Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Hva er poenget? Slike funksjoner er det opp til nettleseren å komme med. Det beste du kan gjøre er å mekke et stilsett for print. Og om du absolutt vil ha JS-greien din, så er den feil fordi JSet ligger i selve linken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er poenget? Slike funksjoner er det opp til nettleseren å komme med. Det beste du kan gjøre er å mekke et stilsett for print. Og om du absolutt vil ha JS-greien din, så er den feil fordi JSet ligger i selve linken.

8112148[/snapback]

Poenget med det er at de fleste forventer at nettleseren ikke er istand til å printe siden skikkelig uten egen printer-friendly side. Alle har prøvd å printe ut f.eks. vg.no, og blitt håpløst skuffet, da skjerm-optimalisert layout (inkl. reklame) ble forsøkt printet, og resultatet ble skikkelig dårlig.

Beste løsningen (IMO), er denne;

1. Ha alltid print-stilsett tilgjengelig, for dem som bruker printfunksjon direkte

2. Ha en "Print Side" som reserveløsning, som linker til en print preview-versjon (hvor print-stilarket er default stilark), og trigger window.print() på onLoad.

Resultatet blir at det funger supert ved vanlig printfunksjon, fungerer (med unntak av automatisk print-dialog-popup) for folk uten JS, og funker for majoriteten - folk som ikke tør printe uten print preview og som har JS. :)

Lenke til kommentar
Bruk denne du

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
<body onload="doLinkExternal()">

doLinkExternal() er en funksjon, ikke en variabel/konstant.

8055056[/snapback]

Har prøvd den tidligere, og den hjalp ikke nå heller. Det virker som det er noe rart med javascript på maskinen min. Selv om det funker med andre script.

8055098[/snapback]

Da er det nok noe annet som skurrer. Som at du ikke har endret match-stringen. Eventuelt kan du gi meg de komplette kodene over PM eller e-post så skal jeg hjelpe deg...

Lenke til kommentar

MÅ domenet i matchstringen være det samme som domenet siden ligger på?

Her er koden jeg bruker nå:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Alle linkene er normale, Link.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Vis du loader skriptet med et onload-greie vil ikke funsjonen funke før hele siden har blitt lastet ned. Ta heller å print ut a-elementet med javascript. Så slipper de som ikke bruker javascript problemet med at det ikke skjer noe når de trykker på knappen.

Lenke til kommentar

(ang Bergstadkoret, Framside (inkl active), Underside (inkl active og hover))

Pene farger, Mikael. :) Men jeg synes 'kor siden 1928' så litt malplassert ut?

Og teksten i den grønne boksen på fremsiden var kanskje litt piklsete, eller er det bare hos meg? (Ja, jeg har maksimert bildet)

8110277[/snapback]

«Kor siden 1928» er både malplassert og i feil skrift. :) Det overså jeg.. Skriften i det grønne er ikke-antialiasert Georgia. Den er ganske mye brukt, men det er mulig du har rett likevel. Jeg skal vurdere det.

Er det så viktig å legge så mye vekt på "Logg inn"? Syntes da at kontaktinformasjonen er mer interessant.

Egentlig så hater jeg slike login-bokser. Minner meg om fjortisser som har det midt på sida for å booste egoet sitt. "Se på meg, jeg har en logg-inn-boks som ikke fungerer! Se på den lange penisen min!"

8110506[/snapback]

Hehe :) Jeg er helt enig med deg når det gjelder blogger. Her, however, er loginboksen funksjonabel for ganske mange prosent av brukerne. Kormedlemmer kan logge inn og se mer detaljert informasjon, altså insideinformasjon. Noen av dem kan også oppdatere siden. Jeg konkluderte derfor med at den måtte være ganske tilgjengelig.

En loginboks booster nok ikke egoet mitt =P

Takk! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Er det fortsatt noen som har ønsker om å flytte inn i et Webkafeen bofellesskap i Oslo til høsten? Kan ikke alle som er interesserte sende meg en PM her på forumet eller på IRC, så kan vi arrangere et nettmøte en eller annen dag?

Espen

Lenke til kommentar
Da er det nok noe annet som skurrer. Som at du ikke har endret match-stringen. Eventuelt kan du gi meg de komplette kodene over PM eller e-post så skal jeg hjelpe deg...

8112499[/snapback]

Nå aner jeg ikke hva som var feil, men jeg prøvde med Prototype igjen og nå fungerer det perfekt.

Lenke til kommentar
Jeg så litt på disse to sidene og da tenkte jeg litt.. Ser ikke oppsettet veldig likt ut? Er det noe system de bruker eller noe?

Bare lurer..

FilmWeb

BIIP

8115533[/snapback]

http://www.filmweb.no/omfilmweb/index.jsp?id=69624

http://www.escenic.com/

kanskje? aner ikke jeg... :p

Men benytter sikkert samme portal ja

8115597[/snapback]

Så slik jeg forstår det så lager filmweb nettsider for folk? :ohmy: Men hvor kommer Escenic inn? Hørt noe om det?

Lenke til kommentar
Så slik jeg forstår det så lager filmweb nettsider for folk?  :ohmy: Men hvor kommer Escenic inn? Hørt noe om det?

8115735[/snapback]

post-70441-1173464106_thumb.png

Edit: oppdaterte bilde slik at man fort ser hvor det står Escenic

Er også litt artig at Filmweb bruker begrepet WCM fremfor CMS.. Er førstnevnte betegnesle normal å benytte?

wikipedia havner man på en cms-artikkel iallefall...

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...