Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg blitt ufordret av læreren! Lag noe grafisk på en uke som skal være inspirert fra surrealismen og/eller kubismen! Formen er valgfri..

Noen som kan linke meg noen knallbra surrealistiske inspirasjonssider? :p

8096901[/snapback]

Må ikke bruke så store ord så tidlig på morgenen...

8097151[/snapback]

Vi kan prøve nå! Trenger inspirasjon. Tenkte å lage noe abstrakt og ganske merkelig Photoshop-sammensmeltingsaktigfintjoho.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Python?

8099905[/snapback]

Python er ikke et kompileringsspråk...

8100156[/snapback]

Oh, da er det bare meg som er dårlig til å oppfatte slikt da :p Er LISP det? :p

Lenke til kommentar
Jeg har fått et sår under min tunge, som gjør vondt når jeg gjør.. stort sett alt som innebærer den minste berøring av tungen. Lurer virkelig på hvordan jeg har klart å få et slikt sår.

8100309[/snapback]

1. Finn frem sprit, jo høyere alkoholinnholdet er, jo bedre.

2. Finn frem en Q-tip eller tre.

3A. Rens ørene dine og drikk deg drita.

3B. Eller: Ta litt sprit på Q-tipen, finn munnsåret og rens det. Gjenta noen ganger daglig.

Funker som fjell. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Python?

8099905[/snapback]

Python er ikke et kompileringsspråk...

8100156[/snapback]

Blir jo litt feil og si det også, for både Python, Perl, PHP etc. kompileres jo de også. Men i motsettning til f.eks C, så skjer kompileringen ved runtime.

Og det er vel kanskje dette som definerer forskjelen på programmerings- og scriptspråk ?

EDIT: Ja, dere vet jeg ikke kan skrive :wee:

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Riktig riktig.. Jeg vurderte å bare klippe av tungen jeg da for å unngå at det skjer igjen.

8100788[/snapback]

Smart løsning på et problem man ofte har. Gjør det gjør det, gjennomfør det.

Lenke til kommentar
Blir jo litt feil og si det også, for både Python, Perl, PHP etc. kompileres jo de også. Men i motsettning til f.eks C, så skjer kompileringen ved runtime.

8100742[/snapback]

Sant det, men likevel kalles vel Python et "interpreted language" og ikke et "compiled language"..

Python is an interpreted language, which can save you considerable time during program development because no compilation and linking is necessary.

Edit: Men likevel... Det kompileres jo, selv om det skjer ved runtime. Hvis ikke hadde man jo ikke fått de fin-fine .pyc-filene ;)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Har lyst til å lære meg et nytt programmeringsspråk. Har gjerne lyst til å prøve ut noen kompileringsspråk. Noen som har noen forslag?

8099667[/snapback]

Skaff deg en PHP-kompilator. :)

Eller om du er på jakt etter noe nytt, kan du teste ut mer morsomme språk, som FORTRAN eller x86 assembly. :D

hans3k; Ikke hvis du har persistant connection. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Vil man prøve noe nytt/forskjellig går man for Common Lisp. Det er et "merkelig" språk som man faktisk kan få ting gjort, og det finest et miljø rundt språket, i forhold til de to andre "spesielle" språkene som ble nevnt ovenfor.

Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...