Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Heisann igjen!

Har handla makemicrosofthistory.org (og .com), uten egentlig å ha det klart for meg hva jeg vil bruke domenet til. Tenkte, som navnet tilsier, så lage en side som skal forklare hvorfor verden / ola normann ikke trenger microsoft lengre (eller betalt programmvare forøvdig). Ønsker å fremme linux og open source programmvare enkelt sagt.

Ser ikke for meg en side med tutorials og guider om gratisprogrammer, mer artikkler, nyheter ol. Og litt om hvorfor man burde velge gratisprogrammer (etikk osv..)

Dette virker kanskje litt svevende, men er det noen som vil komme med noen innspill?

8141311[/snapback]

Dette høres ut som et morsom prosjekt, og det kan bli veldig bra.

Som allerede nevnt trenger du et pent design (hvem gjør vel ikke det?), og gode artikler. Selv kan jeg hverken hjelpe til med det ene eller det andre.. Men om du trenger hjelp til å skrive open-source-artikler, tør jeg vedde du finner en del rundt om kring på forumet her :) Eller andre plasser for den saks skyld...

Det vanskeligste blir kanskje å finne på et bra design. Iallefall synes jeg slik er vanskelig (bare se på sia mi, så forstår du at jeg sliter med å lage gode design :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Til dere som bruker Wordpress som publiseringssystem på bloggen/hjemmesiden deres: Lager dere et design fra bunn og implementerer Wordpress, eller tar dere utgangspunkt i en mal som dere laster ned fra Wordpress.org?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er vel lettest å gå ut ifra en template. :)

8144009[/snapback]

Har du gjort det på f.eks. Palmekraft?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Flere webdesignere er dermed som Quentin Tarantino; litt moralsk "stjeling" er null problem :cool:

8144187[/snapback]

Når kjem Nash - A Hitman's Chronicles, forresten? :)

8144615[/snapback]

Tja, si det. Jeg vet inni meg at den filmen må bli laget, men jeg tviler på at det blir i år. Akkurat nå så venter jeg på lader til kameraet slik at jeg og skuespilleren kan begynne å leke oss litt. Du har lest om prosjektet på hjemmesiden regner jeg med?

Lenke til kommentar
Flere webdesignere er dermed som Quentin Tarantino; litt moralsk "stjeling" er null problem :cool:

8144187[/snapback]

Når kjem Nash - A Hitman's Chronicles, forresten? :)

8144615[/snapback]

Tja, si det. Jeg vet inni meg at den filmen må bli laget, men jeg tviler på at det blir i år. Akkurat nå så venter jeg på lader til kameraet slik at jeg og skuespilleren kan begynne å leke oss litt. Du har lest om prosjektet på hjemmesiden regner jeg med?

8144656[/snapback]

Har det, og det ser absolutt ut som noko eg gleder meg til. :-)

Tor: Eg ser wp-linker oooveralt!

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det som er med Wordpress-designs, er at du må greie å få det slik at man ikke kan gå inn og se "Jasså, de bruker Wordpress i backend", så lenge du greier det - så går det fint. Eg brukar WP på designalized.com

8144673[/snapback]

Så det du sier er at jeg egentlig burde ta utgangspunkt i din, eller en av de andre dyktige her inne sin side? :whistle:

Henrik: Jeg gleder meg også. Skuespilleren er helt fantastisk, men jeg er rusten som en foreldet spiker og håper på å riste av meg urutinen.

Lenke til kommentar

Altså.. Så lenge du klarer å designe siden slik at man ikke ser at "Oi, her er det brukt Wordpress!" så er det jo ikke noe problem. Det mange sliter med, er at de ikke klarer å løsrive seg fra templatene, så man med en gang ser at det blir brukt Wordpress evt. et annet lignende CMS.

Vurderer et lite redesign av beyond-sanity.com nå, noe litt mer designish.. Det jeg har nå er liksom litt for kjedelig, synes jeg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Slettet dobbelposten din jeg, Jesper.

Design er ikke problem, det er heller ikke byting av kildekode, noe jeg begynte med som 13-åring da jeg lagde egne IRC-scripts (ja, vet at det ikke er det samme). Bare hører litt rundt i miljøet om hva som er vanlig, så kan jeg gå ut i fra det. Jeg har så mange prosjekter i skallen, men er ikke stø nok på CSS til at ting går effektivt, så jeg vinner en del på å gå ut i fra noe.

Apropos å skjule utgangspunktet; hvor mange av dere sjekker kildekoden på nettsider dere er innom?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde følgende:

SetEnv TZ America/Washington

på hillsofelysium.com, siden vi befinner oss i Seattle, WA, og serveren går etter norsk tid. Men det ser ikke ut som det funker. Trenger det først og fremst til konsertlista, gjestebok og nyheter har jeg fikset. Slik det er nå vil nemlig konsertene flyttes over til "previous shows" 9 timer for tidlig, og det er jo litt kjipt hvis noen bare ser raskt på lista for å se om vi spiller i kveld.

Jeg bare kopierte og limte inn i .htaccess-fila som allerede var i public_html-mappa, det er ikke noe mer jeg trenger å gjøre?

Lenke til kommentar

Noen andre som får tusener på tusener med mailer som har [!RBLh] og liknende som tema og ikkeno innhold? De har nesten ikke metadata heller, og er sendt fra forskjellige adresser. =/ Gmail-spamfilteret plukker dem ikke opp, utrolig frustrerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...