Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
BA goes redesign. Syns det var digg, jeg. Valid HTML tilogmed.

8153778[/snapback]

Det bruker samme publiseringssystem som vi bruker i Forsvaret også. Escenic.

Lenke til kommentar
BA goes redesign. Syns det var digg, jeg. Valid HTML tilogmed.

8153778[/snapback]

8153812[/snapback]

Korleis er det? På jobben bruker vi Polopoly. Det fins særdeles mange muligheiter i systemet, men så vidt eg har forstått er det ganske ustabilt til tider. Men valgmuligheitene er fenomenale. Det erstatter lett eit enkelt bilderedigeringsprogram, for eksempel.

Lenke til kommentar
Var egentlig bare et ja/nei-spørsmål ettersom jeg har vært i kontakt med såkalt "ledende" webleverandører som gjerne tar det firedobbelte for sider som muligens er relativt velutviklede, men som ikke ser ut i forhold til flere blogger og porteføljer fra dette forumets web-samfunn.

8152620[/snapback]

Spør du meg, tar mange ledende webleverandører seg kraftig overbetalt. Har nylig kommet borti et firma som krevde 35 000 - 40 000 for en nettside med tabellsuppe og et design som var snekret sammen på noen timer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

8153812[/snapback]

Korleis er det? På jobben bruker vi Polopoly. Det fins særdeles mange muligheiter i systemet, men så vidt eg har forstått er det ganske ustabilt til tider. Men valgmuligheitene er fenomenale. Det erstatter lett eit enkelt bilderedigeringsprogram, for eksempel.

8153964[/snapback]

Det er helt greit det. Hoster og hikster litt av og til, men stort sett går det greit. Bruker også Etomite CMS og Hardware Online sitt og foretrekker sistnevnte.

Var egentlig bare et ja/nei-spørsmål ettersom jeg har vært i kontakt med såkalt "ledende" webleverandører som gjerne tar det firedobbelte for sider som muligens er relativt velutviklede, men som ikke ser ut i forhold til flere blogger og porteføljer fra dette forumets web-samfunn.

8152620[/snapback]

Spør du meg, tar mange ledende webleverandører seg kraftig overbetalt. Har nylig kommet borti et firma som krevde 35 000 - 40 000 for en nettside med tabellsuppe og et design som var snekret sammen på noen timer.

8154010[/snapback]

Jeg forhandlet med et firma som tok 250.000 (!) for en tabellsuppe og CMS. Designet var ok (les: intet mer), men resten var lavmål. Skal ikke si hvem det er i fare for å bryte noen lover (skrevne og uskrevne), men jeg fikk litt sjokk kan man si.

Lenke til kommentar
Noen som vet om ett gratis CMS som fikser små nyheter, også store. Altså firkanter, som alle nettaviser har, to små ved siden av hverandre osv? Dårlig forklart men

8155085[/snapback]

Det har vel bare noe med hvordan du henter ut nyhetene, og styler dem med CSS?

Lenke til kommentar
Noen som vet om ett gratis CMS som fikser små nyheter, også store. Altså firkanter, som alle nettaviser har, to små ved siden av hverandre osv? Dårlig forklart men

8155085[/snapback]

8155100[/snapback]

Ja, men da må jo CMS gi forskjellige nyheter en spesiell class, sant? Og det er det jeg ser etter da kan du si.

Lenke til kommentar

8155085[/snapback]

8155100[/snapback]

Ja, men da må jo CMS gi forskjellige nyheter en spesiell class, sant? Og det er det jeg ser etter da kan du si.

8155156[/snapback]

Er du på utkikk etter et CMS som gjør alt for deg? F.eks med CuteNews kan du bestemme selv hvilke koder du vil bruke, og da ser jeg ikke helt problemet med å sette nyheten i en div på 50%, slik at det kommer to nyheter i bredden (enkelt forklart)

Du kan også bestemme hvordan ting blir hentet ut fra databasen osv i WordPress.

Lenke til kommentar

8155085[/snapback]

8155100[/snapback]

8155156[/snapback]

Er du på utkikk etter et CMS som gjør alt for deg? F.eks med CuteNews kan du bestemme selv hvilke koder du vil bruke, og da ser jeg ikke helt problemet med å sette nyheten i en div på 50%, slik at det kommer to nyheter i bredden (enkelt forklart)

Du kan også bestemme hvordan ting blir hentet ut fra databasen osv i WordPress.

8155229[/snapback]

Men blir det ikke litt vrient, for jeg vil ha en nyhet som dekker hele siden, også to som dekker halve ved siden av hverandre. Skal jeg bare slenge inn f.eks. <div class="big"> i rommet der jeg skriver nyheten? Hadde også vært fint om det gikk ann å endre dette lett senere, sånn at når det kommer ett nytt innlegg så blir den store liten om du skjønner. Så en open source portal som hadde forskjellige maler om hvordan nyheten ble vist som man konfiguere og velge når du skrev nyheten, sånn jeg tenkte på. Men å bruke den portalen blir veldig overkill i starten av prossessen til siden jeg skal skape.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar
Det Jernlov mener er nok et CMS der man kan velge "levels" på nyhetene. Akkurat slik som vi trenger til webkaféen - men vi lager vel våres custom.

8155626[/snapback]

Ja, noe sånt.

Edit: Så det blir mer ett zine enn blog.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...