Lovskogen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Enig med Henke og Hauge - sett fokus på typografi og luft, samt prøv å gruppér innholdet litt mer ja. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hva er forskjellen mellom "id=" og "class=" ? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 id bruker kun én gang, mens class kan brukes mange ganger, slik jeg har forstått det. Feks i en blogg og du skal ha et bilde i hver post, så bruker du class. Hvis du skal ha en header som kun vises én gang på siden, så kan du bruke id Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) id funker også som <a name="etellerannet"></a>. altså linke til andre steder i dokumentet. Endret 6. mars 2007 av hans3k Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvor er helten min Sebastian? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 ok takk Kan man bestemme størrelsen på et element i CSS? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 width: Xpx; height: Xpx; Kanskje? Eller noe annet du mente med det? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Kan man bestemme størrelsen på et element i CSS?8093625[/snapback] Ja, det kan man.Anbelfaler deg å titte på http://w3schools.com/css/default.asp og http://htmldog.com/ Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) width: Xpx;height: Xpx; Kanskje? Eller noe annet du mente med det? 8093640[/snapback] Ja det var det jeg mente med det takk Er inne på W3schools Takk for omtanken ^^ Er så vant til å trykke ctrl+S når jeg er ferdig med å skrive så jeg gjør det automatisk Endret 6. mars 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Sorry at jeg spør så mye, men er det mulig å ha flere bakgrunnsbilder? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Webkaféen underside med kommentarer: Men altså, ting er ikke justert riktig. Syns dere gradienten bak formsene passer? Kritikk på kommentaroppsettningen, både den logiske rekkefølgen og idéer til hvordan de kan tilpasses? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor @Snøbjørn, nei ikke på et element - selv om det skal komme i nyere versjoner av CSS så må du greie deg med ett bakgrunnsbilde per element. Endret 6. mars 2007 av Løvskogen Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Webkaféen underside med kommentarer:Men altså, ting er ikke justert riktig. Syns dere gradienten bak formsene passer? Kritikk på kommentaroppsettningen, både den logiske rekkefølgen og idéer til hvordan de kan tilpasses? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor @Snøbjørn, nei ikke på et element - selv om det skal komme i nyere versjoner av CSS så må du greie deg med ett bakgrunnsbilde per element. 8093988[/snapback] Ok. Etter hvert som man koder, og man koder flere sider, så ser man virkelig nytten av css css+ placeholder tekst, så kan jeg skrive inne det jeg skal ha der senere <3 Btw, jeg skal ha noen tynne streker i bakgrunnen, vet noen hvor jeg kan finne dette? Mye jobb å lage noe skikkelig selv. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Webkaféen underside med kommentarer:Men altså, ting er ikke justert riktig. Syns dere gradienten bak formsene passer? Kritikk på kommentaroppsettningen, både den logiske rekkefølgen og idéer til hvordan de kan tilpasses? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 8093988[/snapback] Elsker det designet Liker gradienten, synes den passer fint inn. Det eneste jeg har å utsette er der hvor kommentarene vises, så burde de puttes inn i en boks med en litt annen bakgrunnsfarge. Føles veldig åpent, og tror det kan bli litt uoversiktlig med masse kommentarer uten noen form elementer de puttes inn i. Kanskje zebra-bokser hadde vært en idé? Mulig det er designmessig out of date, men jeg synes det er stilig Keep on working, gleder meg virkelig til Webkafeen skal lanseres! Endret 6. mars 2007 av Kiman the king Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Den nederste gradienten så nok litt billig ut. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Tor: Oppsettet er greit nok, muligens litt smalt? Men det blir vel bedre når vi får opp en ordentlig grid og slikt Forresten noen som bruker reinvigorate her? Jeg fikk akkurat beta-invite, men jeg husker ikke når det var jeg søkte om det Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Syns rommet til høyre for navn osv i kommentarskjemaet blir litt vel tomt. Hva med å legge formateringsanmerkninger inn i en liten, infellt firkant der. Noe må vertfall bryte tomrommet. Kommentarene bør vel også markeres vekk fra resten av teksten, samtidig som artikkelforfatter/skribenter får kommentarer som klart skiller seg ut. Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Forresten noen som bruker reinvigorate her? Jeg fikk akkurat beta-invite, men jeg husker ikke når det var jeg søkte om det Fikk invite for et par timer siden jeg også. Ser ganske bra ut, prøvekjører litt på vikingboard.com. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Forresten noen som bruker reinvigorate her? Jeg fikk akkurat beta-invite, men jeg husker ikke når det var jeg søkte om det Fikk invite for et par timer siden jeg også. Ser ganske bra ut, prøvekjører litt på vikingboard.com. 8094657[/snapback] Har brukt det på fourmargins ei stund (ikkje at den sida trekker så mange besøkande for tida, men ). Hmmm, det har komt ein del nye tabs i det siste, ser eg. Ser bra ut! Endret 6. mars 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det er ikke like bra som GA, nei? Jaja, skader jo ikke å teste ut, i hvertfall Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Er ikke så glad i GA av en eller annen grunn. Litt for rotete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå