Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Dreamweaver og er svært godt fornøyd. Fra før har jeg prøvd FrontPage(ja, jeg var ung og dum) og GoLive, men Dreamweaver stiller i egen klasse. Notepad++, Notepad 2, EMACS osv. har jeg ikke prøvd, og ser heller ingen grunn til å gjøre det når jeg er fornøyd med Dreamweaver.

Lenke til kommentar
Jeg har blitt helt forelsket i Intype. Fleksibel lettvekter. Mangler noen ting, som bl.a. search and replace, men man kan jo ikke forvente annet av en Alpha-versjon :)

8146486[/snapback]

Må si meg enig i det vis jeg kan føye til en ting; tabs! Går ikke ann å jobbe med php uten tabs.

Gleder meg til den er ferdig. Da blir PM (Project Manager) kanskje mulig å bruke også.

Nei, nei, dere har helt feil.. EMACS uber alles! :p

8147152[/snapback]

TextMate über alles! Men siden jeg ikke har mac enda holder jeg meg til Notepad++ og InType.

Lenke til kommentar
Noen andre som får tusener på tusener med mailer som har [!RBLh] og liknende som tema og ikkeno innhold? De har nesten ikke metadata heller, og er sendt fra forskjellige adresser. =/ Gmail-spamfilteret plukker dem ikke opp, utrolig frustrerende.

8145656[/snapback]

Har jeg sett lite til du. Men det kommer sikkert hit også..

Er det mange her som bruker programmer som Dreamweaver? Eller går de fleste for rene notisblokklignende programmer?

8146453[/snapback]

Finnes det noe annet enn Notepad? :omg:

Hater slike utsagn.. Hva vet du om hvordan Dreamweaver funker til andre ting enn HTML,CSS og PHP? Hva om man trenger den fleksibiliteten Emacs kan tilby, noe Dreamweaver ikke kan måle seg med i det hele tatt!

8147329[/snapback]

Emacs er sikkert flott den - sånn bortsett fra utseende. Ja, og det lille faktum at det tar 4 måneders aktiv kursing for å lære seg hurtitastene. Hvorfor skal ctrl+ecs+w+y være kopier? Hva er galt med ctrl+c? Nei, fikk litt avsmak på emacs da jeg prøvde det.. Men er sikkert en flott program når man først blir kjent med det.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

http://derekslager.com/blog/posts/2007/02/...with-emacs.ashx

EDIT:

http://bc.tech.coop/blog/070306.html

http://steve-yegge.blogspot.com/2007/02/my...-excursion.html

og til slutt et sitat fra denne http://steve.yegge.googlepages.com/tour-de-babel

" They all used Emacs, of course. Hell, Eric Benson was one of the authors of XEmacs1. All of the greatest engineers in the world use Emacs. The world-changer types. Not the great gal in the cube next to you. Not Fred, the amazing guy down the hall. I'm talking about the greatest software developers of our profession, the ones who changed the face of the industry. The James Goslings, the Donald Knuths, the Paul Grahams2, the Jamie Zawinskis, the Eric Bensons. Real engineers use Emacs. "

Endret av Slettet-8fx0y6VV
Lenke til kommentar
Den videoen så jo faktisk bra ut :)

Er det mange her som bruker programmer som Dreamweaver? Eller går de fleste for rene notisblokklignende programmer?

8146453[/snapback]

Zend Development Environment. Ingen over, ingen ved siden av, ingen i nærheten engang. :)

Eneste jeg trenger, er project management, ftp upload inne i programmet, syntaks highlight for html og css :)

8147365[/snapback]

Jupp, samt syntax hl for PHP/SQL, integrert debugging av php-applikasjoner og automatisk oppdaging av syntaxfeil (lik stavekontroll i openoffice), integrert SVN/CVS-klient, tabs (essensiellt) og generering av PHPDoc. :) Noe mindre enn dette er ikke godt nok for meg, og da er DW/Intype/Emacs (sorry espen)/Vim/notepad2++ osv. ikke godt nok. Har vurdert å gå over til NuSphere PHPEd eller PHPEclipse, men Eclipse var for ustabilt, og PHPEd var alt for dyr og hadde ikke up-to-date linuxversjon..

:)

Lenke til kommentar
Hva sies til at vi som har jobbet med backend får ut fingeren og får installert Django trunk på Subsys? Frontend begynner å falle på plass nå, kan vel nesten si at det er ferdig snart, og da er det litt kjedelig å ikke kunne leke seg med backend samtidig som vi gjør de siste sakene på frontent :)

Skal dette prosjektet noen gang realiseres, må vi nesten gjøre noe nå! :)

8149940[/snapback]

Quoter meg selv fra prosjekttråden for å få folk litt mer oppmerksomme ;)

Lenke til kommentar
Jeg har blitt helt forelsket i Intype. Fleksibel lettvekter. Mangler noen ting, som bl.a. search and replace, men man kan jo ikke forvente annet av en Alpha-versjon :)

8146486[/snapback]

Intype kommer nok til å ta over plassen til Notepad++ hos meg en gang, men er for mangelfull enda. Intype har forøvrig det som må være tidenes dummeste snarveier for indentering, nemlig Ctrl + J og Ctrl + Alt + J. Sheesh.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål.

Web 2.0, går ikke det på den grafiske biten?

Trodde virkelig det i lengre tid men når jeg hadde tenkt til å sette meg inn i det idag fant jeg denne frasen

Det blir klart at Web 2.0 ikke så mye er en teknologi, som en filosofi eller samling med filosofier. Ett sentralt poeng er å utvikle webtjenester på brukernes premisser. Stol på brukerne, er oppfordringen. Lag tjenester som brukerne selv kan herje med som de vil, så åpner nye bruksområder seg.
Lenke til kommentar
Zend Development Environment. Ingen over, ingen ved siden av, ingen i nærheten engang. :)

8149883[/snapback]

Enig, jeg har aldri brukt en editor så har så mye bra funksjoner, f.eks den integrerte debugginga elsker jeg rett og slett. Og integrert FTP klient er flott :)

På macen derimot bruker jeg TextMate og Transmit for å redigere rett fra serveren via FTP, har ikke fått Zend til å fungere der, jeg får bare en Java feilmelding som jeg ikke skjønner så mye av, noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Det blir klart at Web 2.0 ikke så mye er en teknologi, som en filosofi eller samling med filosofier. Ett sentralt poeng er å utvikle webtjenester på brukernes premisser. Stol på brukerne, er oppfordringen. Lag tjenester som brukerne selv kan herje med som de vil, så åpner nye bruksområder seg.

8150861[/snapback]

Kort sagt er Web 2.0 en ideologi for geeks med store fritidsproblemer.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Eventuelt er det en betegnelse på hvordan mye av verdensveven endrer seg i en retning der applikasjonene ligner mer og mer på desktopapplikasjoner, mye på grunn av Ajax. Det er i hvertfall det jeg ser på som web2.0 når det kommer til teknologi. Når det kommer til design, sier vel avataren min nok :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...