Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

id bruker kun én gang, mens class kan brukes mange ganger, slik jeg har forstått det.

Feks i en blogg og du skal ha et bilde i hver post, så bruker du class.

Hvis du skal ha en header som kun vises én gang på siden, så kan du bruke id :)

Lenke til kommentar
width: Xpx;

height: Xpx;

Kanskje? Eller noe annet du mente med det?

8093640[/snapback]

Ja det var det jeg mente med det :blush:

takk

Er inne på W3schools :) Takk for omtanken ^^

Er så vant til å trykke ctrl+S når jeg er ferdig med å skrive så jeg gjør det automatisk :p

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar

Webkaféen underside med kommentarer:

Men altså, ting er ikke justert riktig. Syns dere gradienten bak formsene passer? Kritikk på kommentaroppsettningen, både den logiske rekkefølgen og idéer til hvordan de kan tilpasses?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
design.png

@Snøbjørn, nei ikke på et element - selv om det skal komme i nyere versjoner av CSS så må du greie deg med ett bakgrunnsbilde per element.

Endret av Løvskogen
Lenke til kommentar

Men altså, ting er ikke justert riktig. Syns dere gradienten bak formsene passer? Kritikk på kommentaroppsettningen, både den logiske rekkefølgen og idéer til hvordan de kan tilpasses?

design.png

@Snøbjørn, nei ikke på et element - selv om det skal komme i nyere versjoner av CSS så må du greie deg med ett bakgrunnsbilde per element.

8093988[/snapback]

Ok.

Etter hvert som man koder, og man koder flere sider, så ser man virkelig nytten av css :) css+ placeholder tekst, så kan jeg skrive inne det jeg skal ha der senere <3

Btw, jeg skal ha noen tynne streker i bakgrunnen, vet noen hvor jeg kan finne dette? Mye jobb å lage noe skikkelig selv.

Lenke til kommentar

design.png

8093988[/snapback]

Elsker det designet :love: Liker gradienten, synes den passer fint inn. Det eneste jeg har å utsette er der hvor kommentarene vises, så burde de puttes inn i en boks med en litt annen bakgrunnsfarge. Føles veldig åpent, og tror det kan bli litt uoversiktlig med masse kommentarer uten noen form elementer de puttes inn i. Kanskje zebra-bokser hadde vært en idé? Mulig det er designmessig out of date, men jeg synes det er stilig :)

Keep on working, gleder meg virkelig til Webkafeen skal lanseres!

Endret av Kiman the king
Lenke til kommentar

Syns rommet til høyre for navn osv i kommentarskjemaet blir litt vel tomt. Hva med å legge formateringsanmerkninger inn i en liten, infellt firkant der. Noe må vertfall bryte tomrommet.

Kommentarene bør vel også markeres vekk fra resten av teksten, samtidig som artikkelforfatter/skribenter får kommentarer som klart skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Forresten noen som bruker reinvigorate her? Jeg fikk akkurat beta-invite, men jeg husker ikke når det var jeg søkte om det :p

Fikk invite for et par timer siden jeg også. Ser ganske bra ut, prøvekjører litt på vikingboard.com.

8094657[/snapback]

Har brukt det på fourmargins ei stund (ikkje at den sida trekker så mange besøkande for tida, men :p).

Hmmm, det har komt ein del nye tabs i det siste, ser eg. Ser bra ut!

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...