også? Selv synes jeg prosjektet høres spennende ut, og hvis noen gadd å dra liv i den egentlige webkafeen-tråden så ville alt ha vært samlet på ett sted (greit nok at man linker til designet herfra, men alle tilbakemeldingene kunne vi vel tatt i den andre, right?) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) hvis noen gadd å dra liv i den egentlige webkafeen-tråden8157631[/snapback] Uansett navn på prosjektet, så er denne tråden den egentlige webkafeen-tråden™. Endret 14. mars 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Var egentlig bare et ja/nei-spørsmål ettersom jeg har vært i kontakt med såkalt "ledende" webleverandører som gjerne tar det firedobbelte for sider som muligens er relativt velutviklede, men som ikke ser ut i forhold til flere blogger og porteføljer fra dette forumets web-samfunn. 8152620[/snapback] Spør du meg, tar mange ledende webleverandører seg kraftig overbetalt. Har nylig kommet borti et firma som krevde 35 000 - 40 000 for en nettside med tabellsuppe og et design som var snekret sammen på noen timer. 8154010[/snapback] Det kan virke dyrt når man tar utgangspunkt i hva en freelancer fakturerer, men det er slettes ikke dyrt i B2B kontekst. I vår verden opererer man ikke så mye med "XHTML = x-antall lapper" hva gjelder prissetting, man selger tjenesten for det man antar verdien er for kunden. Det er slik bedrifter kan forsvare investeringer på et par hundre tusen. Når man forstår denne tilnærmingen vil ikke 215.000 kr være usannsynlig mye, da er det ikke bare er produktet i seg selv (koden) man prissetter - men produktet som et ledd i kundens strategi for å (mest sannsynlig) opprette nye - eller øke eksisterende innteksstrømmer. Men alt dette om forretningsutvikling lærer man etterhvert. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) hvis noen gadd å dra liv i den egentlige webkafeen-tråden8157631[/snapback] Uansett navn på prosjektet, så er denne tråden den egentlige webkafeen-tråden™. 8157651[/snapback] Du har så rett så rett! Nesten litt frekt av noen å starte en nettside med samme navn som en tråd på diskusjon.no. Søksmål, anyone? Men nok om det: Fant nettopp ut at ikke alle liker div. kodefeil like godt: http://web.archive.org/web/20051024015306/...php?ScreenShots (drit i innholdet på siden - den er ikke noe bra.. Noen som vet om noe bra "Collaboration" plugin for eclipse? Sobalipse virket spennende, sånn bortsett fra at prosjektet tydeligvis bla lagt på is for tre år siden, og det er umulig å få fatt i netlastninger.. Endret 15. mars 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 hvis noen gadd å dra liv i den egentlige webkafeen-tråden8157631[/snapback] Uansett navn på prosjektet, så er denne tråden den egentlige webkafeen-tråden™. 8157651[/snapback] Du har så rett så rett! Nesten litt frekt av noen å starte en nettside med samme navn som en tråd på diskusjon.no. Søksmål, anyone?8157997[/snapback] Poenget var at å henvise til den andre tråden som 'webkafeen' blir en smule feil.Men for all del. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Pft, rett skal være rett.. Viktig å videreføre tradisjonene og kulturene og ikke la de bli offer for ytre press eller lignende.. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Det Jernlov mener er nok et CMS der man kan velge "levels" på nyhetene. Akkurat slik som vi trenger til webkaféen - men vi lager vel våres custom. 8155626[/snapback] Ja, noe sånt. Edit: Så det blir mer ett zine enn blog. 8155834[/snapback] News Publishing er midt i blinken for meg, noen som anbefaller noe? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Noen som vet om ett gratis CMS som fikser små nyheter, også store. Altså firkanter, som alle nettaviser har, to små ved siden av hverandre osv? Dårlig forklart men 8155085[/snapback] Dette kan man i hvertfall gjøre veldig enkelt i Joomla!, som har en egen «Frontpage manager» Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Noen som vet om en kalender ala denne som også kan gå bakover i tid? Denne går bare fremover Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Henke på Digi.no Ekstremt indirekte da Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Det kan virke dyrt når man tar utgangspunkt i hva en freelancer fakturerer, men det er slettes ikke dyrt i B2B kontekst. I vår verden opererer man ikke så mye med "XHTML = x-antall lapper" hva gjelder prissetting, man selger tjenesten for det man antar verdien er for kunden. Det er slik bedrifter kan forsvare investeringer på et par hundre tusen. Når man forstår denne tilnærmingen vil ikke 215.000 kr være usannsynlig mye, da er det ikke bare er produktet i seg selv (koden) man prissetter - men produktet som et ledd i kundens strategi for å (mest sannsynlig) opprette nye - eller øke eksisterende innteksstrømmer. Men alt dette om forretningsutvikling lærer man etterhvert. 8157672[/snapback] Har selv brukt denne tilnærmingen, men ikke i så stor målestokk. Bedrifter med faste kostnader er selvfølgelig nødt til å kreve mer enn freelancere, men er det god etikk å fakturere overdrevent mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå