Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor er helten min Sebastian?  :cry:

8093612[/snapback]

Skal hjelpe deg med java imorgen jeg gutten min. :thumbup:

Webkaféen underside med kommentarer:

Men altså, ting er ikke justert riktig. Syns dere gradienten bak formsene passer? Kritikk på kommentaroppsettningen, både den logiske rekkefølgen og idéer til hvordan de kan tilpasses?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
design.png

@Snøbjørn, nei ikke på et element - selv om det skal komme i nyere versjoner av CSS så må du greie deg med ett bakgrunnsbilde per element.

8093988[/snapback]

Hvor skal vi starte:

* Linkene i kommentaren må markeres bedre

* Vet ikke om jeg likte gradienten

* Wrappe teksten rundt bildet i kommentaren?

* Ble det ikke veldig tomt til høyre i kommenter feltet?

Blå link med understrek ja :tease:

Søk etter invite selv. Fant ut at det var det jeg hadde gjort :)

Graphic designers misunderstanding Web standards

8094855[/snapback]

Pokker å han skrev tungt :p Good point tho

Lenke til kommentar
Hvor skal vi starte:
  • Linkene i kommentaren må markeres bedre

• Vet ikke om jeg likte gradienten

• Wrappe teksten rundt bildet i kommentaren?

• Ble det ikke veldig tomt til høyre i kommenter feltet?

1 - Linkene skal nok markeres med sort underline og kanskje fet skrift.

2 - Gradienten var bare for å bokse ting inn, stjelte det fra en ALA artikkel, men vet ikke om det funket så bra. Men må uansett få bokset inn kommentar-delen - vet ikke om mine horisontale striper funker.

3 - Ja, teksten skal wrappe, var bare litt vansklig å gjøre i det PS.

4 - Til høyre er vel egentlig sidebaren fortsatt. Jeg kan jo la kommentarene går bortover hele flaten. Men vil egentlig at lengden på linjene i kommentarene ikke skal være så mye lengre, men kanskje en liten økning hadde gått.

Lenke til kommentar
Hvor skal vi starte:

•  
  • Linkene i kommentaren må markeres bedre

• Vet ikke om jeg likte gradienten

• Wrappe teksten rundt bildet i kommentaren?

• Ble det ikke veldig tomt til høyre i kommenter feltet?

1 - Linkene skal nok markeres med sort underline og kanskje fet skrift.

2 - Gradienten var bare for å bokse ting inn, stjelte det fra en ALA artikkel, men vet ikke om det funket så bra. Men må uansett få bokset inn kommentar-delen - vet ikke om mine horisontale striper funker.

3 - Ja, teksten skal wrappe, var bare litt vansklig å gjøre i det PS.

4 - Til høyre er vel egentlig sidebaren fortsatt. Jeg kan jo la kommentarene går bortover hele flaten. Men vil egentlig at lengden på linjene i kommentarene ikke skal være så mye lengre, men kanskje en liten økning hadde gått.

8095396[/snapback]

Hvis du kjører labelen til tekstboksene på samme linje som tekstboksen tror jeg det blir penere.

Lenke til kommentar
Kreativitet kan lærast. :-)

8090292[/snapback]

Krativitet forsøkt tatt i bruk på framsiden for å gjøre den mer interessant. Fra plain overskrift->intro ganger x nedover, til blandet oppsett. Tror det skal se noe mer interessant ut nå... Edit: Mye hodebry å skape variasjon i presentasjon av artikler som hentes dynamisk. I alle fall for en som stadig lærer seg nye tin innen asp.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Gjorde en rask mock-up av hvordan jeg hadde sett for meg første-saken:

Musikksmaken.png

Lurer på hvordan Larve har det på North Respooonz-saken sin. Her er en påminnelse om at Arve bryr seg om oss;

larve2.jpg
Endret av Løvskogen
Lenke til kommentar

reinvigorate var ganske brukbart, syns også googleanalytics er litt for rotete og for mye urelevant informasjon.

Hvordan er det med personvernsloven når det kommer til å sette navn på besøkende? Har en side som folk logger seg inn på, og da får jeg hentet ut navn og email slik jeg kan se hva hver enkelt besøkende faktisk er inne på. Det kan vel ikke være helt lovlig? :ph34r:

@Løvskogen:

Syns kommentarene så litt for like ut som artikkelen, de må skilles litt bedre, ellers så begynner det å se veldig bra ut!

Hvor stor sjanse er det for å bli godtatt av Google Apps?

8096403[/snapback]

Tror ikke det skal være noe problem, bare husk å krysse av at "du tar avgjørelser for firmaet" når du søker. Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Hvordan er det med personvernsloven når det kommer til å sette navn på besøkende? Har en side som folk logger seg inn på, og da får jeg hentet ut navn og email slik jeg kan se hva hver enkelt besøkende faktisk er inne på. Det kan vel ikke være helt lovlig?  :ph34r:

Tja.. Det gjøres jo her på diskusjon.no. Bare til å titte litt i profilen din, så vet jeg hva du holder på med når du er pålogget.

Nå for eksempel, din Mac-tulling :p

Forøvrig synes jeg det er en av mange ganske så meningsløse funksjoner i IPB.

Endret av PT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Forresten noen som bruker reinvigorate her? Jeg fikk akkurat beta-invite, men jeg husker ikke når det var jeg søkte om det :p

8094627[/snapback]

Samme her, så får vel kanskje teste det ut da :)

EDIT: Ser ikke så ille ut, faktisk! Bare vente på litt statistikk nå...

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Da har jeg blitt ufordret av læreren! Lag noe grafisk på en uke som skal være inspirert fra surrealismen og/eller kubismen! Formen er valgfri..

Noen som kan linke meg noen knallbra surrealistiske inspirasjonssider? :p

8096901[/snapback]

Må ikke bruke så store ord så tidlig på morgenen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Har lyst til å lære meg et nytt programmeringsspråk. Har gjerne lyst til å prøve ut noen kompileringsspråk. Noen som har noen forslag?

8099667[/snapback]

Python?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...