PT Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Tsk, det er jo old2k lxm, flere timer gammelt faktisk http://pt.tomba.no/irc-vikingboard.txt Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Noen som har link til en artikkel som forsvarer høyreposisjonert meny? Gjorde en radikal endring på nettstedet mitt og kastet hele menystashet til høyre, og nå klager brukerne. Selv synes jeg det ser mye bedre ut, og ga lettere oversikt. Endret 6. mars 2007 av neitakk Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Spiller det noen rolle hva du synes når brukerene ikke liker det? Personlig synes jeg høyrestilte menyer kan være veldig bra om det gjøres rett, men det kan fort se rart ut. Sånn som du har gjort det på musikksmaken synes jeg det blir feil siden du bruker et oppsett med tre kolonner, og allikevel har noe helt til venstre. Jeg ville byttet om den høyre og venstre kolonnen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Noen som har sett den nye reklamen for briller eller noe sånt... noen damer er ute å trener og så løper hu ene i et skilt. Senere kommer det noen briller på skjermen med svart bakgrunn. Men nederst står det: "Lorem Lorem ipsum dolor sit amet 1500,-" (Lorem står to ganger). Noen smartinger som har glemt å fjerne det? 8087761[/snapback] Du har vel ikke et bilde av dette? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 En artikkel om høyrejusterte menyer kunne vært fint. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Henrik: Hva med TinyMCE? 8087581[/snapback] Bruker TinyMCE Markdown? Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Du kan vel endre output som du vil? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Noen som har link til en artikkel som forsvarer høyreposisjonert meny? Gjorde en radikal endring på nettstedet mitt og kastet hele menystashet til høyre, og nå klager brukerne. Selv synes jeg det ser mye bedre ut, og ga lettere oversikt. 8088172[/snapback] Du har jo tidenes minste skrift i menyen da. Ser litt bortgjemt ut i forhold til overskriftene i innholdet. Kanskje brukerne blir litt gladere om du endrer på det? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Du kan vel endre output som du vil? 8088640[/snapback] Ja, eg kan jo det, men eg lurte på om det allereie fans noko, slik at eg ikkje trengte å grave nedi koda. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Du har jo tidenes minste skrift i menyen da. Ser litt bortgjemt ut i forhold til overskriftene i innholdet. Kanskje brukerne blir litt gladere om du endrer på det? 8088864[/snapback] Sliter med å finne en løsning der ja... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Du har jo tidenes minste skrift i menyen da. Ser litt bortgjemt ut i forhold til overskriftene i innholdet. Kanskje brukerne blir litt gladere om du endrer på det? 8088864[/snapback] Sliter med å finne en løsning der ja... 8088943[/snapback] Øke skriftstørelsen ? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det er vel strengt tatt ikke verre, nei. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Syns musikksmaken.com har endel potensiale, med tanke på innholdet, som jeg ikke syns kommer så godt fram som det kunne ha blitt. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Syns musikksmaken.com har endel potensiale, med tanke på innholdet, som jeg ikke syns kommer så godt fram som det kunne ha blitt. 8089385[/snapback] Enig. Designet er absolutt ikkje i samsvar med innholdet. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Har jobbet litt med en side bestående av mange sider. Litt vanskelig å forstå, men ta deg en tur hit (og her hvis du klør deg i hodet) 1. Hva syns dere om idéen/teknikken? 2. Hvordan kan jeg hindre at de hvite linkene (siste/neste/forrige) ikke følger scrollen EDIT: Får vel legge til at det kun funker i Fx hittil EDIT2: Nå virker den nesten i Opera. 8085091[/snapback] Fordel er jo at all navigering går dritkjapt. Men man får en ugly scroll-bar helt nederst i vinduet. Og med den så ser jeg plutselig hva du driver med... (plasserer alt innhold ved siden av hverandre). I min Opera skjer det noe rart nå jeg zoomer laaaangt ut.. Men er sikkert ikke så mange som browser med 20% zoom-nivå uansett Annen teit sak: ctrl+F11 gjør så sider justerer seg vannrett i henhold til browservinduet. Altså at teite ting som stikker utenfor browseren presses på plass. Veldig kjekk funksjon, men som fungerer dårlig på din nettside, siden du ønsker at alt skal være bortenfor hverandre.. Hvorfor ikke prøve med å ha alt nedenfor hverandre i stedet? Mulig det skaper andre problemer igjen, men... Fint og artig opplegg anyway Noen som har sett den nye reklamen for briller eller noe sånt... noen damer er ute å trener og så løper hu ene i et skilt. Senere kommer det noen briller på skjermen med svart bakgrunn. Men nederst står det: "Lorem Lorem ipsum dolor sit amet 1500,-" (Lorem står to ganger). Noen smartinger som har glemt å fjerne det? 8087761[/snapback] Jessda, de kjørte den reklamen i dag tidlig også... Jeg stusset mest over hvorfor Lorem ble skrevet to ganger. (Først nå at jeg innså at hele lorem-teksten kanskje burde ha blitt byttet ut med noe annet ) Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 neitakk: Brukerne klager nok fordi de er vant med å ha menyen på venstre side. Jeg har ikke sett noen som har likt designforandringene til imdb heller, men folk blir vant til til endringene etter hvert. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Har endret det tilbake. Hva mener folket må gjøres for å heve design og layour-kvalitet ytterligere? Nettstedet har gått gjennom radikale forandringer en del ganger, men slik det ser ut i dag har det gjort en god stund. Har derfor ikke så veldig lyst til å gjøre flere store forandringer. Noen tips om småting som kan heve inntrykket uten å forvirre leserne? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Opprett en egen post hvor du kan få litt konstruktiv kritikk, neitakk Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 neitakk: Det trengs ingen radikale forandringer, men det må jobbes en del med sidens tekstformatering. Å "bokse inn" enkelte innholdselementer kan også være på sin plass. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Eg syns musikksmaken er ei bra side, men eg blir ikkje frista til å lese på sida med den utforminga den har. Sida hadde antagligvis hatt godt av å få eit heilt nytt design, med større fokus på luft og gjengåande struktur i innholdet (designmessig, altså). Eg veit ikkje kor sterk du er på design, men med all den inspirasjonen som er ute skal det ikkje så mykje til for å få til noko betre. Kreativitet kan lærast. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå