Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller det noen rolle hva du synes når brukerene ikke liker det?

Personlig synes jeg høyrestilte menyer kan være veldig bra om det gjøres rett, men det kan fort se rart ut.

Sånn som du har gjort det på musikksmaken synes jeg det blir feil siden du bruker et oppsett med tre kolonner, og allikevel har noe helt til venstre. Jeg ville byttet om den høyre og venstre kolonnen.

Lenke til kommentar
Noen som har sett den nye reklamen for briller eller noe sånt... noen damer er ute å trener og så løper hu ene i et skilt. Senere kommer det noen briller på skjermen med svart bakgrunn. Men nederst står det: "Lorem Lorem ipsum dolor sit amet 1500,-" (Lorem står to ganger).

Noen smartinger som har glemt å fjerne det? :)

8087761[/snapback]

:D

Du har vel ikke et bilde av dette?

Lenke til kommentar
Noen som har link til en artikkel som forsvarer høyreposisjonert meny? Gjorde en radikal endring på nettstedet mitt og kastet hele menystashet til høyre, og nå klager brukerne. Selv synes jeg det ser mye bedre ut, og ga lettere oversikt.

8088172[/snapback]

Du har jo tidenes minste skrift i menyen da. Ser litt bortgjemt ut i forhold til overskriftene i innholdet. Kanskje brukerne blir litt gladere om du endrer på det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Du har jo tidenes minste skrift i menyen da. Ser litt bortgjemt ut i forhold til overskriftene i innholdet. Kanskje brukerne blir litt gladere om du endrer på det?

8088864[/snapback]

Sliter med å finne en løsning der ja...

8088943[/snapback]

Øke skriftstørelsen ?

Lenke til kommentar
Har jobbet litt med en side bestående av mange sider. Litt vanskelig å forstå, men ta deg en tur hit (og her hvis du klør deg i hodet) :)

1. Hva syns dere om idéen/teknikken?

2. Hvordan kan jeg hindre at de hvite linkene (siste/neste/forrige) ikke følger scrollen

EDIT: Får vel legge til at det kun funker i Fx hittil :(

EDIT2: Nå virker den nesten i Opera.

8085091[/snapback]

Fordel er jo at all navigering går dritkjapt. Men man får en ugly scroll-bar helt nederst i vinduet. Og med den så ser jeg plutselig hva du driver med... (plasserer alt innhold ved siden av hverandre). I min Opera skjer det noe rart nå jeg zoomer laaaangt ut.. Men er sikkert ikke så mange som browser med 20% zoom-nivå uansett :p

Annen teit sak: ctrl+F11 gjør så sider justerer seg vannrett i henhold til browservinduet. Altså at teite ting som stikker utenfor browseren presses på plass. Veldig kjekk funksjon, men som fungerer dårlig på din nettside, siden du ønsker at alt skal være bortenfor hverandre.. Hvorfor ikke prøve med å ha alt nedenfor hverandre i stedet? Mulig det skaper andre problemer igjen, men... :p

Fint og artig opplegg anyway :)

Noen som har sett den nye reklamen for briller eller noe sånt... noen damer er ute å trener og så løper hu ene i et skilt. Senere kommer det noen briller på skjermen med svart bakgrunn. Men nederst står det: "Lorem Lorem ipsum dolor sit amet 1500,-" (Lorem står to ganger).

Noen smartinger som har glemt å fjerne det? :)

8087761[/snapback]

Jessda, de kjørte den reklamen i dag tidlig også... Jeg stusset mest over hvorfor Lorem ble skrevet to ganger. (Først nå at jeg innså at hele lorem-teksten kanskje burde ha blitt byttet ut med noe annet :laugh: )
Lenke til kommentar

Har endret det tilbake. Hva mener folket må gjøres for å heve design og layour-kvalitet ytterligere? Nettstedet har gått gjennom radikale forandringer en del ganger, men slik det ser ut i dag har det gjort en god stund. Har derfor ikke så veldig lyst til å gjøre flere store forandringer. Noen tips om småting som kan heve inntrykket uten å forvirre leserne?

Lenke til kommentar

Eg syns musikksmaken er ei bra side, men eg blir ikkje frista til å lese på sida med den utforminga den har. Sida hadde antagligvis hatt godt av å få eit heilt nytt design, med større fokus på luft og gjengåande struktur i innholdet (designmessig, altså).

Eg veit ikkje kor sterk du er på design, men med all den inspirasjonen som er ute skal det ikkje så mykje til for å få til noko betre. Kreativitet kan lærast. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...